info@kimiyatrading.com

☎️+982191311234 ☎️+987191311234

خرید و فروش ذرت سویا بازارگاه
    
تعداد بازدید: 3057
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1399/8/10

تا جایی که ما اطلاع داریم همه واردکنندگان موظفند کالای وارداتی خود را اعم از ذرت-سویا-جو-دانه های روغنی در سامانه بازارگاه عرضه کنند و این موضوع کاملا توسط دولت و سازمانهای نظارتی کنترل می شود ، عملا حتی اگر واردکننده ای بخواهد تخلف کند این فضا برایش مهیا نیست و ۱۰۰٪ کالای وارداتی تحت نظارت و کنترل کامل به حلقه های مصرف منتقل می شود.

انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران در سی و یکمین نشست هم اندیشی و مجمع سالیانه خود در روز سه شنبه ۲۸ بهمن ماه میزبان جمعی از تصمیم گیران اقتصادی و کارخانجات برتر خوراک دام کشور بود. در این مراسم جنابان آقایان دکتر علیزاده رییس کمیته دام و طیور کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، دکتر صادقی نیارکی معاون وزیر در امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، دکتر گیلان پور معاون وزیر در امور صنایع تبدیلی و کسب و کارهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، دکتر رضایی معاون وزیر در امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، دکتر ماکنعلی رییس سازمان دامپزشکی کشور به مشکلات و دغدغه های تولیدکنندگان پرداخته و نقطه نظراتشان را در خصوص برنامه های آتی با حضار در جلسه به اشتراک گذاشتند. رئوس برخی از موضوعات مهم که در بیانیه پایانی مراسم نیز قرائت گردید به شرح ذیل است:

◾️توقف تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی و حرکت به سوی اجرای سیاست تک‌نرخی

◾️تخصیص منابع ایجادشده از محل حذف ارز ترجیحی به پرداخت یارانه نقدی به اقشار آسیب‌پذیر جهت خرید صرفا محصولات دامی(شیر، گوشت و تخم مرغ) و کمک به تولیدات ملی مبتنی بر برنامه مشخص

◾️با عنایت به ادامه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی در سال ۱۴۰۰؛ تمرکز بر شناسایی دقیق جامعه هدف توزیع نهاده های دامی در راستای پرهیز از تکرار تجربیات غلط گذشته در زمینه تخصیص نهاده های دامی با اصلاح دقیق و به موقع سامانه بازارگاه

◾️در راستای منویات رهبر فرزانه انقلاب استفاده از ظرفیت بالقوه و بالفعل کارخانجات خوراک دام جهت افزایش تولید نهاده های دامی در کشور با هدف افزایش خوداتکایی کشور در این عرصه

◾️ممنوعیت تولید انواع خوراک دام، طیور و آبزیان در واحدهای غیرمجاز با هدف ارتقاء امنیت بهداشتی و غذایی کشور علی الخصوص در حوزه آبزیان

◾️اجرای مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور و ابلاغ برنامه عملیاتی دو ساله جهت پیشگیری از خام فروشی نهاده های دامی با هدف کاهش وابستگی کشور به نهاده های دامی و ارتقا کیفی و کمی محصولات پروتئینی

◾️لازمه تحقق شعار "خوراک سالم – دام سالم – غذای سالم – انسان سالم" استفاده از ریزمغذی ها و نهاده های دامی بهداشتی و استاندارد می باشد تا مخاطرات آن در دام و انسان به حداقل ممکن برسد. لذا ممنوعیت تولید انواع مواد افزودنی و مواد اولیه خوراک دام در واحدهای غیرمجاز و توزیع کالاهای بی کیفیت در اولویت سازمان های متولی قرار گیرد.

◾️نرخ صفر مالیاتی و اصلاح نرخ های انرژی و ضرایب مالیاتی در کارخانجات خوراک دام به مانند سایر بخش های کشاورزی با هدف کاهش بروکراسی های پیچیده اداری و افزایش رقابت پذیری

◾️تامین بودجه یکصد میلیارد تومانی سهم بخش دولتی در صندوق ملی حمایت از توسعه سرمایه گذاری در کارخانجات خوراک دام ایران از محل بودجه سال ۱۴۰۰ صندوق های توسعه ای وزارت جهاد کشاورزی

◾️اختصاص کد یکتا برای شرکتهای کارمزدی و قراردادی و صدور پروانه بهره برداری قراردادی با هدف استفاده از ظرفیت خالی کارخانجات خوراک و همچنین کمک به ترویج خوراک در واحدهای روستایی

◾️ تامین دانه سویا واحدهای تولید کننده فول فت سویا

◾️افزایش عمر ماندگاری محصولات تولیدی

◾️پرداخت حداقل ۲۲۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش و ۲۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه ثابت جهت به روزرسانی ماشین آلات و تجهیزات به واحدهای تولید خوراک دام، طیور و آبزیان، از محل سایر منابع آزاد شده ناشی از حذف ارز یارانه‌ای

◾️تعیین دقیق نیازهای وارداتی کارخانجات خوراک دام و شرکتهای معتبر تجاری در قالب زنجیره(از مزرعه تا چنگال) و هماهنگی دستگاه‌های درگیر با فرآیند تخصیص ارز و واردات مواد اولیه در راستای مدیریت صحیح ثبت سفارشات و جلوگیری از پیدایش زمینه‌های رانت‌جویی

◾️حداقل‌سازی حقوق ورودی مواد اولیه و ماشین‌آلات مورد نیاز بخش تولید خوراک دام کشور

◾️ تغییر در روند واردات مونوکلسیم فسفات و صادرات محصولاتی که تماما از مواد اولیه داخلی و یا ارز آزاد تهیه میشود

◾️تعیین هدفمند حداقل ۴۰ میلیارد تومان در بودجه سال ۱۴۰۰ وزارت جهاد کشاورزی جهت نظارت فنی و ارتقاء شناخت و باور جامعه از نقش صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان در توسعه فراگیر

◾️اصلاح قوانین و کاهش بروکراسی های پیچیده اداری جهت ثبت محصولات و پروانه ساخت محصولاتی جدید به مانند کنسانتره طیور با غلظت ۱ و ۱/۵ درصد در سازمان دامپزشکی کشور

◾️اصلاح روش‌های قیمت گذاری خوراک دام و تغییر در قابلیت اصلاح سامانه بازارگاه با توجه به تلورانس قیمتی کرایه حمل در استانهای مختلف کشور


📌اختصاصی انجمن غلات/ افزایش واردات دانه سویا آرژانتین و سقوط صادرات غلات برزیل

مرکز بهداشت و کیفیت مواد غذایی آرژانتین اعلام کرد، آرژانتین از ماه ژانویه تا اکتبر، 4.8 میلیون تن سویا وارد کرده است که 20 درصد بیشتر از مدت مشابه سال 2019 است.

با وجود این که آرژانتین سومین تولید کننده دانه سویا در جهان است، اما معمولاً هر ساله میزان کمی دانه سویا را به منظور افزایش میزان پروتئین در صنعت تولید روغن سویا و کنجاله سویا، از پاراگوئه وارد می کند و سپس محصولات تولیدی را به سایر کشور ها صادر می کند.

علت حجم بالاتر واردات در مقایسه با سال گذشته، کاهش فروش (داخلی) توسط تولیدکنندگان به دلیل احتکار آن و عدم ثبات قیمت در بازار جهانی می باشد.

🖇️ طبق پیش بینی ها، این کشور تا پایان سال 2020 بیش از 5 میلیون تن سویا وارد می کند، که از 4.17 میلیون تن پیش بینی اولیه بیشتر است.

▪️بنا به اطلاعات رسمی دولت برزیل، صادرات ذرت برزیل در ماه اکتبر به 5.16 میلیون تن رسید، در حالی که 15درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و 22درصد نسبت به ماه گذشته کاهش داشت. صادرات دانه سویا نیز 2.49 میلیون تن بود که معادل نصف میزان صادر شده در اکتبر سال گذشته می باشد و در حدود 44 درصد کمتر از میزان صادرات در ماه سپتامبر تخمین زده شد.

تا پایان سال، انتظار می رود سرعت صادرات برای هر دو محصول کاهش یابد، زیرا برزیل به دنبال واردات دانه سویا از ایالات متحده قبل از برداشت سال آینده است و ایالات متحده نیز در حال رقابتی کردن قیمت ذرت برای خریداران خارجی است.

خوشبختانه قرارداد های سال جدید خبر از افزایش میزان صادرات دانه سویای برزیل را می دهد.


📌واردکنندگان ارز مورد نیاز برای واردات خود را از صادرکنندگان بخرند

🔊وزیر صمت گفت: واردکنندگان مواد اولیه و یا کالاهای ضروری اولویت بندی شده توسط وزارت صمت را با ارز صادرکنندگان وارد کنند.

دوستان کارشناس توضیح کامل بفرمایند که چند درصد بازار با قیمت ۳۹۰۰ تومان تامین می شود؟
با توجه به اینکه واردکنندگان و تامین کنندگان عمده ذرت در حضور دارند بفرمایند که مگر ذرت را با قیمت مصوب تحویل زنجیره مصرف نمی دهند ؟
با پاسخگویی کارشناسی به برخی سوالات کارشناسی میتوانیم بفهمیم که چه کسانیزمینه خنده آیندگان را فراهم می کنند!


از میزان تخلف و عرضه خارج از شبکه توسط حلقه های بعدی آمار موثقی وجود ندارد . به نظر من نمی توان سهم تخلفات در حلقه های بعد از واردات را به کل قیمت بازار تعمیم داد و اعدادی مثل ۳۹۰۰ را برای قیمت کل بازار در نظر گرفت.

احتراما ، shadow price نتیجه اعمال سیاست ceiling price است قطعا واردکنندگان و صاحبان کوتاژ عملکرد درست و شفاف خواهند داشت چون در قسمت سایه نیستند و بعد از عرضه در بازارگاه بازارهای سایه ای فعال می‌شوند واردکنندگان و تجار جز مکانیسم عرضه کننده هستند و نقشی در قیمت سایه ای ندارند .
 تمام دولت های برنامه ریز و در حال توسعه در بازار ورود می‌کنند حتی امریکا ذخایر استراتژیک دارد و اقتصاد نئولیبرالیسم معتقد به حضور نسبی دولت در بازار است اما هدفمند .
اکثر ذرت ها ۳۹۰۰ داره تو بازار فروش میرسد.

اساسا قيمت را بازار عرضه و تقاضا كنترل ميكند. كما اينكه در بازارهاى جهاني، همواره شاهد اين موضوع هستيم. در كنار اين قضيه، دولت ها معمولا براى كنترل بازار از ابزارهاى حمايتى (در راستاى تقويت كشاورزان و گاهى وارد كنندگان) از جمله تغييرات تعرفه اى و يا خريد هاى تضمينى و در نهايت سهميه هاى وارداتى اقدام ميكنند. در كنار اين سياست ها، عمدتا ذخاير استراتژيك توسط خود دولت ها لحاظ ميشود.
در حال حاضر، دولت محترم به جاى سياست هاى تحميلى و اجبارى در نرخ گذارى، مناسب هست كه با ورود به مناقصات بين المللى اقدام به خريد نمايد. (البته، مشخصا در شرايط فعلى تصور انحصار دولتى، برچيده خواهد شد).
اينجا نكته قابل توجه به نظر من، امكان خود دولت در خريد بين المللى ذرت-سویا دانه روغنی مطرح هست كه آيا امكان اين مناسبات را با توجه به شرايط تحريم دارد يا خير.
بنابراين، اگر دولت محترم، قصد اجازه سياست هاى دستورى در نرخ گذارى را دارند، بهتر است كه بازار اين مسئله را كنترل كند و آن هم از طريق عرضه و تقاضا.
طبيعتا، عرضه بيش از نياز، احتمالا قيمت ها را كمتر از نرخ مصوب هم خواهد كرد. اما، اگر امكان عرضه توسط دولت محترم و يا شركت هاى وايسته نيست، حداقل بازار را توسط عرضه و تقاضا كنترل كنند.

📌 مهم- فوری؛ معاون گمرک اظهار داشت:

 تازه ترین گزارش گمرک از دلایل ایستایی کالاهای اساسی و غیراساسی در گمرکات و بنادر کشور
 دولت ایران، ذرت، جو ، کنجالۀ سویا ، دانه های روغنی و روغن خام را بدون ارائه کدرهگیری بانک بلامانع اعلام نموده اند اما به نظر می رسد صاحبان کالا علاقه ای به ترخیص این اقلام، تا تأمین ارز این کالاها ندارند.

✅ یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن ذرت در بنادر دپو شده است

 معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران در تازه ترین گزارش آخرین وضعیت کالاهای موجود در بنادر و گمرکات کشور را تشریح کرد.

در دسته بندی « اول » کالاهای اساسی مورد بررسی قرار می گیرد. از ابتدای سال جاری بیش از ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالای اساسی وارداتی به ارزش بیش از ۵ میلیارد دلار از گمرکات کشور ترخیص شده است.

 درحال حاضر، میزان موجودی کالاهای اساسی در بنادر و گمرکات کشور به بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتن می رسد که بیش از ۲ میلیون تن از این اقلام در بندر امام خمینی (ره) دپو شده است.

 حدود ۱ میلیون و ۳۰۰ هزارتن از موجودی کالاهای اساسی را ذرت به خود اختصاص داده است. قسمتی از کالاهای اساسی که در حال حاضر ترخیص نشده اند ، در انتظار تأمین ارز می باشند؛ بعضی از این اقلام بصورت اعتباری خریداری شده و به بنادر حمل شده اند و اسناد مالکیت نیز در اختیار خریدار داخلی قرار دارد و درخصوص مقداری از این کالاها، هنوز مالکیت به صاحب کالا منتقل نشده است.

علیرغم اینکه گمرک ، بانک مرکزی و وزارت صمت، ترخیص ۵ قلم کالای اساسی « ذرت، جو ، کنجالۀ سویا ، دانه های روغنی و روغن خام » را بدون ارائه کدرهگیری بانک بلامانع اعلام نموده اند اما به نظر می رسد صاحبان کالا علاقه ای به ترخیص این اقلام، تا تأمین ارز این کالاها ندارند.

🔻 ارونقی، تعداد شناورهای منتظر در لنگرگاه بنادر کشور را ۱۶ فروند حاوی ۷۳۶ هزار تن کالای اساسی و تعداد شناورهای درحال تخلیه در بنادر را ۶ فروند حاوی ۸۵ هزارتن کالای اساسی برشمرد و عنوان کرد تخلیۀ کالاهای اساسی در بنادر بصورت شبانه روزی انجام می پذیرد.

 ذرت تراریخته در اکراین

به بیان برخی مقامات حوزه کشاورزی اکراین، در سال جاری نسبت به سال گذشته، کشت بذر تراریخته ی ذرت در حدود 2 برابر افزایش یافته است به این معنی که 8-10درصد میزان کل ذرت اکراین برای سال 2021 تراریخته خواهد بود.

استقبال کشاورزان از دانه تراریخته به این دلیل است که گیاهان تراریخته در برابر تغییرات آب و هوایی مقاومت بیشتری داشته و به سموم دفع آفات کمتری نیاز دارند.

علیرغم استانداردهای سختگیرانه کشور هایی همچون آلمان ، هلند و بلژیک و همچنین چین ، ترکیه و کره جنوبی، ذرت اکراین با استاندارد های آن ها مطابقت داشته و هر ساله میزان زیادی از این کالا به کشور های مذکور صادر می گردد.

چین و هلند از بزرگترین خریداران ذرت اوکراین هستند که در سال 2019 به ترتیب 4.26 میلیون و 3.9 میلیون تن واردات داشته اند


✅کیمیا تجارت زر عضو انچمن وارد کنندگان غلات

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت کیمیا زرین است

طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس