info@kimiyatrading.com

☎️+982191311234 ☎️+987191311234

تاثیر بارش برف و باران بر وضعیت غلات بسیاری از کشورها
    
تعداد بازدید: 1960
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1399/11/28

در خصوص روند بارش ها و مسئله يخ زدگى چند نكته قابل توجه وجود دارد؛ برزيل 🇧🇷  نگرانى اصلى در خصوص كاشت ذرت دوم Safrina هست. 

معمولا دوره كاشت از اواسط فوريه تا اواسط ماه مارس در مناطق مختلف برزيل شكل ميگيرد. تاخير در روند برداشت دانه بواسط شدت بارش، امكان تاخير در كاشت ذرت را بالا ميبرد. اين تاخير هم اساسا در ميزان عملكرد محصول Yield تاثر خواهد داشت.  آرژانتين 🇦🇷  حدود ٤٩ ميليون تن برداشت دانه، پيش بينى جديد BAGE هست.  و اما در روسيه  🇷🇺 و اكراين 🇺🇦  به نظر جبهه هواى سرد زمستانى ظرف هفته جارى، نواحى جنوبى حوزه بالتيك را خواهد گرفت كه نگرانى هاى را براى محصول كاشت زمستانه در بر خواهد داشت. معمولا اين شرايط جوى (winter kill threat) اصلا مطلوب كشاورزان نيست.

تاثیر بارش برف و باران بر وضعیت غلات بسیاری از کشورها

بارش شدید باران در آمریکای جنوبی از هفته گذشته همچنان ادامه دارد و پیش بینی ها را برای کیفیت دانه سویا و ذرت خوشبینانه می کند، با وجود این که بارش شدید برف در ایالات متحده، اوکراین و روسیه ادامه دارد، همچنان محصولات زمستانی دچار یخ زدگی نشده اند.از آن جا که در ابتدای فصل آب و هوای آمریکای جنوبی مطلوب پیش بینی نشده بود، در حال حاضر توجه ها به آب و هوای این منطقه جلب شده است.با این وجود، به لطف بارندگی های شدید در آرژانتین برای چندین هفته، کارشناسان بورس دانه روساریو پیش بینی برداشت سویا را برای ماه های آوریل-ژوئن 2 میلیون تن افزایش دادند.

برای ماه های فوریه-آوریل نیز، 2.5 میلیون تن افزایش پیش بینی می شود.در مناطق مرکزی بارندگی و ریزش باران تا یک هفته دیگر ادامه خواهد داشت، اما در برخی مناطق میزان بارندگی زیر حد نرمال باقی می ماند که بر روی کشت دانه سویا و ذرت تأثیر منفی می گذارد.

هوای خشک طی این هفته در برزیل موجب تسریع در سرعت برداشت سویا و کاشت ذرت شده است.پیش بینی ها حاکی از آن است، میزان بارش برف در اوکراین و جنوب روسیه کاهش می یابد که این امر، موجب محافظت محصولات از یخبندان می شود. در برخی از مزارع در جنوب اوکراین و روسیه لایه برف ناچیز است، اما میزان رطوبت کلی خاک بسیار بهتر از سال گذشته است.

 

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت کیمیا زرین است

طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس