info@kimiyatrading.com

☎️+982191311234 ☎️+987191311234

انجمن غلات ایران
    
تعداد بازدید: 3429
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1399/8/1

فروش جو،ذرت، کنجاله سویا،روغن سویا،دانه سویا در شرکت کیمیا زرین جهان پوشش با قیمت ریالی و دلاری در انجمن غلات ایران صورت میپذیرد.

بالاخره پس از هفته‌ها انتظار و جنجال خبری، مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، گره عجیب کالاهای اساسی دپو شده در گمرک را باز کرد و ترخیص این کالاهابدون کد رهگیری و نظارت بانک مرکزی ایران آغاز شدAkhbareFori

📌جزییات تجارت خارجی ایران در سال ٩٩/ ارزش تجارت ایران در سال گذشته به ۷۳ میلیارد دلار رسید

مهدی میراشرفی، رئیس کل گمرک: سال گذشته در مجموع ۱۴۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۷۳ میلیارد دلار از مبادی کشور صادر و وارد شده است.ارزش کل تجارت کشور در سال گذشته ۷۳ میلیارد دلار بود که ۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار ارزش صادرات و ۳۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار نیز ارزش واردات است.

📎مهم‌ترین اقلام صادراتی کشور به ترتیب بنزین، گاز طبیعی، پلی‌اتیلن، پروپان و محصول پسته و بازار‌های عمده صادراتی هم به پنج کشور چین، عراق، امارات، ترکیه و افغانستان بوده است.



📌تاکید رییس انجمن تامین کنندگان غلات ایران بر ضرورت حفظ امنیت غذایی کشور

🔊کاوه زرگران، رئیس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق ایران با اشاره به تلاش‌های دولت به ویژه در چند هفته اخیر برای تنظیم بازار شب عید و جلوگیری از بالا رفتن سطح قیمت‌ها گفت: بدون شک سیاست‌های دولت در حوزه تنظیم‌گری بازار، خود آسیب‌های جدی به این حوزه وارد کرده است.

📍وی معتقد است قطع و وصل کردن جریان ورود کالا به کشور نظم بازار را به هم ریخته و آسیب‌های جدی به آن وارد آورده است.

📎او ادامه داد: در این مدت شاهد تغییر اختیارات دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در حوزه تهیه برخی اقلام اساسی کشور بودیم که خود ناآرامی‌هایی را در سطح جامعه به دنبال داشته و در ادامه، بازار سیاه در مورد این اقلام را به وجود آورده است.

📍این فعال اقتصادی چشم‌انداز سال 1400 را در این بخش نامناسب پیش‌بینی کرد و با توجه به رشد قیمت‌ها در سطح جهان درباره وضعیت کالاهای اساسی گفت: نظر به شیوع ویروس کرونا و تلاش دولت ایران برای مقابله با افزایش قیمت‌ها به کمک اختصاص ارز ترجیحی(4200 تومان)، شرایط به نحوی پیش رفته که دولت یک روز مجبور است ارز 4200 تومان را کنار بگذارد و ارز آزاد به اقلام اساسی مانند کنجاله سویا، ذرت، روغن و دانه‌های روغنی و غیره اختصاص دهد و روز دیگر تصمیم دیگری بگیرد.

📎وی تصریح کرد: در چنین شرایطی بدون شک قیمت‌ها تحت تاثیر افزایش نرخ‌های جهانی به شدت بالا می‌رود؛ در حالی که اگر دولت اجازه می‌داد از همان ابتدا در ایران نیز مانند دیگر کشورهای دنیا این قیمت‌ها به روز افزایش پیدا کند دیگر نگرانی از جهش یکباره قیمت‌ها وجود نداشت.


تامین کنندگان غلات ایران

📌حمایت ویژه کشورهای دنیا از صنعت غذا/ باید به صنعتگران این حوزه برای ادامه مسیر اطمینان داد

رئیس کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران، با اشاره به ضرورت حمایت دولتها از صنعت غذا در دنیا گفت: در برخی کشورها اگرچه سهم صنعت کشاورزی کمتر از یک درصد است، اما حمایت‌های ویژه ای از این بخش صورت می گیرد.

📍محمدرضا مرتضوی، رئیس کانون انجمن های صنایع غذایی ایران در مراسم رونمایی از کتاب قرن صنعت غذا، با تاکید بر نقش صنایع غذایی بر جنبه های مختلف زندگی، تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته که نگاه ویژه ای به صنعت غذا وجود دارد، می بینیم که سهم بخش کشاورزی در اقتصاد آنها از نظر عدد و رقم کوچک است اما حمایت و رویکرد دولت و سیاست مداران نسبت به این بخش بسیار گسترده است.

رئیس کانون انجمن‎‌های صنایع غذایی افزود: در کل اقتصاد آمریکا سهم بخش کشاورزی در اقتصاد زیر یک درصد ولی سیاست و کل ظرفیت ها از همین یک درصد حمایت ویژه ای دارد.

📍وی تصریح کرد: در استرالیا این رقم بین 2 تا 2.5 درصد است اما شرایط حمایتی خاصی پشت سر این صنعت وجود دارد؛ این رقم در ایران حدود 10 درصد برآورد می شود.

مرتضوی ادامه داد: مسئولان باید مانند گذشته به نقش اساسی صنعت غذا توجه کنند؛ این در حالی است که اطمینان دهی در صنعت غذا بسیار اهمیت دارد.

📍وی افزود: التهابات مختلف در این صنعت بسیار اثرگذار است؛ بنابراین آرامش دادن از طریق رسانه ها نیز مهم است پس باید به جایگاه آنها توجه ویژه ای داشته باشیم.📎رئیس کانون انجمن های صنایع غذایی درباره کتاب «قرن صنعت غذا» نیز گفت: این کتاب پیشینه صنعت غذای کشور را نشان می دهد و مردم باید بدانند چه بزرگانی در این صنعت خدمت کردند. خدمت به سفره مردم بی اجر و بی پاداش نیست./ اتاق بازرگانی ایران

گزارش مرکز اطلاعات ملی غلات و روغن چین حکایت از آن دارد که وضعیت ذخایر دانه سویا در این کشور مطلوب است؛ چراکه میزان ذخایر دانه سویا طی هفته گذشته 100،000 تن افزایش یافته و به 6.97 میلیون تن رسیده است، که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 2.7 درصد افزایش یافته است.

🔊گزارش ها حاکی از آن است که بیشترین واردات دانه سویا به چین از ایالات متحده صورت می گیرد.

📌 بازارهای جهانی:

🔻افت جهانی قیمت ویتامین E50 و D3 500

🔹 قیمت های جهانی افزودنی خوراک در هفته دوم شهریور 99؛ نگاهی به آخرین تغییرات قیمت در ویتامین E50 ، ویتامین A1000 ، ویتامین D3 500 و ویتامین B7 (H) بیوتین 2٪

👈🏼 ویتامین E50
خریداران نقدی ویتامین E50 را 25% ارزانتر از اواسط آوریل (اردیبهشت ماه) خریداری می کنند.
قیمت جهانی این محصول در حال حاضر حدود کیلویی 7.45 دلار آمریکا است. خریداران در اسپانیا ویتامین E50 را کیلویی حدود 7.75 دلار آمریکا خریداری می کنند.

👈🏼ویتامین A1000
خریداران دست به نقد هم ویتامین A1000 را 6% ارزانتر از هفته گذشته خریداری نمودند.
قیمت جهانی فعلی حدود 94.6 دلار آمریکا برای هر کیلوگرم می باشد. خریداران در فرانسه برای این محصول کیلویی 95.6 دلار آمریکا پرداخت نمودند.

👈🏼ویتامین D3 500
خریداران نقدی ویتامین D3 500 نسبت به پایان ماه آوریل این محصول را 63% ارزانتر تهیه نمودند.
قیمت جهانی فعلی این محصول حدود 21.1 دلار برای هر کیلوگرم می باشد. این محصول در ایران کیلویی 22.41 دلار آمریکا به دست خریداران می رسد.

👈🏼ویتامین B7 (H) Biotin
خریداران دست به نقد ویتامین B7 (H) Biotin نسبت به پایان ماه مارس این محصول را 71% ارزانتر تهیه نمودند.
در حالی که قیمت جهانی فعلی حدود 14.3 دلار آمریکا برای هر کیلوگرم می باشد. خریداران در پاکستان برای هر کیلوگرم 21 دلار پرداخت نمودند.


📌علیرغم پیشرفت سرعت برداشت محصول ذرت ایالات متحده، در میان امیدهای جدید تقاضا برای ذرت آمریکا، همچنان معاملات آتی ذرت در روز گذشته نیز رو به افزایش بود.

 در برزیل با توجه به انتظار تجار برای انعقاد قرار داد های جدید با تحویل در ماه های ژانویه و فوریه، هفته ی آرامی سپری شد.

در آرژانتین، بارندگی های اخیر در این هفته می تواند مشکلات کشت را کاهش داده و به طور بالقوه صادر کنندگان را به بازار بازگرداند البته در صورتی که قیمت های کاهش یافته از سوی کشاورزان نیز به حالت قبل بازگردد.

 بازار اکراین نیز تا روز سه شنبه با تغییرات چشمگیری مواجه نشد، البته تقاضا از سوی کشور مصر وجود داشت اما پیشنهادات زیادی از بازرگانان اوکراین ارائه نشده است که از عوامل آن عدم فروش توسط کشاورزان به دلیل ذخیره محصول تا بالاتر رفتن قیمت ها می باشد.


📌 افزایش قیمت کنجاله سویا به دلیل افزایش تقاضا

 بازار کنجاله سویای اکراین طی هفته گذشته با افزایش تقاضا از سوی وارد کنندگان مواجه بود، به نحوی که افزایش قیمت های داخلی و نیز نرخ های جهانی را به دنبال داشته است.

پیش بینی ها حاکی از آن است که فعالیت های تجاری و قیمت های کنجاله، طی هفته آینده ثابت بماند.


ورود ذرت به اتحادیه اروپا کاهش می یابد

واردات ذرت به اتحادیه اروپا، ایران و کنیا کاهش می یابد.

این پیش بینی در حالی است که بررسی ها حکایت از آن دارد که میزان واردات عربستان سعودی، ویتنام و عراق افزایش خواهد یافت.

 ذخایر نهایی ذرت در جهان نسبت به ماه گذشته در حدود 6.3 میلیون کاهش داشته؛ ضمن اینکه هزینه های تولید و گرایش صعودی قیمت در بازار جهانی کنجاله و دانه های روغنی ایجاد شده است.صادرات غلات در دنیا سرعت گرفت

 با توجه به افزایش سرعت صادرات در اقصی نقاط جهان نسبت به سال گذشته، نگرانی در خصوص زمین های کشت زمستانه جو با توجه به آب و هوای خشک روسیه و نهایتاً برخی مشکلات صادراتی در بخش های جنوبی کشور که سبب کاهش عرضه شد، قیمت جو روسیه رو به رشد است.

قیمت ذرت روسیه نیز تحت تاثیر افزایش قیمت های جهانی، فروش محدود کشاورزان و عرضه محدود ذرت با کیفیت بالا، افزایش یافت.

تولید ذرت ایالات متحده، طی ماه گذشته کاهش یافت که به دنبال آن تولید اتانول و همچنین خوراک دام نیز کاهش یافته است.

طبق اعلام وزارت کشاورزی آمریکا، پیش بینی صادرات جهانی ذرت برای سال 2020/21 این گونه است که و اروپا کاهش خواهد یافت.


 📌کاهش ۸درصدی تولید گندم بهاره در قزاقستان

کمیسیون اروپا (EC) در هفته گذشته اعلام کرد که هوای گرم و کمبود رطوبت در تابستان و باران های بیش از حد در پاییز میزان تولید نهایی گندم بهاره را در قزاقستان تقریبا 8 درصد کاهش داده است.

کمیسیون اروپا همچنین اعلام کرد: خوشبختانه شرایط آب و هوایی در ژوئن و ژوئیه برای دوره پایانی رسیدن غلات، کمی بهبود یافت که این امر برداشت غلات زمستانه را کمی تسهیل کرد.

علیرغم عوامل مذکور، انتظار می رود که میزان نهایی گندم زمستانه 2.2درصد نسبت به سال گذشته و 0.9 درصد نسبت به میانگین پنج ساله کاهش یابد که بر این اساس به دلیل مساعد بودن هوا در دهه دوم سپتامبر، کاشت گندم زمستانه در آن زمان آغاز شد.


ممنوعیت واردات برنج برداشته شد

از اول آبان ماه بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار ممنوعیت فصلی واردات برنج برداشته می‌شود.

بیش از ۲۰۰ هزار تن برنج در گمرکات دپو شده که پیشتر مشکل تامین ارز داشتند که در حال حاضر در صف تخصیص ارز قرار گرفته و امید است ظرف روزهای آینده با صدور کد رهگیری بانک نسبت به ترخیص این اقلام از گمرکات کشور اقدام شود.


علیرغم پیشرفت سرعت برداشت محصول ذرت ایالات متحده، در میان امیدهای جدید تقاضا برای ذرت آمریکا، همچنان معاملات آتی ذرت در روز گذشته نیز رو به افزایش بود.

 در برزیل با توجه به انتظار تجار برای انعقاد قرار داد های جدید با تحویل در ماه های ژانویه و فوریه، هفته ی آرامی سپری شد.

در آرژانتین، بارندگی های اخیر در این هفته می تواند مشکلات کشت را کاهش داده و به طور بالقوه صادر کنندگان را به بازار بازگرداند البته در صورتی که قیمت های کاهش یافته از سوی کشاورزان نیز به حالت قبل بازگردد.

📍 بازار اکراین نیز تا روز سه شنبه با تغییرات چشمگیری مواجه نشد، البته تقاضا از سوی کشور مصر وجود داشت اما پیشنهادات زیادی از بازرگانان اوکراین ارائه نشده است که از عوامل آن عدم فروش توسط کشاورزان به دلیل ذخیره محصول تا بالاتر رفتن قیمت ها می باشد.


پس لرزه های انفجار یک ترمینال در آرژانتین/ قیمت کنجاله و روغن سویا ۳درصد افزایش یافت

در پی یک انفجار در ترمینال شماره ۶ منطقه مشترک بین Bunge و Aceitera General Deheza SA (AGD) در بنادر UpRiver کشور آرژانتین، فروشندگان قیمت های روغن سویا و کنجاله سویا را در حدود 3 درصد افزایش دادند.

 انتظار می رود پیرو این انفجار، ظرفیت صادرات تا چند هفته ی آینده کاهش پیدا کند؛ این در حالی است که شرکت فوق از بیان میزان خسارت در تاسیسات مربوطه خودداری کرد، اما تجار اظهار کردند که این انفجار در یک واحد خشک کن رخ داده است که خوشبخ
تانه هیچ نیروی انسانی آسیب ندیده است.

📍 پیش بینی می شود تعمیرات این ترمینال در حدود 2 ماه به طول انجامد.

بر این اساس با توجه به افزایش 2.5 درصدی قیمت کنجاله، خریداران معتقدند در این سطح از قیمت ها تقاضای زیادی نباشد.


ترکیه ۴۵ درصد مالیات بر واردات گندم را لغو کرد

دولت ترکیه به منظور ترغیب کشاورزان داخلی و تثبیت قیمت ها، تعرفه واردات گندم، ذرت و جو را تا پایان سال میلادی صفر اعلام کرد.

علیرغم این که ترکیه یکی از بزرگترین صادرکنندگان آرد گندم در جهان است، در هفته های اخیر قیمت آرد گندم در این کشور به شدت افزایش یافته و با ادامه این روند، قیمت ها با توجه به افزایش نرخهای جهانی، افزایش خواهد یافت، لذا سیاست های دولت مبنی بر این است که با توجه به عدم فروش کشاورزان و احتکار محصولات این گروه در هفته های اخیر، با ثبات قیمت ها، حجم فروش داخلی افزایش خواهد یافت.

📌وضعیت برداشت غلات در اوکراین

 وزارت کشاورزی اکراین اعلام کرد، تا تاریخ 29 ماه اکتبر، کشاورزان در حدود 86درصد از برنامه برداشت غلات را به اتمام رسانده است.

همچنین این نهاد، میزان تولید غلات را تاکنون 51.9 میلیون تن اعلام کرد.

ذرت در کل 3.4 میلیون هکتار یا 62% از میزان برنامه ریزی شده، گندم 77.3 هزار هکتار یا 98 درصد از میزان برنامه ریزی شده و بذر آفتابگردان در 6 میلیون هکتار یا 94 درصد برداشت شده است که در واقع تولید دانه آفتابگردان اکراین تاکنون در حدود 12 میلیون تن تخمین زده شده است.

دانه سویا نیز 1.1 میلیون هکتار یا 85 درصد از برنامه ریزی برداشت شد.

📌وضعیت دانه سویا و کلزا طی هفته گذشته

قیمت دانه سویا در بازار جهانی رو به افزایش است که از عوامل آن میتوان به خشکسالی پی در پی و کاهش میزان برداشت این محصول نسبت به مدت مشابه سال گذشته در برزیل، بزرگترین تامین کننده دانه سویای جهان اشاره کرد.

افزایش 41 درصدی واردات دانه سویا در چین نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز از عوامل اصلی افزایش جهانی قیمت دانه سویا است.

در آرژانتین طی هفته گذشته پیشرفت خوبی در مزارع کشاورزی دانه سویا رخ داد. پیش بینی ها حاکی از آن است که افت قیمت وجود نخواهد داشت. قیمت دانه کلزا نیز به دلیل حجم پایین برداشت در اروپا و البته تقاضای زیاد برای واردات این کالا افزایش یافت که به دنبال آن نیز قیمت کنجاله کلزا با افزایش مواجه شد.

📌وضعیت تولید غلات زمستانی اکراین

هواشناسی اکراین اعلام کرد، آب و هوا فعلاً برای غلات زمستانه اکراین مطلوب است. با توجه به این که کاهش چشمگیر دما در شب وجود ندارد، سرمازدگی ناچیز و رطوبت خاک مطلوب می باشد، شرایط برای رشد و توسعه محصولات زمستانه در اوکراین در دوره ده روزه اول ماه نوامبر مناسب بود.

از ابتدای ماه ژانویه تا سپتامبر سال جاری، روسیه 749.9 هزار تن روغن پالم وارد کرد که 1٪ کمتر از مدت مشابه سال گذشته است. اندونزی (710.9 هزار تن) ، هلند (13.6 هزار تن) و مالزی (11.7 هزار تن) عمده ترین تأمین کنندگان روغن پالم به روسیه هستند.

کنجاله سویا در آلمان در حال حاضر، بالاترین قیمت را در 6 سال گذشته تجربه می کند. در هفته گذشته، به دنبال افزایش قیمت دانه سویا در کشور های برزیل، روسیه، اکراین و ایالات متحده، قیمت کنجاله سویا نیز افزایش یافت.



🔹️روابط عمومی کیمیا تجارت زر (K.T.Z) عضو انجمن تامین کنندگان غلات ایران

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت کیمیا زرین است

طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس