info@kimiyatrading.com

☎️+982191311234 ☎️+987191311234

صادرات دانه های روغنی کانادا
    
تعداد بازدید: 4491
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1399/8/19

میزان صادرات دانه های روغنی از کانادا در فصل جاری به شدت نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. از ابتدای فصل، کانادا 3.126 میلیون تن کلزا (48٪ افزایش نسبت به مدت مشابه فصل قبل) و 1.039 میلیون تن سویا ( 33٪ افزایش نسبت به مدت مشابه فصل قبل) صادر کرده است. طبق پیش بینی های وزارت کشاورزی ایالات متحده، کانادا 9.8 میلیون تن کلزا و 3.85 میلیون تن دانه سویا را برای کل فصل صادر خواهد کرد.

📌خطر بیخ گوش دانه های سویا در برزیل

انجمن توليد كنندگان سويا برزيل Aprosoja، ميزان برداشت دانه سويا را براى سال زراعى ٢٠٢٠/٢٠٢١ حدود ١٢٨.٦ ميليون تن برآورد كرد.
اين در حالى هست كه ساير پيش بينى ها، از جمله سازمان كشاورزى امريكا (USDA) و سازمان ملى تامين اقلام كشاورزى برزيل CONAB، حدود ١٣٤ و ١٣٥ ميليون تن برآورد كرده اند.

📍بارش هاى فراوان در مناطق مختلف برزيل، باعث شده كه در نقاطى از منطقه حياتى و اصلى توليد دانه ( Mato Grosso ) شاهد جوانه زدن دانه سويا باشيم كه عملا به معنى از بين رفتن محصول خواهد بود.افزايش رطوبت دانه هم، در كيفيت دانه تاثير خواهد داشت.به نظر می رسد، وضعيت بازار دانه حداقل تا پايان ماه جارى، متاثر از اخبار امريكاى جنوبى، افزايشى خواهد بود.


📌هند تعرفه واردات خام پالم را از ٣٠.٢٥٪؜ به ٣٥.٧٥٪؜ افزايش داد

🔊 تعرفه خام سويا و آفتاب را بدون تغيير نگه داشت.

📍 اين تصميم، در درجه اول به نحوى از كشاورزان هندى كه دانه خردل كاشته اند، حمايت كند.

📎از سوى ديگر، به نظرم چراغ سبزى خواهد بود به حوزه بالتيك؛ شايد، اداره تامين غلات مصر GASC هم به همين دليل مناقصه خريد فردا جهت ٣٠ تن خام سويا و ١٠ تن خام آفتاب را به ماه بعد موكول كرد.

📍حدود قيمت ها FOB:

خام آفتاب اكراين 🇺🇦 - ١٢٩٥ دلار

خام آفتاب آرژانتين 🇦🇷 - ١٢٦٠ دلار

خام سويا آرژانتين 🇦🇷 - ١٠٣٠ دلار
📌فروش کارخانه روغن کشی Bunge/صادرات دانه های روغنی کانادا

شرکت Bunge Limited، کارخانه روغن کشی خود در روتردام هلند را به مبلغ 258 میلیون یورو به شرکت Neste به فروش می رساند که این قرارداد در سه ماهه اول سال 2021 بسته خواهد شد.

همچنین به منظور به اتمام رساندن تعهدات مشتریان خود، این کارخانه را از Neste را تا سال 2024 اجاره خواهد کرد. Bunge برای دستیابی به کارایی و بازدهی بیشتر و گسترش سبد محصولات خود، بخشی از درآمد حاصل از این معامله را در دارایی های خود سرمایه گذاری مجدد می کند.

مدیر عامل این شرکت گفت: "این معامله از برنامه های طولانی مدت ما در زمینه روغن های غنی شده پشتیبانی می کند و به ما این امکان را می دهد که حضور خود را در بازار های جهانی به روشی نوین و پایدار ادامه دهیم.

📌اختصاصی انجمن غلات ایران/ تاثیر انتخابات امریکا بر آینده روابط ایران و امریکا

پس از پیروزی جو بایدن، مدافع حزب دموکرات در انتخابات ایالات متحده، گمانه زنی ها در خصوص روابط آتی ایران و آمریکا موضوع اخبار اخیر می باشد.

هنگامی که دونالد ترامپ ریاست جمهوری کاخ سفید را بر عهده گرفت، بی پروا سیاستی را که برای حفظ امنیت آمریکا کار می کرد دور انداخت و سیاست تحریم و تهدید را جایگزین کرد. این مسئله در مورد روابط وی با ایران نیز صادق بود. آن طور که ترامپ با تصور این که به زانو درآوردن ایران سرانجام آن را به میز مذاکره بازگرداند، در سال 2018 ایالات متحده را از برجام خارج کرد، تحریم ها را بازیابی کرد و تحت یک "فشار حداکثر" که اقتصاد ایران را با خطر مواجه کرد، به نحوی که تحریم های جدید را بر علیه ایران سازماندهی کرد که حتی متحدان وی از جمله چین و روسیه نیز در سال جاری او را در مواجهه با ایران رها کردند.

حال با پیروزی جو بایدن، اظهارات وی در خصوص روابط آتی با ایران مورد بررسی قرار گرفته است. او معتقد است که سیاست ترامپ در مورد ایران یک شکست خطرناک است، همچنین متعهد شده است در صورت بازگشت ایران به توافقنامه سال 2015، مجدداً مسیر دیپلماسی را طی کند که به گفته برخی از سیاستمداران آمریکایی، این مسئله حداقل 6 ماه زمان میبرد و شاید اصلاً اتفاق نیفتد.

او این اطمینان را داده است كه تحریم های ایالات متحده مانع تلاش های ایران برای مهار ویروس كرونا نمی شود.

📌جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به CBS News ابتدا تأکید کرد که دولت ایران هیچ ترجیحی بین دونالد ترامپ، رئیس جمهور و یا بایدن ندارد، اما با فشار برای پاسخگویی، ظریف گفت که اظهارات بایدن امیدوار کننده تر است، اما باید منتظر ماند و دید.

وی افزود: "آنچه برای ما مهم است این است که کاخ سفید پس از انتخابات چگونه رفتار می کند، نه اینکه چه وعده هایی داده شود، چه شعارهایی داده می شود، رفتار ایالات متحده مهم است".

▪️ در نهایت وی اظهار داشت که حتی سیاست فشارهای حداکثری دولت ترامپ نیز با شکست مواجه شده است.


📌افزایش مالیات بر صادرات روغن پالم اندونزی

از تاریخ 10 دسامبر، مالیات بر صادرات روغن پالم کشور اندونزی، بزرگترین تولیدکننده روغن پالم جهان، در حدود 3 دلار به ازای هر تن افزایش خواهد یافت.

به گفته کارشناسان، این یک مزیت برای روغن پالم مالزی است چراکه مالزی، دومین صادرکننده و تولیدکننده بزرگ روغن پالم، از ماه ژوئن به عنوان بخشی از اقدامات اقتصادی در راستای بیماری Covid-19 و برای حمایت از بخش تولید روغن پالم، عوارض صادراتی روغن پالم را حذف کرد.پس از شنیدن خبر افزایش مالیات بر صادرات روغن پالم اندونزی، قیمت روغن پالم مالزی روند صعودی پیدا کرد.

احتمال افزایش مالیات بر صادرات روغن پالم اندونزی

🔊 وزارت بازرگانی اندونزی در وبسایت خود اعلام کرد: اندونزی مالیات بر صادرات روغن پالم خود را در ماه فوریه به 93 دلار/ تن افزایش خواهد داد.

سهم هند از صادرات روغن افتابگردان روسیه کاهش یافت

📌افزايش ١٨درصدی مصرف تا سقف ١٠.٨ ميليون تن نسبت به سال قبل، افزايش سود روغن كشى در كانادا، روند رو به رشد بازار صادراتى و همينطور روند رو به بالاى قيمت انواع روغن خام در بازار ها، از علل اصلى افزايش قيمت كانولا در بازار كانادا هست.

🔊به نظر می رسد، علاوه بر موارد فوق، با توجه به اينكه ميزان موجودى انتهاى فصل كاهش فاحشى را نسبت به سال قبل خواهد داشت (حدود ١.٢ميليون تن)، بايد اين روند بازار كانولا را كماكان افزايشى پيش بينى كرد.
طبق اطلاعات دریافتی از گمرک روسیه، در ماه سپتامبر تا نوامبر 21-2020 سهم هند از کل صادرات روغن آفتابگردان روسیه در حدود 6 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است. کاهش واردات روغن آفتابگردان هند در نتیجه افزایش قابل توجه قیمت محصولات روسیه از ابتدای فصل جاری اتفاق افتاده است.

📍اطلاعات نشان می دهد، هند در ماه دسامبر واردات روغن پالم را جایگزین روغن آفتابگردان کرده است.در سال 2020، 6.86 میلیون تن روغن آفتابگردان از اوکراین صادر شده است که 12 درصد بیشتر از سال 2019 است (6.11 میلیون تن).

📍 تولید کنندگان اوکراین در سال 2020 انتظار داشتند آفتابگردان را در حدود 16.5-18 میلیون تن برداشت کنند، اما برداشت واقعی تنها 13 میلیون تن بود که در نتیجه ی خشکی آب و هوا می باشد.به ترتیب واردکنندگان اصلی این کالا کشور های هند، چین، هلند، اسپانیا، عراق، ایتالیا، قرانسه، لهستان، مصر و بریتانیا بودند.
البته از لحاظ ارزش، صادرات خام اكراين حدود ١ ميليارد دلار نسبت به سال ٢٠١٩ افزايش داشته و به حدود ٥.٣٢ ميليارد دلار رسيد.
هند ١.٩٢ ميليون تن (حدود ٢٧٪؜ درصد)
چين ١.٢٥ ميليون تن (حدود ١٨٪؜)
هلند ٦٧٢ هزار تن
اسپانيا ٤٤٣ هزار تن
عراق ٤٥٥ هزار تن 👉👉👉
ايتاليا ٣٦٦ هزار تن
فرانسه ١٤٩ هزار تن
لهستان ١٤٣ / مصر ١٣٥ و بريتانيا ١٠٦ هزار تن.
نكته قابل تامل اينكه اكراين براى فصل جارى تا امروز حدود ٢.٥٥ ميليون تن صادرات خام آفتاب داشته است. از طرف ديگر تقريبا خام آفتاب از نوامبر حدود ٢٠٠-٣٠٠ دلار پرميوم Premium نسبت به سويا، پالم حتی و كلزا در حال حركت هست. 

📌کاهش میزان صادرات برزیل به چین

براساس اطلاعات دریافتی از گمرک برزیل، صادرات دانه سویای برزیل به چین در ماه نوامبر در پایین ترین سطح چهار ساله اخیر و 20% کمتر از مدت مشابه سال گذشته بود. میزان 1.15 میلیون تن دانه توسط بزرگترین تولید کننده جهان به بزرگترین خریدار جهان ارسال شد.

یکی از عوامل این موضوع، حجم بالای صادرات برزیل در اوایل سال بود که باعث کاهش منابع موجود در این کشور شده است.

افزایش صادرات و خشکسالی در برخی مناطق برزیل باعث شد که این کشور به واردات دانه روغنی روی بیاورد، به نحوی که در سال جاری تا کنون در حدود 748 هزار تن دانه سویا عمدتا توسط آرژانتین، پاراگوئه و بولیوی به کشور برزیل وارد گردیده است.

📌روند افزایشی قیمتها در بازار دانه های روغنی قزاقستان

بازار انواع دانه هاى روغنى در قزاقستان هم به دنبال افزايش قيمت در بازارهاى بين المللى، ظرف دو ماه گذشته ترند افزايشى داشت. تقاضاى بازار و افزايش قيمت، عمده كشاورزان قزاق را ترغيب به عدم فروش و نگهدارى محصول به اميد فروش به قيمت بالاتر كرده است.

📍ظرف ماه گذشته، قيمت دانه آفتاب با افزايش حدودا ١٥ هزار تنگه قزاق به كانال ٢٠٥-٢٢٠ هزار تنگه (٤٩٠-٥٢٠ دلار Exw)، كلزا به كانال ٢٠٠-٢٠٥ هزار تنگه (٤٧٥-٤٩٠ دلار Exw) و تخم كتان به حدود ٢٤٥ هزار تنگه (٥٩٠ دلار Exw) رسيد.

📌صادرات سویای برزیل به رقم بی سابقه ای در هفته دوم نوامبر رسید

با بررسی اطلاعات به دست آمده از بنادر برزیل، صادرات سویای برزیل در هفته دوم ماه نوامبر بیش از انتظارات بود و مجموع صادرات دانه سویا در ماه نوامبر به 935،000 تن رسید و پیش بینی می شود این میزان به 1 میلیون تن نیز برسد.

ذرت برزیل نیز در هفته دوم ماه نوامبر 2 برابر شده و به 2.27 میلیون تن رسیده است و پیش بینی ها حاکی از آن است که تا پایان ماه نوامبر مجموعاَ در حدود 5 میلیون تن ذرت از بنادر این کشور صادر خواهد شد.

به دنبال بزرگترين توافق تجارت آزاد كه شامل ١٥ كشور و حدود ٣٠درصد اقتصاد دنيا است، به نظر استراليا از اين فرصت بهره بيشترى ببرد و بتواند تا حدودى موانع و مشكلات پيش رو با چين را مرتفع كند.

استراليا بطور معمول حدود ٤ ميليون تن جو به چين صادر مي كرد كه طى تنش هاى پيش آمده، اين بازار به سمت جو فرانسه، اكراين و آرژانتين تمايل پيدا كرده است.

از سوى ديگر، استراليا در حال برداشت انواع محصولات كشاورزى اعم از گندم، جو، كلزا، نخود، عدس است كه طبق پيش بينى ها، بايد شاهد افزايش ميزان برداشت باشيم.

در خصوص گندم، پيش بينى برداشت تا سقف ٣٠ ميليون تن، ميتواند حدود ١٠ ميليون تن به سقف صادرات در دنيا كمك كند و از طرفى، بارش هاى اخير و رطوبت مطلوب خاك در روسيه و امريكا، تا حدودى از نگرانى ها براى ميزان برداشت گندم در فصل آتى ٢٠٢١ را كاهش داده است.

به نظر می رسد روند قيمت غلات تا اواخر سال ميلادى به شکل زیر باشد:
ذرت: رو به افزایش
جو: ثابت
گندم: رو به کاهش

 تامین کنندگان غلات ایران

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت کیمیا زرین است

طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس