info@kimiyatrading.com

☎️+982191311234 ☎️+987191311234

واردات نهاده های دامی
    
تعداد بازدید: 2129
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1400/11/22

تخصیص و تامین به موقع نهاده های دامی به کارخانجات خوراک در راستای مصوبات ستاد تنظیم بازار کشوراولویت واردات نهاده های دامی به کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان

خرید تضمینی دانه‌های روغنی از ابتدای فروردین آغاز شد

یک مقام مسئول در شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: دستورالعمل خرید تضمینی گندم داخلی و دانه‌های روغنی(کلزا و آفتابگردان ،گلرنگ و سویا) سال ۱۴۰۰ به استناد قانون اصلاح تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی مصوب پنجم آبان ماه ۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی و تصویب‌نامه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی برای اجرا در مراکز خرید به استان‌ها ابلاغ شده است.

مرتضی سعادتی کیا افزود: دستورالعمل خرید تضمینی گندم سال ۱۴۰۰ شامل سه بخش، اقدامات قبل از خرید، حین خرید و اقدامات پس از اتمام فصل خرید تضمینی گندم است.

وی افزود : خرید تضمینی دانه های روغنی از اول سال آغاز و تحویل آن تا ۳۰ دی ماه ادامه خواهد داشت و مراکز خرید استان‌ها با رعایت کلیه قوانین و مقررات نسبت به خرید تضمینی و فروش دانه‌های روغنی کلزا، گلرنگ، آفتابگردان و سویا اقدام خواهند کرد.

سعادتی کیا خاطر نشان کرد: دستور العمل خرید دانه‌های روغنی در ۸ بند به سراسر کشور ابلاغ شده است و رعایت کلیه مفاد دستورالعمل در مراکز خرید الزامی می باشد و به دلیل شیوع ویروس کرونا کلیه مراکز خرید ملزم به رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتیِ مقابله با کرونا هستند و در این خصوص سختگیری‌های خاصی اعمال می‌شود.

سعادتی‌کیا اظهار کرد: بیش از ۶ میلیون هکتار زمین زراعی در کشور زیر کشت گندم رفته است و عملیات تحویل گندم کشاورزان در سال جاری از میانه فروردین ماه آغاز و تا میانه آذرماه ماه مراکز خرید آماده تحویل خواهند بود.

مدیرکل هماهنگی بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران نرخ خرید تضمینی گندم برای سال ۱۴۰۰ به ازای هر کیلوگرم ۴۰۰۰ تومان و تعداد مراکز خرید در کشور برای تحویل گندم را هزار و ۱۰۰ مرکز اعلام کرد.

طبق توضیحات سعادتی‌کیا در سال گذشته (۱۳۹۹) ۸.۲ میلیون تن گندم با نرخ تضمینی ۲۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم خریداری شده و برای فصل زراعی آتی(۱۴۰۰) قیمت خرید تضمینی گندم افزایش خوبی داشته است.



📌 واردات ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن دانه روغنی

World 🌎
*****
وضعيت ميزان تامين انواع ٧ دانه روغنى دنيا به نظر تا حدى مطلوب براى سال ٢٠٢١/٢٠٢٢ پيش بينى ميشود كه احتمال افزايش ميزان روغنكشى و در نتيجه روند كاهش كمبود موجودى عمده روغن خام از ابتداء سال آتى، بسيار محتمل تر خواهد بود. براى سال ٢٠٢١/٢٠٢٢، برآورد برداشت دانه سويا با افزايش ١٧ ميليون تن نسبت به سال قبل حدود ٣٢٦ ميليون تن و دانه آفتاب با افزايش حدود ٧ ميليون تنى به ٥١ ميليون تن پيش بينى ميشود.
به طور كلى، برآورد برداشت كل انواع ٧ دانه روغنى براى سال ٢٠٢١/٢٠٢٢ با حدود ١٥ ميليون تن افزايش نسبت به سال قبل، ٥٠٥ ميليون تن پيش بينى ميشود كه از اين ميزان حدود ١٢٨.٦٤ ميليون تن انواع روغن خام (افزايش ٤ ميليون تنى) و ٣٥١.٤٦ ميليون تن انواع كنجاله (افزايش ٩ ميليون تنى نسبت به سال قبل) ميباشد.
🚨 به نظر من، با توجه به شرايط فعلى حاكم در بازار انواع روغن خام و افزايش قيمت ها، به نحوى كشاورزان كماكان از عرضه و فروش انواع دانه هاى روغنى امتناع ميكنند. در واقع طبق اطلاعات بازار، در بسيارى از كشورهاى تامين كننده، كشاورزان با ايجاد انبار در زمين هاى كشاورزى به راحتى اقدام به نگهدارى محصول ميكنند تا محصولات خود را به بالاترين قيمت عرضه كنند. اما، اتفاقى كه احتمالا از اواخر سه ماهه اول سال آتى ميلادى در بازار ها بيافتد، عرضه بيشتر محصول توسط كشاورزان و در نتيجه احتمال كاهش قيمت انواع دانه و به دنبال آن تاثير در افت قيمت انواع روغن خام در بازار باشد. با اين حال، عليرغم احتمال كاهش قيمت، به نظر ٣ رقمى شدن قيمت انواع روغن خام، كماكان دور از ذهن خواهد بود.
حدود قيمت بعضى از انواع روغن ها؛
خام سويا برزيل 🇧🇷 - ١٤٤٠ دلار (ژانويه)
خام آفتاب آرژانتين 🇦🇷 - ١٤٢٠ دلار (دسامبر)
خام آفتاب اكراين 🇺🇦 - ١٤٣٠ دلار (دسامبر)
خام كانولا كانادا 🇨🇦 - ١٧٩٠ دلار (دسامبر)
خام پالم اولئين مالزى 🇲🇾 - ١٣٥٠ دلار (دسامبر)
در زير روند تغيير ميزان توليد و مصرف ٨ روغن خام را طى ١٠ سال گذشته نسبت به سال قبل از آن بررسى ميكنيم.

🔊سخنگوی گمرک گفت: طی ۱۱ ماهه امسال، حدود ۲ میلیون و ۴۰ هزار تن دانه‌های روغنی به ارزش یک میلیارد و ۷۳ میلیون دلار،ترخیص و تحویل واحد‌های تولیدی شده است.روح اله لطیفی گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ۹۹، حدود ۲ میلیون و ۴۰ هزار تن دانه‌های روغنی به ارزش یک میلیارد و ۷۳ میلیون دلار و یک میلیون و ۳۵ هزار تن روغن خوراکی، نیمه جامد، مایع و خام از گمرکات کشور ترخیص و تحویل واحد‌های تولیدی شده است.سخنگوی گمرک افزود؛ با توجه به نیاز اعلامی کشور نباید کمبودی در روغن خام وجود داشته باشد، از ابتدای امسال تا ۳۰ بهمن ماه مقدار ۳۰ میلیون و ۸۱۸ هزار تن کالا به ارزش ۳۴ میلیارد و ۳۲۱ میلیون دلار از گمرکات کشور ترخیص شده است.


📌درملاقات امروز بهمن ماه مجید موافق قدیری رییس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران با آقای دکتر جهانگیری معا‌ون اول محترم رییس جمهور
موارد ذیل طرح و مورد تبادل نظر قرار گرفت:ممنوعیت تولید خوراک در واحدهای غیرمجاز و پرورش دام، طیور و آبزیان با هدف افزایش کمی و کیفی محصولات پروتئینی و البته ارتقاء خوداتکایی کشور تامین بودجه یکصد میلیارد تومانی سهم دولت در صندوق ملی حمایت از توسعه سرمایه گذاری در کارخانجات خوراک دام ایران و‌ مصرف آن تا سقف پروانه بهره برداری با هدف افزایش رقابت پذیری و کاهش بروکراسی های پیچیده اداری در این عرصه رفع ممنوعیت صادرات کنسانتره و مکمل دام و طیوربه دلیل عدم استفاده از ارز ترجیحی در تولید این محصولات با هدف تقویت تولیدات صادرات محور و حفظ بازارهای هدف صادراتیجهت پیشگیری از هرنوع سواستفاده احتمالی از بیان تصمیمات جلسه و دستورات معاون اول محترم رییس جمهور خودداری میشود.

📌جزییات اولین جلسه شورای قیمتگذاری محصولات کشاورزی/ تعیین نرخ ها به جلسه بعد موکول شد

اولین جلسه شورای قیمت‌گذاری محصولات اساسی کشاورزی برگزار شد در این جلسه با وجود بحث بر روی قیمت‌گذاری محصولات اساسی گندم، دانه‌های روغنی و چغندرقند، اعلام قیمت مصوب این محصولات به جلسه آتی این شورا موکول شد.

کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، با اشاره به درخواست بنیاد ملی گندمکاران مبنی بر مباشر قرار گرفتن این بنیاد در خرید تضمینی گندم اظهار داشت: در صورتی که بنیاد ملی گندمکاران قصد مباشرت در خرید تضمینی گندم را داشته باشد باید تمام ارقام خرید تضمینی خود را در سامانه شرکت بازرگانی دولتی ثبت کند و تضمین دهد که مطالبات کشاورزان را در زمان تعیین شده پرداخت می‌کند.

📍وی با بیان این که تاخیر در پرداخت مطالبات کشاورزان توسط شرکت بازرگانی دولتی باعث کاهش کشت دانه‌های روغنی شد، عنوان کرد: پیشنهاد ما این است که امسال گندم طبق روال سال‌های گذشته توسط شرکت بازرگانی دولتی خریداری شود اما برای خرید دانه‌های روغنی تصمیم دیگری اتخاذ شود.

خاوازی تأکید کرد: گندم توسط شرکت بازرگانی دولتی خریداری می‌شود اما سازمان تعاون روستایی هم گندم کشاورزان اراضی خرد را خریداری خواهد کرد.

📍وی با تاکید بر این که باید هرچه سریع‌تر کشت چغندر بهاره آغاز شود، خاطرنشان کرد: واردات ۷۰۰ هزار تن شکر باعث کاهش قیمت ۱.۵ میلیون تن تولید داخل می‌شود و موجب فشار به کشاورزان خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با قیمت‌گذاری برای گندم گفت: قیمت‌گذاری برای گندم به تصمیم مجلس شورای اسلامی برای بودجه برمی‌گردد و اگر بخواهند ارز ترجیحی را بردارند کل معادلات برهم خواهد خورد، بنابراین وزارت جهاد کشاورزی باید قیمتی را تعیین کند که گندم وارد دامداری‌ها و مرغداری‌ها نشود.

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت کیمیا زرین است

طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس