info@kimiyatrading.com

☎️+982191311234 ☎️+987191311234

واردکنندگان نهاده‌های دامی و غلات
    
تعداد بازدید: 2570
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1400/12/16

خبر خوش برای واردکنندگان

بر اساس توافق وزارت صمت و بانک مرکزی، محدودیت در کالاهای وارداتی مجاز برای صادرکنندگان از طریق رویه واردات در مقابل صادرات خود برداشته خواهد شد.همچنین واردات اعتباری در سامانه نیما به تصویب رسیده و با موافقت بانک مرکزی، واردات اعتباری در سامانه نیما به زودی فعال شده و تولیدکنندگان به منظور واردات می توانند گواهی تخصیص ارز دریافت کنند.


اختصاص ارز وارداتی به جو:

جو دامی در اولویت اختصاص ارز برای واردات قرار گرفت با توجه به کمبود جو دامی در کشور و عدم واردات به موقع این محصول، مقرر گردید  واردات آن در اولویت اختصاص ارز قرار گیرد.

📎وزارت جهاد کشاورزی یک وزارتخانه تولیدمحور است و این وزارتخانه باید توازن را برقرار کند.

📍نهاده برای تامین خوراک دام و طیور است که ۹۴۰ هزارتن گوشت قرمز در کشور نیاز داریم که در گوشت کمبود و در مرغ مازاد داریم

📎وظایف تنظیم بازار محصولات کشاورزی هفت ماه است که به وزارت جهاد پیوسته است و وزارت جهاد از جابجایی مسئولیت میان این وزارتخانه و وزارت صمت ناراحت است.

📍وقتی شیر ۴۰۰۰ تومانی را ۶۳۰۰ تومان خریداری می کنیم قیمت لبنیات نیز با رشد مواجه خواهد شد، البته این فشار برای همه ما قابل لمس است این در حالی است که اگر قیمت بالا نرود تولید متوقف خواهد شد.

 

📌جزئیات کالاهای اساسی مانده در گمرک/ فراخوان گمرک برای تعیین تکلیف و ترخیص کالاهای اساسی

محمدرضا مرتضوی، رییس کانون انجمن های صنایع غذایی ایران: کشور نیازمند واردات ۷.۵ میلیون تن گندم است که از این رقم ۵ میلیون تن وادد کشور شده و ۲.۵ میلیون تن دیگر در حال واردات یا تکمیل مراحل ثبت سفارش است.

🔊معاون فنی گمرک از فراخوان به صاحبان کالاهای اساسی برای تعیین تکلیف و ترخیص کالا در بندر امام خمینی خبر داد.

📎مهرداد جمال ارونقی با اشاره به وضعیت موجودی کالاهای اساسی در بندر امام خمینی، اظهارداشت: طبق بررسی های بعمل آمده و آمار واصله 3.437.870 تن کالای اساسی شامل: 62.951 تن گندم؛ 1.767.248 تن ذرت؛ 276.156 تن جو؛ 668.204 تن سویا؛ 13.622 تن برنج؛ 166.447 تن شکر؛ 180.716 تن روغن خام و 302.526 تن دانه های روغنی مجموعاً به میزان 3.437.870 تن کالای اساسی که اکثراً مشمول دریافت ارز ترجیحی 42000 ریالی در بندر امام خمینی (ره) تخلیه شده است.

📍معاون فنی گمرک افزود: همچنین 10 فروند کشتی حاوی 257.404 تن دانه های روغنی، ذرت، سویا، گندم و روغن خام درکنار اسکله موجود بوده و 12 فروند کشتی حاوی 718.479 تن سویا، ذرت، گندم، جو و دانه های روغنی منتظر در لنگرگاه هستند.این مقام مسئول بیان داشت:‌ طبق مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، گمرک طی فراخوانی، به همه متقاضیانی که تمایل دارند از رویۀ اعتباری استفاده کنند، اعلام کند تا درخواست خود را به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ارائه و آن بانک نیز به فوریت، ظرف سه روز کاری از زمان اعلام نسبت به موافقت با درخواست آنان اقدام کند.

📍وی با اشاره به پیگیری وضعیت موجودی کالاهای اساسی از مدیر گمرک امام خمینی در قالب نامه‌ای، گفت:‌ مقرر شد ظرف مهلت 3 روز یعنی تا تاریخ 1400.3.3 با مراجعه به سازمان بنادر و دریانوردی بندر فوق ، نسبت به احصاء مشخصات صاحبان کالاهای اساسی که اقلام مربوطه در بندر مزبور تخلیه شده است اقدام و لیست مربوطه به تفکیک نوع کالا و نام صاحب کالا و مشخصات مربوطه جمع بندی و نسخه ای از آن ارسال شود.معاون فنی گمرک تاکید کرد: قرار است از سوم تا پنجم خرداد نسبت به اخذ شمارۀ ثبت سفارش کالاهای اساسی تخلیه شده در بندر مذکور از صاحبان کالا اقدام و به ستاد تنظیم بازار و سایر مراجع مربوطه ارسال شود. با توجه به تسهیلات و مصوبات ابلاغی لازم است صاحبان کالاهای اساسی بقید فوریت نسبت به تعیین تکلیف و ترخیص کالاهای خود در اسرع وقت اقدام کرده و در صورت داشتن معاذیر موجه، مراتب را بصورت مکتوب به آن گمرک یا گمرک ایران اعلام کنند. در صورت عدم اقدام توسط صاحبان کالا در مهلت اعلامی، وفق مقررات اقدام خواهد شد.



📌تأمین و تدارک بیش از دو میلیون تن روغن خام برای نیاز کشور در سال 1400

شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: حفظ و تداوم جریان تأمین مواد اولیه تولید کالاهای اساسی مورد نیاز کشور یکی از بخش‌های مهم تنظیم بازار به شمار می‌رود.

📎این موضوع وقتی بیشتر نمایان می‌شود که استکبار جهانی با اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا برای در تنگنا قراردادن مردم ایران تلاش می‌کند تا تامین مایحتاج عمومی مردم ایران را با مشکل مواجه سازد.در سال 1399 که سخت‌ترین شرایط تحریم کشور را پشت سر گذاشتیم تلاش وافر و بی وقفه‌ای برای تامین روغن خام مورد نیاز کارخانه‌های تولید روغن نباتی کشور صورت گرفت.

📎 آمار و اطلاعات نشان می‌دهد طی سال 1399 به میزان یک میلیون و 970 هزار تن روغن خام از محل ذخائر راهبردی کشور، واردات بخش خصوصی و استحصال از دانه‌های وارداتی و داخلی برای صنعت روغن نباتی تدارک دیده شده است که با احتساب بیش از 100 هزار تن موجودی ابتدای دوره این صنایع بیش از دو میلیون و 70 هزار تن روغن مورد نیاز کارخانجات روغن نباتی تامین و تدارک شده است.با تلاش همه مدافعان امنیت غذایی کشور به‌ویژه همکاران زنجیره تامین، پروژه تأمین و تدارک کالاهای اساسی در سال ۱۴۰۰ با قدرت و شتاب افزونتر جریان خواهد یافت. از آغاز سال جدید تا 25 /1 /1400 حدود 260 هزار تن روغن خام برای کارخانجات تأمین و تدارک شده است.

 

📌 توقف یک ماهه ثبت‌سفارش نهاده‌های دامی

عضو کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق تهران، عنوان کرد که به دلیل وجود بوروکراسی دولتی، واردات نهاده‌ها توسط بخش‌خصوصی مختل شده و احتمالا وضعیت تولید مرغ در هفته‌‌های آتی نیز بهبود پیدا نخواهد کرد.

📎عضو هیات نمایندگان اتاق تهران از توقف یک ماهه ثبت سفارش نهاده‌های دامی خبر داد و گفت که از بیستم اسفندماه تاکنون به دلیل جابه‌جایی اختیارات از وزارت صمت به وزارت جهاد کشاورزی، هیچ ثبت‌سفارشی در حوزه نهاده‌ها انجام نشده و حتی برخی محموله‌هایی که وارد شده نیز به دلیل نقص مدارک و مشخص نبودن نهاد متولی، امکان پهلوگیری و تخلیه نیافته‌اند.

📍 به دلیل تعلل در ایجاد سازوکارهای موردنیاز برای ثبت‌سفارش این پیش‌بینی وجود دارد که نهاده‌ مورد نیاز برای تولید مرغ فراهم نباشد و وضعیت بازار در ماه‌‌های آینده نیز بهبود پیدا نکند. این در حالی است که اگر پیش‌بینی‌ها از وضعیت آب و هوا نیز محقق شود، نیاز به واردات نهاده‌ها بیشتر خواهد بود.

📎او با بیان اینکه «تامین نهاده‌ها و واردات آن مانند گذشته در شرایط معمول به سر نمی‌برد» ادامه داد: به دلیل مشکلات و بوروکراسی‌‌هایی که دولت ایجاد کرده، واردات نهاده‌ها با موانعی مواجه شده‌است؛ نمونه بارز این مانع‌تراشی آن است که از حدود یک ماه گذشته به دلیل جابه‌جایی اختیارات از وزارت صمت به وزارت جهاد کشاورزی هیچ ثبت سفارشی در حوزه نهاده‌ها انجام نشده و این توقف یک ماهه در روند ثبت سفارش، آثار خود را در ماه‌های آینده نشان خواهد داد.

📍این عضو کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق تهران، همچنین به برخی مشکلات در زمینه توزیع نهاده‌ها که به عملکرد سامانه بازارگاه بازمی‌گردد، اشاره کرد. او با بیان اینکه «در شرایط فعلی وجود سازوکاری نظیر سامانه بازارگاه لازم به نظر می‌رسد اما این سامانه در تنظیم بازار ناموفق عمل کرده است» ادامه داد: البته این سامانه موجب شفاف‌سازی عملکرد واردکنندگان شده و این امکان را فراهم کرده است که مسیر کالا از بدو ورود به کشور تا مصرف‌کننده نهایی مشخص شود. در عین‌حال، عملکرد ذاتی سامانه بازارگاه در بازه‌ی یک‌ونیم ساله گذشته بهبود یافته است؛ اما هنوز نقایص بسیاری دارد که ‌می‌توان به سرعت آن را برطرف کرد.

📎او نقایص این سامانه را نبود امکان پیش‌فروش کالا برای فروشنده و نیز حذف عوامل فروش دانست و گفت: این مساله، جریان تامین نقدینگی تولیدکنندگان را به هم می‌‌ریزد و آنها قادر نخواهند بود که عملکرد مناسبی داشته باشند. اکنون تمام نقدینگی این بخش به صورت انحصاری در اختیار بانک کشاورزی قرار می‌گیرد و در مقابل خدمات قابل توجهی را نیز به بخش تولید و تجارت ارائه نمی‌دهد. در حالی که‌ خریدار و فروشنده باید اجازه داشته باشند با هر بانکی که تمایل دارند، امر داد و ستد نهاده‌ها را مورد پیگیری قرار دهند.

زرگران افزود: به طورکلی وجود سامانه بازارگاه در شرایط فعلی کشور الزامی است اما پافشاری بر ادامه برخی اشتباهات مایه تعجب است.

 

📍به گزارش روابط عمومی اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران، عباس معروفان، سرپرست دفتر خدمات بازرگانی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی درباره توقف ثبت نهاده‌های دامی گفت: ثبت سفارش نهاده‌های دامی متوقف نشده بلکه در مقطعی وزارت صمت این کار را انجام می‌داد و هم اکنون ادامه این کار را وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌دهد.
وی اضافه کرد: ثبت سفارش‌ها در همان سامانه‌ای که وزارت صمت انجام می‌دهد هم اکنون در وزارت جهاد کشاورزی دنبال می‌شود و ما کارهای بعدی آن را انجام می‌دهیم ضمن اینکه تمام ثبت سفارش‌هایی که از وزارت صمت به وزارت جهاد منتقل شده، بررسی و امور مربوط به آن انجام شده است.

این مقام مسئول افزود: در این فاصله به دلیل تعطیلات ایام نوروز، بانک مرکزی برای ثبت سفارش‌ها تخصیص ارز انجام نداده که این مساله مورد اعتراض همگان بود و در جلسه‌ای که دیروز در این زمینه با حضور نماینده بانک مرکزی داشتیم، وی عنوان کرد که از هفته جاری تخصیص ارز را شروع می‌کنیم و به دلیل تعطیلات و عدم ابلاغ بودجه ارزی این وقفه ایجاد شده بود چرا که تخصیص ارز باید از سوی سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه به اندازه نیاز کشور ثبت سفارش آماده داریم و نگرانی از این بابت وجود ندارد، گفت: اگر کسی موردی در این زمینه دارد می‌تواند به وزارت جهاد کشاورزی مراجعه و پاسخ خود را دریافت کند ممکن است که شرکتی به دلیل وجود مشکلی در کارش داشته، کنار گذاشته شده باشد، معنای آن این نیست که ثبت سفارش متوقف شده باشد.


📌دانه‌های روغنی با نرخ مصوب شورای قیمت‌گذاری خریداری می‌شود

🔊مجری طرح دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی گفت: خرید دانه های روغنی براساس نرخ های مصوب شورای قیمت گذاری محصولات استراتژیک انجام می شود.

📎علیرضا مهاجر در واکنش به مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه قیمت‌های تعیین شده برای دانه‌های روغنی در شورای قیمت گذاری محصولات استراتژیک مورد تأیید دولت نیست و درباره قیمت خرید دانه‌های روغنی اختلاف نظر وجود دارد، گفت: شورای قیمت گذاری محصولات استراتژیک طبق مصوبه مجلس تشکیل شده و این مصوبه به تأیید شورای نگهبان نیز رسیده و به شکل قانون درآمده ضمن اینکه هیأت دولت نیز آن را به دستگاه‌های اجرایی مربوط ابلاغ کرده است.

📍وی با بیان اینکه روند شکل گیری شورا کاملاً قانونی بوده است، افزود: بنابراین قیمت‌هایی که این شورا تصویب کرده نیز قانونی است و کسی نمی‌تواند آنها را نقض کند.

📎مهاجر تاکید کرد: قیمت‌های تعیین شده توسط این شورا به قوت خود باقی است و خرید دانه‌های روغنی نیز براساس همین نرخ‌ها انجام خواهد گرفت.

📍شورای قیمت گذاری محصولات استراتژیک در جلسه خود در ۱۱ اسفندماه ۱۳۹۹ قیمت خرید تضمینی کلزا را ۱۱ هزار تومان تعیین کرد همچنین در این جلسه قیمت خرید تضمینی سویا ۱۲ هزار و ۴۱۹ تومان و ۴ ریال و آفتابگردان ۱۰ هزار و ۴۷ تومان و ۷ ریال و گلرنگ ۱۰ هزار و ۱۱۵ تومان و ۵ ریال تعیین شد.

📎قیمت قبلی کلزا که توسط شورای اقتصاد تعیین شده بود، ۷,۸۰۰ تومان بود.


📌واردات ایران به ۳۸ میلیارد و ۴۵۲ میلیون دلار رسید/ذرت، کنجاله، دانه های روغنی، گندم و روغن خام صدرنشین جدول اقلام وارداتی سال ۹۹

از ابتدا ماه جارى ميلادى تا امروز، روسيه حدود ٩٥ هزار تن ذرت، ٧٠ هزار تن جو و ٦٠ هزار تن گندم به ايران صادر كرده است.


گزارش منتشر شده از سوی فائو با عنوان «چشم انداز محصول و وضعیت غذایی»، از تولید ۲۱٫۶ میلیون تن دانه در ایران در فصل برداشت ۹۸-۱۳۹۷ خبر داد و اعلام کرد که ایران از نظر ذخیره دانه در رتبه نهم جهان قرار دارد.

به گزارش فائو، ایران با زیر کشت حدود 12 میلیون هکتار و تولید 82.7 میلیون تن محصول، نهمین کشور جهان از نظر ذخیره غلات است.

در این مقاله، در حالی که آمار رسمی اعلام شده از سوی وزارت کشاورزی ایران را اعلام می کنیم، سعی می کنیم این موضوع را کمی واضح تر برای خوانندگان توضیح دهیم و آمار دقیقی از میزان محصولات ایرانی در زمینه غلات، حبوبات و گیاهان علوفه ای ارائه دهیم.

ایران کشوری است واقع در جنوب غربی آسیا و خاورمیانه با مساحتی در حدود ۱٬۶۴۸٬۱۹۵ کیلومتر مربع که ۱۸مین کشور بزرگ جهان است. این کشور با جمعیتی بیش از ۸۵ میلیون نفر با ارمنستان، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، افغانستان، پاکستان، عراق و ترکیه هم مرز است. همچنین از طریق دریای خزر به طور مستقیم به روسیه و قزاقستان متصل است.
گزارش منتشر شده از سوی فائو با عنوان «چشم انداز محصول و وضعیت غذایی»، از تولید ۲۱٫۶ میلیون تن دانه در ایران در فصل برداشت ۹۸-۱۳۹۷ خبر داد و اعلام کرد که ایران از نظر ذخیره دانه در رتبه نهم جهان قرار دارد.

ایران تولیدکننده دانه های زیادی است. بر اساس آخرین اطلاعات رسمی موجود در ایران تا سال ۱۳۹۸، مساحت برداشت محصول حدود ۱۲ میلیون هکتار بوده است که حدود ۸/۵۱ درصد آن زمین های آبیاری شده و ۲/۴۸ درصد زمین های خشک بوده اند.

بر اساس همین آمار حدود 82.7 میلیون تن محصول مختلف از کل زمین ها برداشت شده است که از این تعداد 6/90 درصد محصول متعلق به زمین های آبیاری شده و 4/9 درصد باقی مانده متعلق به کشاورزی خشک است.

منطقه تحت کشت
به طور کلی مساحت زیر کشت تمام محصولات کشاورزی ایران در سال ۱۳۹۸ برابر با ۱۱٫۸ میلیون هکتار بوده است که از این بین ۶٫۱ میلیون هکتار آن آبیاری و ۵٫۷ میلیون هکتار کشاورزی خشک بوده است. از مجموع مساحت زیر کشت غلات، حبوبات و علوفه به ترتیب با 4/8، 8/0 و یک میلیون هکتار مساحت زیر کشت، 2/71 درصد، 1/7 درصد و 8/8 درصد بوده است.

نرخ تولید
7/82 میلیون تن کل برداشت کشور از زمین ها بوده که از این تعداد 9/74 میلیون تن در کشت آبیاری و 7/7 میلیون تن در کشت دیم برداشت شده است. از این میان محصولات غلات، حبوبات و علوفه به ترتیب با 7/22، 7/0 و 6/21 میلیون تن تولید، 5/27 درصد، 8/0 درصد و 2/26 درصد کل تولید ایران را به خود اختصاص داده اند.

F 01 - نگاهی کوتاه به تولید دانه در ایران
شکل 1 – نرخ مساحت کشت شده ایران بر اساس محصول
محصول آبیاری شده با بیشترین تولید
بیشترین میزان تولید آبیاری شده در میان محصولات کشاورزی مربوط به ذرت علوفه ای با تولید حدود ۱۱٫۶ میلیون تن و سهم ۱۵٫۵٪ از کل تولید محصول است.

F 05 - نگاهی کوتاه به تولید دانه در ایران
شکل 2- میزان تولید محصولات در ایران
در رتبه دوم گندم آبی با تولید حدود 2/8 میلیون تن و سهم 9/10 درصد از کل تولید و آبی با تولید حدود 6 میلیون تن و سهم 1/8 درصد از کل تولید در ایران در رتبه چهارم قرار دارد. اونا يه جايي دارن

محصول بارانی با بیشترین تولید
بیشترین میزان تولید باران در میان محصولات کشاورزی مربوط به گندم با تولید حدود ۵٫۵ میلیون تن و سهم ۷۱٫۵٪ از کل تولید محصولات بارانی، به دنبال آن جو با تولید حدود ۱٫۲ میلیون تن و سهم ۱۵ ۱٪ از کل تولید و شبدر با تولید حدود ۰٫۳ میلیون تن و سهم ۳٫۶٪ در مقام سوم قرار دارند.

رتبه چهارم مربوط به نخود با تولید حدود 27/0 میلیون تن و سهم 5/3 درصد و اتسعی با تولید حدود 1/0 میلیون تن و سهم 9/1 درصد از کل تولید در رتبه پنجم قرار دارد.

جو دامی در اولویت اختصاص ارز برای واردات قرار گرفت

با توجه به کمبود جو دامی در کشور و عدم واردات به موقع این محصول در ماه های گذشته( به دلیل عدم تخصیص ارز) مقرر گردید  واردات این محصول در اولویت اختصاص ارز قرار گیرد. 

در صورت جلسه کارگروه تنظیم بازار در این ارتباط آمده است: با عنایت به کاهش واردات و در راستای تقویت بخش تامین و عرضه جو از محل واردات برای پاسخگویی به نیاز واحدهای تولیدی دام و طیور کشور مقرر گردید بانک مرکزی بر اساس برنامه ابلاغی نیاز ارزی، اعلام معاون اول رئیس جمهور (مصوبه شماره ۱۱۶- مورخ ۹۹/۱/۲۰) نسبت به تامین ارز مورد نیاز جو وارداتی با اولویت اقدام نماید.


با توجه به کمبود جو دامی در کشور و عدم واردات به موقع این محصول، مقرر گردید واردات آن در اولویت اختصاص ارز قرار گیرد.


📌فراخوان وزارت صمت به واردکنندگان نهاده‌های دامی و غلات برای ارسال پرونده‌های ثبت سفارش واردات

🔊وزارت صمت در فراخوانی از واردکنندگان نهاده‌های دامی و غلات خواست تا پرونده‌های ثبت سفارش فعلی و قبلی خود در حوزه کالاهای اساسی اعم از ذرت، جو، کنجاله، دانه های روغنی و روغن خام که متقاضی دریافت ارز در سال 1400 هستند، را تا 18 اسفندماه در سامانه جامع تجارت به ثبت برسانند.

📎عباس قبادی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه‌ای به دبیران انجمن‌های تخصصی حوزه غلات و نهاده های دامی، ساز و کار اجرایی تامین ارز کالاهای اساسی در سال 1400 را اعلام کرد.

📍بر این اساس، عباس قبادی در نامه خود آورده است: احتراما پیرو نامه شماره 60/275877 مورخ 1399/11/14 در خصوص اعلام ساز و کار اجرایی تامین ارز کالاهای اساسی در سال 1400 و حسب تصمیمات سی امین جلسه کارگروه نظارت و تخصیص ارز در خصوص نحوه اولویت بندی ثبت سفارش های واردات کالاهای اساسی مشمول ارز ترجیحی برای سال 1400 خواهشمند است اطلاع رسانی لازم و مطلوب به ذی نفعان و واحدهای تحت پوشش آن اتحادیه/ انجمن به شرح ذیل معمول گردد:

📎در راستای ایجاد فضای رقابتی برای واردات کالاهای اساسی مشمول ارز ترجیحی( ذرت، جو، کنجاله، دانه های روغنی و روغن خام) متقاضیان از محل برنامه واردات سال 1400 می تواننند پرونده های ثبت سفارش خود را (ثبت سفارش های جدید و قیلی خود) را با قیمت های پیشنهادی و به صورت سیستمی تا تاریخ 18/12/1399 به سامانه جامع تجارت ارسال نمایند و دفتر امور خدمات بازرگانی گزارش ثبت سفارش های مربوطه را در کارگروه نظارت و تخصیص ارز مطرح و تصمیم گیری لازم انجام خواهد شد.

📌حضور روزانه معاون فنی گمرک ایران در میز خدمت از ساعت ۱۸ تا ۲۱

مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی و امور گمرکی گمرک جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به معاون استانها و تشکلهای اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد: علاوه بر اینکه تمامی صاحبان کالا، فعالان اقتصادی، واردکنندگان و صادرکنندگان مستقیما می توانند نسبت به ارایه هر گونه درخواست خود مبنی بر اعلام مشکلات مبتلابه مرتبط با تجارت خارجی و گمرک از طریق اتوماسیون اداری اقدام نمایند، اینجانب شخصا پس از پایان وقت اداری هر روز(روزهای شنبه تا چهارشنبه) در میز خدمت مستقر در ساختمان گمرک ایران به نشانی تهران- خیابان شهیدبهشتی- روبروی پمپ بنزین پاکستان- طبقه همکف از ساعت 18 لغایت 21 حضور داشته و پذیرای مراجعین محترم با رعایت پروتکل های بهداشتی می باشم.

🔊ضمنا حوزه معاونت فنی و امور گمرکی گمرک ایران از برگزاری جلسات با اتحادیه‌ها، سندیکاها، اصناف و سایر تشکل های مرتبط در راستای رفع مشکلات موجود استقبال نموده و خواهشمند است دستور فرمایید مراتب به نحو مقتضی اطلاع رسانی گردیده و نتیجه به این حوزه معاونت اعلام گردد.

خرید کالاهای اساسی برای سال ۱۴۰۰ کلید خورد

🔊عباس قبادی در جلسه ستاد تنظیم بازار، با اشاره به گزارش‌هایی از سطح بازار از موجودی کالاهای بنادر و کالاهای وارد شده به کشور گفت: آن چه در سال ۹۹ اتفاق افتاد، به اندازه سال ۹۸ کالا به کشور وارد شده است.دبیر ستاد تنظیم بازار با بیان این که بیش از ۲۰ میلیون تن کالاهای مورد نیاز در سال ۹۹ از کشورهای مختلف خریداری و وارد شده است، افزود: اکثر کالاهای خریداری شده کالاهای واسطه‌ای از جمله مواد اولیه کارخانه‌ها هستند. قبادی گفت: همچنین کالاهای مصرفی جامعه از جمله روغن، جو، کنجاله، ذرت و دانه‌های روغنی نیز وارد شده و موجودی بنادر کشور هم به میزان سال گذشته است.

📍وی با بیان این که خوشبختانه کسری‌ای در این زمینه وجود ندارد، افزود: بانک مرکزی همه اعتباراتی را که مورد نیاز بوده، امسال به طور صددرصد به کالاهای اساسی اختصاص داده و خریدها برای کالاهای سال ۱۴۰۰ آغاز شده است.

📌پیگیری مشکلات بارگیری، ترخیص و خروج کالا از بندر امام خمینی/کندی خروج و افزایش زمان ماندگاری کالا در انبار، مشکل این روزهای واردکنندگان

🔊انجمن تامین‌کنندگان غلات ایران با ارسال نامه‌ای به اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان خواستار سرعت‌بخشی به روند ترخیص کالاهای اساسی بندر امام خمینی(ره) شد و اعلام کرد: کندی خروج و افزایش زمان ماندگاری کالاها در انبار با توجه به نیاز بازار به این اقلام، پذیرفتنی نیست.

📎در بخشی از نامه ارسالی به اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان آمده است: یکی از دغدغه های پیش روی کشور، مانع زدایی ها از سر راه کالاهای اساسی جهت رساندن به موقع کالا به دست مصرف کننده بوده که با توجه به شعار سال 1400 ، مبنی بر تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها متاسفانه عملیاتی نشده است، این در حالی است که علیرغم پیگیری های مجدانه و تلاش مضاعف جهت تحقق این شعار، در امر بارگیری، ترخیص و خروج کالا و همچنین تخصیص یافتن کامیونهای اعزامی از سوی پایانه باربری بندر امام خمینی (ره) تبعیض هایی از سوی ارگانهای تصمیم گیرنده صورت می گیرد.

📍بر این اساس، در زمان بارگیری و خروج کالاهای اساسی از گمرک با توجه به حساسیت بالایی که در کشور بابت تسریع در این مهم وجود دارد و خریداران کالای اساسی میزان دان مصرفی خود را از سامانه بازارگاه تهیه و تأمین می نمایند، متأسفانه شاهد این هستیم که در بسیاری از مقاطع نوبت های اعلام بار به نفع شرکتهای دولتی صورت می گیرد.

📎همچنین با توجه به کندی خروج و افزایش زمان ماندگاری کالا در انبار از یکسو و ایجاد محدودیت در اخذ مجوزهای خروج کالا از سوی ادارات دامپزشکی، قرنطینه نباتی، استاندارد باعث شده صاحبان کالا علاوه بر افزایش انبارداری که نسبت به آن متعهد می باشند دغدغه و نگرانی بابت عدم تمدید مجوزهای اخذ شده از سوی ارگانهای مرتبط را نیز داشته باشند.

📍از دیدگاه انجمن تامین کنندگان غلات ایران، متروکه شدن کالا به دلیل ماندگاری بیش از حد، فسادپذیری کالا به دلیل عدم خروج به موقع کالا از گمرک و کسر وزن کالا به دلیل ماندگاری و شرایط آب و هوایی حاکم بر منطقه از جمله مخاطرات ماندگاری بیش از حد کالاها در بنادر است.

وضعيت برداشت و پيش بينى ميزان محصول در استراليا معمولا طى چهار دوره در ماههاى فوريه، ژوئن، سپتامبر و در نهايت ماه دسامبر توسط سازمان كشاورزى، آب و محيط زيست استراليا ABARES اعلام ميشود. ادامه شرايط جوّى و بارش هاى فصلى در استراليا، پيش بينى از ميزان برداشت زمستانه در استراليا براى سال زراعى ٢٠٢١-٢٠٢٢ را با حدود ٥٨.٤ ميليون تن، براى آخرين گزارش امسال، تخمين ميزند.
طبق برآوردها با توجه به گزارش ماه دسامبر، ميزان برداشت محصول در استراليا براى سال زراعى ٢٠٢١/٢٠٢٢ به ترتيب؛
گندم 🌾
٣٤.٤ ميليون تن (حدود ٣٪؜ بيشتر از ركورد سال ٢٠٢٠/٢٠٢١)
جو 🌾🐪
١٣.٣ ميليون تن (٢٪؜ كمتر از ركورد سال ٢٠١٦/٢٠١٧)
كلزا 🌿
٥.٧ ميليون تن (٢٧٪؜ بيشتر از ركورد سال ٢٠٢٠/٢٠٢١).
البته در نظر داشته باشيم، كه بارش هاى اخير و جارى شدن سيل، ضمن اينكه در برداشت محصول در برخى از مناطق تاخير ايجاد كرده، انتظار كاهش كيفيت محصول امسال، در از انتظار نخواهد بود.
🚨 به نظر من، با توجه به اينكه معمولا انتظار بازار از ميزان برداشت بيشتر، قيمت هاى پيشنهادى كمتر ميباشد، اما احتمالا با توجه به وضعيت نهايى كيفى كالا، احتمالا فشار اين عرضه بيشتر، در كاهش قيمت ها حداقل تا زمان برداشت محصول در نيمكره شمالى، خيلى محسوس نباشد. البته، احتمال اينكه بازار نسبت به وضعيت كلزا، تغيير جهت دهد، به نظرم بيشتر خواهد بود.
در زير، نمودار اول ميزان پيش بينى برداشت زمستان امسال استراليا را به طور كلى و بر اساس مناطق مختلف بررسى ميكنيم. در نمودار دوم، ميزان برداشت گندم، جو و كلزا را طى ٢٠ سال گذشته بررسى ميكنيم.

 

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت کیمیا زرین است

طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس