info@kimiyatrading.com

☎️+982191311234 ☎️+987191311234

قیمت روز کنجاله سویا
    
تعداد بازدید: 2876
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1399/8/5

کنچاله سویا با توجه به کمبود روزانه عرضه و تولید در بازار با قیمتهای متفاوتی به فروش میرسد که این قیمت ها بر اساس تقاضا روزانه مرغداران و دامداران اعلام میشود که زیاد قابل توجیح و به کام دامداران نیست.

⚛️ چرایی کمبود کنجاله سویا در بازار و كنجاله سويای ۱۵۰۰۰ تومانی در بازار غیررسمی

🔊 بازار کنجاله سویای اکراین طی هفته گذشته با افزایش تقاضا از سوی وارد کنندگان مواجه بود، به نحوی که افزایش قیمت های داخلی و نیز نرخ های جهانی را به دنبال داشته است.

📎پیش بینی ها حاکی از آن است که فعالیت های تجاری و قیمت های کنجاله، طی هفته آینده ثابت بماند.

 

📌بازار كنجاله سويا برزيل جهت حمل ماه نوامبر با حدود ٢ دلار كاهش به ٤٢٥.٧ دلار فوب پاراناگوا (Paranagua) اعلام شد

🔊ميزان صادرات كنجاله برزيل در ماه قبل حدود ٦.٥ ميليون تن اعلام شده كه كمى از متوسط ٥ سال گذشته بيشتر بوده است.كماكان چين، بازار اصلى صادراتى كنجاله سويا برزيل است.

📌 بازار بین المللی؛

🔻پیش بینی افزایش قیمت سویا بدلیل بازارهای خوب صادراتی

 قیمت دانه سویا علی رغم تولید عمده در جهان در حال افزایش است.

دلیل اصلی افزایش قیمت های جهانی صادرات خوب این محصول است. بهبود تقاضا در بخش خوراک چین و بهبود شرایط اقتصادی دنیا، باعث تسهیل در فروش سویا در سطح جهانی شده است.

شورای بین المللی غلات (IGC) پیش بینی ماهانه برداشت جهانی سویا را برای فصل ۲۱-۲۰۲۰ با ۸ میلیون تن افزایش به میزان رکورد تولید ۳۷۳ میلیون تن اعلام داشته است. این میزان ۱۰ درصد بیشتر از برداشت سال گذشته است (۲۰۱۹-۲۰۲۰) که به میزان ۳۳۹ میلیون تن بود می باشد.

تجارت سویا، بیشتر به دلیل صادرات خوب از آمریکای جنوبی، از ۱۶۱ میلیون تن (جولای) به ۱۶۴ میلیون تن (آگوست) افزایش یافته است.

 برزیل دانه سویای زیادی را به چین صادر می کند. تقاضای واردات جهانی با توجه به عرضه سویا در چین به شدت در حال افزایش می باشد. قیمت های سویا در بازار بورس نیز همچنان در حال افزایش است ولی هنوز به پیک سال ۲۰۱۸ نرسیده است.


✳️ ثبت سفارش كنجاله سويا
▪️از ابتدای سال تا یکم آبان سال ٩٩= ۱/۲ میلیون تن
▪️مدت مشابه سال ٩٨= ۹۰۳ هزار تن
📍به نسبت مدت مشابه سال قبل ۳۲٪؜ بيشتر

◾️تخصيص ارز به مدت مشابه سال قبل ۳۳٪؜ بيشتر

◾️تامين ارز ٤٢٠٠ توماني به مدت مشابه سال قبل ۸۰٪؜ بيشتر

◾️ارزش ترخيص به نسبت مدت مشابه سال قبل ۴۷٪؜ كاهش!

◾️ترخيص وزني به نسبت مدت مشابه سال قبل ۴۳٪؜ كاهش!

◾️توزيع كنجاله سويا در كشور از ابتداي سال حدود ۱/۴ ميليون تن

◾️نياز كشور به كنجاله سويا از ابتداي سال حدود ٢/۸ ميليون تن

◾️نیاز کنجاله سویا در مهر ماه حداقل ۵۰۰ هزار

◾️توزیع کنجاله سویا در مهرماه: حدود ۲۱۰ هزار تن!

◾️قیمت مصوب ‌دولتی: ۲۹۰۰ تومان

◾️متوسط قیمت بازار غیر رسمی و قاچاق در روز دوشنبه ۵ آبان ماه: ۱۵۰۰۰ تومان!


📌 پی نوشت: بیش از ۸۰٪ از مواد اولیه تولید پروتیین حیوانی در کشور وابسته به وارداته. تحریم های داخلی و خارجی جریان ورود نهاده های دامی را محدود و باعث ایجاد رکود و تنش در حلقه های مختلف زنجیره تامین پروتیین شده. دولت از ابتدای سال حدود ۲/۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی صرف واردات نهاده های دامی(ذرت، جو دامی، دانه ‌و کنجاله سویا) کرده تا قیمت شیر، گوشت و تخم مرغ بالاتر از مصوبات تنظیم بازار نره، طوری که ذخایر ارزی تقریبا به ته دیگ رسیده. اما امروز قیمت کنجاله سویای بازار غیررسمی با بازار رسمی ۵۰۰٪ اختلاف قیمت ‌و سود داره! حتی تجارت مواد مخدر و مشروبات الکلی هم اینقدر سود نداره.

📌 دامداران و مرغداران به شدت تحت فشارند، نه سویا گیرشان می‌آید نه ذرت!/ واردات بسیاری از اقلام علوفه‌ای کاهش پیدا کرده است.

🔊 محمدرضا مرتضوی، رییس کانون انجمن های صنایع غذایی : باید ذخیره ۶ ماه اقلام علوفه ای کشور را داشته باشیم و به اندازه کافی هم سیلو داریم ولی کسی در این زمینه پاسخگو نیست.

📌کاهش ۳۰ درصدی واردات دانه سويا چين در ماه سپتامبر

🔊واردات دانه سويا چين در ماه سپتامبر حدود ٣٠٪؜ كاهش نسبت به مدت مشابه در سال قبل داشت، به حدود ٦.٨٨ ميليون تن رسيده است.

📎حجم كل واردات طى يكسال گذشته چين در خصوص دانه سويا حدود ٩٩.٨ ميليون تن بوده كه از برآورد ٩٩ ميليون تنى USDA براى سال زراعى ٢٠٢٠/٢٠٢١ تا حدودى بالاتر بوده است.

📍كماكان از حوزه امريكاى جنوبى جريان حركت كشتى هاى حامل دانه سويا به سمت شرق آسيا در حال حركت بوده و اين حجم خصوصا از برزيل نسبت به سال قبل تا حدودى بالاتر ميباشد.

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت کیمیا زرین است

طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس