info@kimiyatrading.com

☎️+982191311234 ☎️+987191311234

قیمت نهاده در سال 2021
    
تعداد بازدید: 2131
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1399/11/5

⚛️ پنج موضوع تاثیرگذار بر روی قیمت نهاده و صنعت خوراک دام در سال ۲۰۲۱!◾️اریک وایسر، مدیر عامل شرکت دانمارکی Hamlet Protein، که یک شرکت مطرح تولید کننده پروتئین سویا می باشد، چشم انداز صنعت خوراک دام در سال ۲۰۲۱ را اینگونه برآورده می کند: " نگرانی های صنعت از منطقه ای به منطقه دیگر و از گونه ای به گونه دیگر متفاوت است، اما در مجموع، برای صنعت خوراک دام و دامپروری دنیا چالش های مشترکی وجود دارد."

📌 تعیین حداکثر نرخ پروفرمای انواع غلات از سوی وزارت صمت

🔊حداکثر نرخ پروفرمای انواع غلات و روغن بر اساس قيمتهاى مصوب دفتر خدمات بازرگانى وزارت صنعت، معدن و تجارت، در تاريخ ٩٩/١١/١٤ اعلام شد:

📍جو بنادر جنوب (هند)٢٦٠ يورو/تن
📍جو بنادر جنوب ٢٦٥ يورو/تن

📍جو بنادر شمال ٢٣٠ يورو/تن

📍ذرت شمال ٢٣٥ يورو/تن

📍ذرت جنوب ٢٧٥ يورو/تن

📍كنجاله ٥٠٠ يورو/تن

📍روغن خام سویا ٩٣٢ یورو/تن

📍روغن خام آفتابگردان شمال
١١٥٠یورو/تن

📍روغن خام آفتابگردان جنوب ١١١٤یورو/تن

📍روغن پالم ٩١٠یورو/ تن

📍روغن کانولا ١١٠٠ یورو/تن

📍دانه سویا ٥٢٠ یورو/ تن

📍دانه کلزا ٥٢٠ يورو/تن

⬅️ در همین راستا، وی پنج روند مهم برای صنعت جهانی متصور شده است که عبارت است از:
❇️ امنیت زیستی
◾️اریک معتقد است تا زمانی که واکسیناسیون موثر در سطح جهان در دسترس نباشد، بیماری های دامی مانند تب خوکی آفریقایی (ASF) و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان (AI) همچنان در زنجیره تأمین، اخلال ایجاد می کنند. البته اقدامات ایمنی زیستی و مدیریت خوب مزرعه می تواند تا حدودی خطر بیماری را کاهش دهد، با این حال، صنعت خوراک دام درسال ۲۰۲۱ با تهدید بیماری های دامی سرو کار خواهد داشت.

❇️ پاندمی کووید ۱۹
◾️وی در ادامه گفت: "پاندمی کووید ۱۹ بر روی همه مردم تأثیر گذاشته، چه در سطح شخصی و چه در سطح حرفه ای. حتی اگر صنعت خوراک دام جهان در طی این بحران توانسته باشد به شکلی کاملاً مقاوم عمل نماید، با این حال خطر شیوع بیشتر طی ماههای آینده بر روی این صنعت تأثیراتی خواهد گذاشت."

❇️ اولویت های مصرف کنندگان
◾️اولویت های مصرف کنندگان در خصوص سلامت، رفاه و تغذیه دام، نقش بسیار اساسی و مهمی در صنعت خوراک دام در سال ۲۰۲۱ خواهد داشت."

❇️ قوانین و مقررات دولتی
◾️تصمیمات قانونی در سال جاری تأثیرگذار خواهد بود. هم اکنون شاهدیم که تعداد زیادی از کشورها سعی در کاهش هرچه بیشتر مصرف آنتی بیوتیک ها در خوراک دارند و تولید کنندگان مجبورند برای بهینه سازی محصولات خود راه های جایگزینی پیدا کنند. سال ۲۰۲۲ اتحادیه اروپا استفاده دارویی از اکسید روی در خوراک را ممنوع خواهد کرد، در نتیجه تولید کنندگان باید از سال ۲۰۲۱ جیره های غذایی خود را به نحوی تنظیم کنند تا برای این مقررات آماده شوند.

❇️ نوسانات قیمت ها (قیمت های نوسانی)
ویسر در پایان گفت: "با ادامه روند بیماری های کووید ۱۹، تب خوکی آفریقایی و آنفلوانزای مرغی شاهد نوسانات زیادی در بازار خواهیم بود و این نوسان قیمت در بازار به نوعی حاکم خواهد بود. از این رو، انتظار می رود که قیمت گذاری کالا ها باعث افزایش بیشتر هزینه تولید خوراک شود و در نتیجه سطح سودآوری تولیدکنندگان در سراسر زنجیره تامین را تحت فشار قرار دهد."ودر آخر چند خبر جدید در صنعت دام و طیور:

◾️شرکت مبتکر در زمینه تولید پروتئین خوراک دام از متان، از پیشرفتهای مربوط به بازار آسیا خبر داد.
تولید کننده پروتئین تک سلولی امریکایی Calysta با انجام سرمایه گذاری مشترک با شرکت Adisseo کار احداث یک واحد تولیدی در چین را آغاز کرد.

◾️نمایندگان دو شرکت تابعه ازAdisseo و کالیستا، به نام های BlueStar چین و Calysseo کلنگ احداث کارخانه را به زمین زدند تا با مشارکت استراتژیک دو شرکت، اولین تاسیسات تولید ماده پروتئینی Calysta با نام FeedKind در منطقه توسعه اقتصادی و فناوری ملی در شهر چوانگ کینگ چین ساخته شود.

◾️ماده پروتئینی FeedKind با استفاده از میکروب های فرآوری شده از طریق تخمیر گاز تولید می شود که برای تامین گاز مورد نیاز شرکت Calysseo (شرکت تابعه کالیستا) یک قرارداد بلند مدت با یک شرکت مطرح گاز چینی منعقد کرده است.

◾️پس از به بهره برداری رسیدن این واحد تولیدی، محصول FeedKind بطور انحصاری در بخش آبزی پروری آسیا که بیش از ۷۰٪ بازار آبزیان جهان را تشکیل می دهد عرضه خواهد شد.

◾️این تأسیسات قرار است در سال ۲۰۲۲ راه اندازی شود که در فاز اول ۲۰۰۰۰ تن پروتئین FeedKind تولید وعرضه می کند و در فاز دوم ظرفیت تولید آن به ۸۰ هزار تن خواهد رسید.

📌 طبق بخشنامه جديد ابلاغ شده در مورخ ٢٦ ژانويه ٢٠٢١به همه گمركات و دستگاههاى مربطه درصادرات نهاده دامى در روسيه ،از تاريخ ١ فويه ٢٠٢١محدوديت هاى جديد صادرات دانه و نهاده ها به شرح زير لازم به اجرا شد :
الف) شركت هايى كه سهميه صادراتى ندارند براى صادرات بايد ٥٠ درصد قيمت كالا عوارض صادراتى پرداخت كنند. لاز بذكر است اين ٥٠ درصد نباد كمتر از ١٠٠ يورو براى هر تن باشد.
فرمول سهميه:
ميزان سهميه =(كل صادرات در سال ٢٠٢٠) *(٠.٦٥)
به طور مثال شركتى ١٠٠٠٠ تن در سال ٢٠٢٠ صادرات داشته ميزان سهميه اين شركت ٦٥٠٠ تن خواهد بود.
ب) شركتهاى كه سهميه صادرات دارند فقط مى توانند به ميزان سهيميه صادراتى اخذ شده خود صادرات كنند و اگر بيشتر از سهميه صادراتى اخذ شده ، صادرات كنند بايستى مثل شركتهايى سهميه صادراتى ندارند عوارض صادراتى ٥٠ درصدى پرداخت نمايند. طى بخش نامه ابلاغيه :
از ١ فوريه ٢٠٢١ عوارض صادراتى دانه سويا ١٦٥ يورو
از ٧فوريه ٢٠٢١ عوارض صادراتى دانه افتابگردان ١٦٥ يورو
از ٨ فوريه ٢٠٢١ عوارض صادراتى دانه كلزا ١٦٥ يورو
از ١٥ فوريه ٢٠٢١ عوارض صادراتى گندم ٢٥ يورو
از ١ مارس ٢٠٢١ عوارض صادراتى گندم ٢٥ يورو
تا١٥ مارس٢٠٢١ عوارض صادراتى ذرت دامى ٠ يورو
تا١٥ مارس٢٠٢١ عوارض صادراتى جودامى ٠ يورو
از ١٥ مارس ٢٠٢١ عوارض صادراتى ذرت دامى ٢٥ يورو
از ١٥ مارس ٢٠٢١ عوارض صادراتى جودامى ١٠ يورو
لازم بذكر هست هر شركتى بيش از ميزان سهميه صادراتى خودش در ايام ذكر شده صادرات نمايد به آن ميزان كه بيش از سهميه صادراتى خود ، بايد عوارض ٥٠ درصدى قيمت كالاى صادر شده را پرداخت نمايد.
اين بخشنامه تا تاريخ ٣٠ ژوئن ٢٠٢١ مصادف با ٩ تير ماه سال ١٤٠٠ معتبر مى باشد.

📌افزايش ١٨درصدی مصرف تا سقف ١٠.٨ ميليون تن نسبت به سال قبل، افزايش سود روغن كشى در كانادا، روند رو به رشد بازار صادراتى و همينطور روند رو به بالاى قيمت انواع روغن خام در بازار ها، از علل اصلى افزايش قيمت كانولا در بازار كانادا هست.

به نظر می رسد، علاوه بر موارد فوق، با توجه به اينكه ميزان موجودى انتهاى فصل كاهش فاحشى را نسبت به سال قبل خواهد داشت (حدود ١.٢ميليون تن)، بايد اين روند بازار كانولا را كماكان افزايشى پيش بينى كرد.

📌برداشت قابل توجه ذرت در آفریقای جنوبی

افريقاى جنوبى به مدد شرايط جوى امسال، شاهد برداشت قابل توجه ذرت خواهد بود.

ميزان برداشت ذرت با ١٤ درصد افزايش براى سال زراعى جارى، تا سقف ١٦ ميليون تن برآورد ميشود.

با توجه به نياز بازار داخل، به نظر ميرسد سقف ٣-٤ ميليون تن ذرت صادراتى را از افريقاى جنوبى بتوان در نظر گرفت.

گروه کشاورزی DLG دانمارک و شرکت خوراک دام آلتک پس از یک تجربه همکاری موفق در روسیه، بار دیگر برای خرید شركت Kärki-Agri فنلاند با یکدیگر مشاركت می كنند. هدف از این سرمایه گذاری مشترک ارائه سودآوری و کارایی بیشتر به تولیدکنندگان دام در فنلاند و مناطق اطراف آن می باشد.

◾️شرکت Kärki-Agri در سال ۱۹۹۶ تاسیس شد. این شرکت به بخش گاوداری فنلاند خدمات ارائه می دهد. نمونه محصولات آن شامل محصولات سلامتی دام، خوراک خاص و مواد نگهدارنده خوراک است. همچنین این شرکت در سال ۲۰۱۵ یک کارخانه تولید پرمیکس و خوراک های سفارشی افتتاح کرد.

◾️در سال ۲۰۱۷ شرکت آلتک و DLG اولین سرمایه گذاری مشترک خود را برای خرید هولدینگ AV Nutrismart ، که یک شرکت تولید کننده پریمیکس واقع در اورنبورگ در روسیه می باشد، ایجاد کردند.

◾️شرکت آلتک واقع در ایالت کنتاکی ایالات متحده آمریکا، حضور گسترده ای در تمام مناطق جهان دارد. گروه (DLG) یکی از بزرگترین کسب و کارها در زمینه محصولات کشاورزی در اروپا است و متعلق به کشاورزان دانمارکی است. گردش مالی آن ۶/۹ میلیارد یورو (۸/۳ میلیارد دلار آمریکا) و ۶۶۰۰ کارمند در ۱۸ کشور دارد.
در ماه مه سال ۲۰۱۹ شرکت تولید کننده پریمیکس و خوراک دام Vilofoss متعلق به DLG شرکت خوراک دام اسپانیایی CPC را خریداری کرد. بازار اسپانیا از نظر تولید خوک بزرگترین بازار اروپا به شمار می رود.

قیمت جهانی مواد غذایی به بالاترین سطح ۶ ساله افزایش یافت

سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد، فائو، گزارش داد قیمت جهانی مواد غذایی در ماه فوریه برای نهمین ماه متوالی رشد کرده و به بالاترین سطح در ۶ سال اخیر رسیده است.

📎راشاتودی اعلام کرد: سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد، فائو، گزارش داد قیمت جهانی مواد غذایی در ماه فوریه برای نهمین ماه متوالی رشد کرده و به بالاترین سطح در ۶ سال اخیر رسیده است.در این میان قیمت شکر، روغن و سبزیجات بیش از همه رشد کرده است.این آژانس اعلام کرد در ماه فوریه شاخص قیمت مواد غذایی ۲.۴ درصد نسبت به ماه قبل جهش کرده و به ۱۱۶.۰ واحد رسیده است.

📎 این شاخص که تغییرات ماهانه قیمت در مواد غذایی متداول جهان را دنبال می‌کند نسبت به رقم ماه مشابه سال قبل ۲۶.۵ درصد جهش کرده است.از زمان بحران مواد غذایی در ۲۰۰۷-۲۰۰۸ تاکنون توالی فعلی رشد قیمت مواد غذایی طولانی‌ترین روند افزایش قیمت بوده است.طبق گزارش فائو قیمت شکر بیش از همه رشد کرده و با جهشی ۶.۴ درصدی به بالاترین سطح ۴ ساله رسیده است. در همین حین قیمت روغن‌های گیاهی تقریباً با رشدی مشابه روبرو شده و به بالاترین سطح از آوریل ۲۰۱۲ تا کنون رسیدند.

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت کیمیا زرین است

طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس