info@kimiyatrading.com

☎️+982191311234 ☎️+987191311234

لیست قیمت خوراک دام و طیور
    
تعداد بازدید: 4481
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1399/11/1

📌 بسیار مهم

با پیگیری ها و رایزنی های به عمل آمده و با مساعدت سازمان حمایت از مصرف کنندگان، *قیمتهای جدید انواع خوراک دام و طیور و فول فت سویا امروز سه شنبه ۳۰ دی ماه ۱۳۹۹* ابلاغ و در سایت این سازمان نیز بارگذاری شد.(قیمت ها به ریال میباشد.)

📌افزایش قیمت جهانی ذرت

🔊گزارش ها حاکی از آن است، طی روز گذشته، قیمت ذرت در بورس ایلات متحده به سرعت افزایش یافت. این افزایش قیمت ناشی از پیش بینی افزایش واردات غلات توسط چین و همچنین ترس از کاهش تولید نهایی در برزیل با توجه به کمبود بارندگی و کاهش رطوبت خاک در این کشور می باشد.

📎 تجار چین اعلام کردند، این کشور در انتظار ثبات قیمت ها نخواهد ماند و به واردات خود ادامه خواهند داد.

📍همچنین قیمت روغن آفتابگردان در اوکراین به دلیل ضعف در برداشت دانه آفتابگردان و افزایش تقاضا از چین افزایش یافت. یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت آفتابگردان کاهش میزان محصول نهایی در سال گذشته بود، چرا که روغن آفتابگردان، از روغنکشی دانه آفتابگردان محصول قبلی تولید می شود.

📎سال گذشته در اوکراین خشکسالی رخ داد که جنوب اوکراین، جایی که بزرگترین مناطق کشت دانه آفتابگردان متمرکز شده است را کاملاً تحت تأثیر قرار داد.

📌دولت منابع ارزی خود را یا باید صرف واردات گندم کند یا ذرت؟

🔊مجید موافق قدیری درباره اینکه دولت اخیراً قیمت گندم را ۵ هزار تومان تعیین کرده که در مقایسه با قیمت جو حدود ٢ هزار تومان ارزان‌تر است و گفته می‌شود این مسأله سبب خواهد شد گندم به عنوان خوراک دام مصرف شود، گفت: زمانی که عرضه نهاده‌های دامی به بازار به موقع انجام شود قیمت گندم و دیگر کالاهای جایگزین خود به خود تعادل پیدا می‌کند.

📍وی افزود: با توجه به اینکه دولت یا باید منابع ارزی را صرف واردات گندم کند و یا ذرت وارد کند؛ بنابراین برای دولت به صرفه تر است که گندم داخلی را با قیمت بالاتر از نرخ تضمینی، خریداری و بخشی از ذخایر گندم را به این نحو تأمین کند، چرا که این به نفع دولت است.

📎قدیری ادامه داد: علاوه بر این ما چه بخواهیم و چه نخواهیم سالیانه حدود ۱.۵ میلیون تن گندم به اشکال مختلف وارد چرخه خوراک دام می‌شود.


 احداث بزرگترین و مجهزترین کارخانه تولید خوراک خوک و طیور در انگلستان توسط شرکت AB Agri*

◾️شرکت ABN که بخشی از AB Agri است، از طرح احداث بزرگترین کارخانه تولید خوراک بریتانیا واقع در شرق انگلیس که قادر به تولید سالانه یک میلیون تن خوراک خوک و طیور است، رونمایی کرد. این شرکت اعلام کرد که با توجه به استراتژی توسعه و رشد این شرکت و همچنین با توجه به افزایش حجم تولید خوراک خوک و طیور در انگلستان، درنظر دارد تا با تقاضای روزافزون همگام شود.

◾️این شرکت معتقد است که اکنون زمان مناسبی برای سرمایه گذاری برای آینده و برنامه ریزی برای تولید بیشتر به منظور حمایت از رشد تجارت خوراک دام، حمایت از اهداف بلند مدت مشتریان و نیز کمک به تأمین نیازهای صنعت است. ABN اعلام کرد که یک چنین سرمایه گذاری در این مقیاس، تاکنون در صنعت خوراک کامل دام انگلیس صورت نگرفته است.

◾️شرکت ABN در حال حاضر بزرگترین و پیشرفته ترین تولید کننده انواع محصولات و ترکیبات خوراک دام در انگلستان است و در حال حاضر ۱۱ سایت تولید خوراک دام دارد.

 شرکت خوراک دام EW Nutrition امتیاز کسب و کار محصولات کیفی خوراک دام و رنگدانه ها را از شرکت Novus International خریداری کرده است. با امضای این قرارداد، مالکیت یک مرکز تولید در اسپانیا نیز به شرکت EW Nutrition اعطا می گردد.

طرفین به مشتریان این اطمینان را داده اند که با اجرای این قرارداد بخش خدمات هر دو شرکت از مشتریان پشتیبانی میکنند.

همچنین این قرارداد شامل مواد نگهدارنده خوراک دام، حمایت از کارخانجات فراوری خوراک، مواد تشکیل دهنده خوراک و برندهایی مانند AGRADO است(محصولی که برای محافظت از مواد تشکیل دهنده خوراک دام مانند روغن ها، چربی ها و ویتامین ها در برابر اکسیداسیون و همچنین حذف پری اکسیدهای مضر و رادیکال های آزاد شکمبه طراحی شده است).

◾️واگذاری این بخش از شرکت Novus به عنوان بخشی از" پروژه Destiny " صورت گرفت، که یک برنامه استراتژیک چند مرحله ای شرکت Novous می باشد که در سال ۲۰۲۰ راه اندازی شده و هدف از آن تمرکز روی استراتژی تجارت و عرضه محصولات سلامت روده دام می باشد

سرمایه گذاری شرکت تایسون در شرکت خوراک دام و پرورش طیور مالزی با هدف توسعه بازار محصولات حلال؛

◾️شرکت تایسون فود با این سرمایه گذاری ۴۹٪ از سهام شرکت یکپارچه خوراک دام و پرورش طیور مالزی را خریداری می کند.

◾️شرکت تایسون با شرکت خوراک دام و پرورش طیور مالزیایی به نام Malayan Flour Mills Berhad (MFM) ، وارد مذاکره شده و قرارداد خرید شامل کارخانه های خوراک دام، جوجه کشی، مزارع پرورش و تاسیسات فرآوری می باشد. شرکا اعلام کردند که این اقدام با هدف ایجاد انعطاف پذیری بیشتر در تامین مرغ حلال به مصرف کنندگان و مشتریان در مالزی و در سایر بازارهای صادراتی دارای اولویت، انجام می شود.

◾️مدیر عامل شرکت MFM در این رابطه اظهار کرد که شرکت تایسون یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده مواد غذایی جهان است که دارای ردپای قوی در بخش تولید و توزیع جهانی است. مالزی با مصرف سرانه بالای مرغ یکی از بازارهای مهم طیور در جنوب شرقی آسیا است. از همین رو هر دو شرکت مشتاقانه به دنبال افزایش عرضه محصولات مرغ حلال در کشور، به ویژه در بخش محصولات فرآوری شده و همچنین صادرات به بازارهای متقاضی با کمک شبکه جهانی Tyson Foods می باشند."

◾️طبق پیش بینی شرکت توسعه صنعت حلال(HDC)؛ انتظار می رود ارزش بازار حلال مالزی تا سال ۲۰۲۵ به ۱۴۷/۴ میلیارد دلار برسد. در حال حاضر ارزش صادرات محصولات دارای گواهینامه حلال این کشور حدود ۹ میلیارد دلار می باشد.


❇️ *قیمت خوراک آماده مرغ گوشتی:*
◾️پیش آغازین: یک تا هفت روزگی: ۴۵۷۳۶
◾️آغازین: هفت تا بیست و یک روزگی: ۴۴۱۶۰
◾️رشد: بیست و دو تا سی و پنج روزگی: ۴۳۵۸۱
◾️پایانی ۱: سی و شش تا چهل و پنج روزگی: ۴۲۹۶۳
◾️پایانی ۲: چهل و شش روزگی تا کشتار: ۴۲۷۰۲


*❇️ قیمت خوراک آماده پولت و مرغ تخمگذار:*
◾️تخمگذار استارتر ۱: یک روزگی تا سه هفته: ۴۱۹۵۹
◾️تخمگذار استارتر ۲: سه تا شش هفته: ۴۰۷۲۲
◾️رشد تخمگذار: شش تا دوازده هفته: ۳۹۳۶۱
◾️نمو تخمگذار: دوازده تا پانزده هفته: ۳۸۲۶۴
◾️پیش تخمگذار: پانزده تا هجده هفته: ۳۹۲۷۰
◾️تخمگذار ۱: هجده تا سی و هفت هفته: ۴۰۶۱۳
◾️تخمگذار ۲: سی و هشت تا چهل و هشت هفته: ۳۷۵۶۴
◾️تخمگذار ۳: چهل و نه هفته تا آخر: ۳۶۳۱۲


*❇️ قیمت خوراک آماده گاوهای شیری و پرواری:*
◾️پرشیر: ۳۵۶۵۷
◾️متوسط شیر: ۳۰۴۰۳
◾️کم شیر: ۲۹۲۷۰
◾️پرواری: ۲۷۹۶۶

*❇️ قیمت فول فت سویا:*
◾️فول فت سویا رست دانه کامل یا فیلک: ۴۹۶۹۸
◾️فول فت سویا اکسترود: ۴۸۱۳۰

⚛️ در باب جو دامي- نهاده ای که حدود ۵۰٪ از نیاز کشور از طریق واردات تامین میشود.*

✳️ ثبت سفارش جو دامي از ابتداي سال تا ۲۰ دی ماه ۹۹
▪️سال ٩٩= ۶۱۹ هزار تن
▪️سال ٩٨= ۱/۹ ميليون تن

*📍به نسبت مدت مشابه سال قبل ۶۸٪؜ كاهش*

◾️تخصيص ارز در سال ٩٩: ۴۴۶ هزار تن
◾️تخصيص ارز در سال ٩٨: ۱/۱ میلیون تن

*📍تخصيص ارز به مدت مشابه سال قبل ۵۷٪؜ كاهش*

◾️تامين ارز ٤٢٠٠ توماني در سال ٩٩: ۳۱۱ هزار تن
◾️تامين ارز ٤٢٠٠ توماني در سال ٩٨: ۹۴۰ هزار تن

*📍تامين ارز ٤٢٠٠ توماني به مدت مشابه سال قبل ۶۷٪؜ كاهش *

◾️ارزش ترخيص در سال ٩٩: ۲۶۸ ميليون دلار
◾️ارزش ترخيص در سال ٩٨: ۴۷۹ ميليون دلار

*📍ارزش ترخيص به نسبت مدت مشابه سال قبل ۵۲٪؜ كاهش*

◾️ترخيص وزنی در سال ٩٩: ۱/۴ میلیون تن
◾️ ترخيص وزنی در سال ٩٨: ۲/۸ ميليون تن

📍ترخيص وزني به نسبت مدت مشابه سال قبل ۵۰٪؜ كاهش

✔️ قیمت مصوب جو دامی: ۱۷۰۰ تومان
✔️ قیمت بازار غیررسمی: متوسط ۴۶۰۰ تومان


☑️ کاملا مشخص است *چرا اختلاف قیمت ۱۷۰ درصدی بازار رسمی و غیررسمی بوجود اومده*. امروز یک کامیون ۲۰ تنی ۵۸ میلیون تومان مابه التفاوت و‌ سود برای متخلفان دارد!

*📌چند نکته مهم: *

⬅️ به دلیل اختلاف نوع جیره ها علی الخصوص در مرغ تخمگذار احتمالا تغییراتی حاصل خواهد شد. این قیمت ها صرفا بر این اساس اعلام گردید تا فشار و شکایات از کارخانجات به دلیل عدم رعایت قیمت های مصوب در استانها به حداقل ممکن برسد و البته بهانه ای نیز برای عدم تخصیص نهاده دامی به کارخانجات نزد سیاستگذار اقتصادی وجود نداشته باشد. بدیهی است برای اصلاح مجدد قیمت ها رایزنی و پیگیری های لازم صورت میپذیرد و نتیجه به اطلاع همکاران خواهد رسید.

📌وضعیت تولید غلات در چین

🔊تولید نهایی غلات چین در سال 2020 به رکورد 669.5 میلیون تن در سال رسیده است.

📎 بر اساس اطلاعات دریافتی از اداره ملی آمار چین، بالاترین میزان مربوط به تولید دانه سویا است که این آمار نشان می دهد در سال 2020، با توجه به رشد چشمگیر صنعت گوشت خصوصاٌ گوشت خوک در این کشور، بیشترین تمرکز در حوزه واردات رخ داده و تولید داخلی تغییر چشمگیری نداشته است.

📍 همانطور که آمار نیز نشان می دهد، چین در سال 2020، یکی از بزرگترین وارد کنندگان ذرت و دانه سویا در جهان بوده است.




📌رشد ۱۳۶ درصدی واردات ذرت از سوی چینی ها

🔊آمار گمرك چين افزايش ١٣٦درصدى واردات ذرت در سال ٢٠٢٠ نسبت به سال قبل را اعلام كرد.

📍سويا ١٣٪؜ و گندم هم ١٤٠٪؜ نسبت به سال ٢٠١٩، افزايش واردات داشت، ضمن اينكه مركز تجارت غلات ملى چين NGTC از فروش ٣،٩٣٩،٧٣٢ تن گندم از محل ذخاير گندم طى هفته گذشته خبر داد.

📎متوسط قيمت فروش حدود ٢٥٠٤ يوان (٣٨٦ دلار) اعلام شده است.

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت کیمیا زرین است

طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس