info@kimiyatrading.com

☎️+982191311234 ☎️+987191311234

قیمت خرید تضمینی گندم
    
تعداد بازدید: 2699
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1400/7/15

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی گفت: با خرید تضمینی از داخل و واردات صورت گرفته، هیچ کمبودی در تامین نیاز گندم کشور نیست.یزدان سیف در نشست خبری امروز افزود: بیش از ۴ میلیون و پانصد هزار تن خرید تضمینی گندم در داخل کشور صورت گرفته که با توجه به خشکسالی نسبت به سال گذشته، حدود ۵۰ درصد کاهش یافته، اما این کمبود از محل واردات جبران شده است.وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۰ فروند کشتی در بنادر در حال تخلیه بار گندم است و ۳۰ فروند منتظر تخلیه هستند.سیف تاکید کرد: اخبار منتشر شده در راستای کمبود گندم در کشور بی اساس و جهت دار است و کمبودی در تامین تامین گندم مورد نیاز کشور وجود ندارد.

خرید تضمینی گندم با نوسانات قیمت ایجاد شده در سال 98-99 با چالشهای مواجه شده که در حال بررسی و نرخ خرید آن در سال 1400 به زودی اعلام میگردد، مجموعه کیمیا تجارت زر با تمام توان جهت خرید با قیمت مناسب و همکاری دوجانبه در خدمت کشاورزان عزیز ایران میباشد. 

قیمت گندم در سال ۱۴۰۱ افزایش یافت

محمد وحیدی عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی از افزایش قیمت گندم در سال جاری برای حمایت از کشاورزان و تولید کنندگان خبر داد.

او اظهار کرد: دولت در سال ۱۴۰۱ به منظور حمایت و تشویق کشاورزان قیمت هر کیلوگرم گندم را ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

قیمت خرید تضمینی گندم ۱۱ هزارو پانصد تومان در سال 1401

دولت، قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان را ۱۱ هزارو پانصد تومان اعلام کرد.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی درباره اعلام قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان گفت:دولت امسال با توجه به تحولات پیش آمده در سطح جهان قیمت گندم را با قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می‌کند و همچنین هزار تومان هم به کسانی که گندم خود را به دولت بفروشند، جایزه می‌دهد.
اقای مهاجر افزود: با توجه به جنگ روسیه و اکراین که هر دو کشور از تولیدکنندگان گندم در سطح جهان هستند و تغییر و تحولاتی جهانی و همچنین افزایش تورم کالای مختلف در سطح جهان دولت تصمیم گرفته قیمت خریدگندم را افزایش دهد.
وی اظهار داشت: قیمت گندم قبلا در شهریو رماه سال گذشته در شورای سیاست گذاری اقتصادی که با حضور وزیر جهادکشاورزی و نمایندگان وزارات اقتصاد و دیگر ارگان‌های دیگر برگزار شد ۷۵۰۰ تومان تعیین شده بود که بعد مجلس به دلیل افزایش تورم قیمت تضمین را به ۹۵۰۰ تومان افزایش داد.
قیمت خرید تضمینی گندم ۱۱ هزارو پانصد تومان اعلام شد
وی تصریح کرد: با توجه به تحولات در سطح جهان و افزایش قیمت محصولات مختلف راهبردی کشاورزی تصمیم بر این شد، که بار دیگر قیمت خرید افزایش پیدا کند تا کشاورزان راغب به فروش گندم به دولت شوند.

معاون وزیر جهاد:
امیدواریم امسال ۵.۵ میلیون تن خرید گندم داشته باشیم

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: اگر در اردیبهشت بارندگی خوب باشد امیدواریم امسال پنج و نیم میلیون تن خرید تضمینی گندم داشته باشیم.
علیرضا مهاجر با بیان اینکه پیش بینی ما تولید ۹ میلیون تن گندم در سال جاری زراعی است، اظهار کرد: سال گذشته حدود چهار و نیم میلیون تن خرید تضمینی داشتیم و دو میلیون تن نیز صنوف، صنعت و کارخانجات ماکارونی خریداری و حدود یک و نیم میلیون تن نیز کشاورزان برای کشت سال بعد ذخیره کردند.

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: اگر در اردیبهشت بارندگی خوب باشد امیدواریم امسال پنج و نیم میلیون تن خرید تضمینی گندم داشته باشیم.

وی گفت: با توجه به اینکه برای تأمین نیاز دو سال کشور باید گندم ذخیره داشته باشیم، بر اساس شرایط جدید ذخایرمان را افزایش دادیم که بخشی از واردات گندم در این جهت است.

مهاجر افزود: با توجه به گرانی گندم در سراسر دنیا و افزایش قیمت‌های دستمزد و نهاده‌ها، دولت قیمت خرید تضمینی گندم را به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش داد.


📌اجرای کشت قراردادی گندم در ۷ استان کشور

🔊مدیر کل خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران، از اجرای کشت قراردادی گندم به صورت پایلوت در ۷ استان کشور خبر داد.

📍مرتضی سعادتی کیا از اجرای کشت قراردادی گندم به صورت پایلوت در 7 استان کشور خبر داد و گفت: این طرح از جمله برنامه های محوری وزارت جهاد کشاورزی است که توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران اجرا می شود.مدیر کل خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران،با اشاره به اینکه شرکت بازرگانی دولتی ایران مجری طرح کشت قراردادی گندم در ۷ استان کشور است افزود: کشت قراردادی گندم در استان‌های بوشهر، خوزستان، فارس، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، گلستان و هرمزگان توسط این شرکت در حال اجرا است.

📍سعادتی کیا سطح زیر کشت گندم در این ۷ استان را در قالب این طرح تا ۲۴ آذر ماه سالجاری بیش از ۱۰۶ هزارو ۸۲۵ هکتار دانست و افزود: براساس پیش بینی‌های صورت گرفته انتظار می‌رود میزان ۳۱۷ هزارو ۳۷۷ تن گندم از این مقدار سطح زیر کشت برداشت و تحویل داده شود.سعادتی کیا تعداد کشاورزان مشارکت کننده در این طرح را تا پایان هفته گذشته بیش از ۷۸۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: به این تعداد کشاورز بر اساس قرارداد‌های منعقده ۳۹ هزارو ۶۹۸ تن نهاده ارائه شده است.

📍وی اعلام کرد: براساس تفاهم فی مابین مجری طرح و صندوق بیمه کشاورزی تاکنون اطلاعات ۴۲ هزارو ۹۸۸ هکتار از سطح زیر کشت کشاورزان به صندوق بیمه ارسال شده است.مدیر کل خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهار امیدواری کرد: اجرای این طرح که در راستای حمایت از کشاورزان وبه منظور جهش تولید این محصول راهبردی در کشور است در سال‌های آینده توسعه یابد.


📌قیمت خرید تضمینی گندم؛ ۷۵۰۰ تومان 1401

📌پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان با عرضه گندم در بورس کالا

🔊مدیر توسعه بازار فیزیکی بورس کالا گفت: در بورس کالا به دلیل کشف قیمت متناسب با کیفیت و وجود رقابت بین خریداران این محصول، انگیزه افزایش کیفیت تولید گندم در کشور نیز افزایش می‌یابد.جواد فلاح مدیر توسعه بازار فیزیکی بورس کالا در خصوص مشکلات سیاست خرید تضمینی گندم افزود: اجرای این سیاست هر ساله بار مالی زیادی به دولت تحمیل می‌کند و از طرفی این سیاست نتوانسته است کیفیت گندم تولیدی در کشور را بهبود ببخشد. همچنین در سال‌های اخیر به دلیل تعیین نامناسب قیمت گندم، شاهد قاچاق این محصول به کشور‌های همسایه هستیم.

📎وی اضافه کرد: یکی از سیاست‌های جایگزین به منظور رفع نواقص قانون خرید تضمینی، سیاست قیمت تضمینی است که در ماده ۳۳ قانون افزایش بهره‌وری به آن پرداخته شده است. طبق سیاست قیمت تضمینی، کشاورز می‌تواند اقدام به عرضه محصول در بورس کالا کند و پس از معامله محصول در بورس کالا و در صورت پایین‌بودن قیمت معامله نسبت به قیمت تضمینی اعلام شده، دولت مابه التفاوت دو قیمت را به کشاورزان پرداخت می‌کند.

📍پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان با عرضه گندم در بورس کالا

فلاح در خصوص تاثیرات مثبت اجرای سیاست قیمت تضمینی نیز گفت: در صورت اجرای سیاست قیمت تضمینی هزینه‌های اجرایی (حمل و نقل گندم، انبارداری و…) که در سیاست خرید تضمینی برعهده دولت است، از دوش دولت برداشته می‌شود و در این روش نقش دولت به جای تصدی‌گری در بازار گندم به نقش نظارتی تبدیل می‌شود.

📎مدیر توسعه بازار فیزیکی بورس کالا در ادامه با اشاره به امکان بهبود کیفیت گندم تولیدی در صورت اجرای سیاست قیمت تضمینی افزود: در بورس کالا به دلیل کشف قیمت متناسب با کیفیت و وجود رقابت بین خریداران این محصول، انگیزه افزایش کیفیت تولید گندم در کشور نیز بهبود خواهد یافت. یکی دیگر از نکات مثبت اجرای سیاست قیمت تضمینی، پرداخت سریع مطالبات کشاورزان است بطوری که حداکثر تا سه روز بعد از انجام معامله، وجه معامله به حساب کشاورز واریز می‌شود.

📍فلاح در خصوص لزوم ایجاد بازار رقابتی در حوزه گندم گفت: در حال حاضر بازار گندم در انحصار دولت است. اگر دولت بخواهد گندم را در بورس کالا عرضه کند لازم است مقدمات شکل‌گیری بازار آزاد و رقابتی گندم را فراهم سازد که یکی از موانع ایجاد بازار آزاد، تغییر شیوه حمایت از مصرف کننده است.

📎مدیر توسعه بازار فیزیکی بورس کالا با اشاره به روش‌های حمایت از مصرف‌کننده در صورت اجرای سیاست قیمت تضمینی افزود: در صورت عرضه گندم در بورس کالا دولت می‌تواند از طریق پرداخت تسهیلات به کارخانجات تولید آرد و سایر شرکت‌های خریدار گندم برای خرید این محصول از بورس کالا و از طرفی کنترل قیمت نهایی قیمت آرد و نان از مصرف کنندگان حمایت کند. روش دیگر حمایت از مصرف کنندگان، آزاد سازی کامل قیمت آرد و نان و پرداخت یارانه مستقیم به مصرف‌کنندگان است. در این صورت امکان اصلاح و هدفمند کردن سیاست حمایت از مصرف کنندگان نیز بوجود می‌آید.



🔊 سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی گفت: در تلاشیم از کشاورزان به عنوان ضامن امنیت غذایی کشور حمایت کنیم.

📍 نظر رئیس‌جمهور هم حمایت از کشاورزان این بخش است.

📎امسال اولین فصلی بود که پیش از سال زراعی قیمت‌های خرید تضمینی اعلام شد و برای سال آینده هم قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم را ۷۵۰۰ تومان اعلام کرده‌ایم که به دلیل قیمت‌های تمام‌شده محصولات، جای بازنگری هم دارد.


واریز ۷۳ درصد پول گندمکاران

🔊با ادامه عملیات خرید تضمینی گندم در ۱۲ استان‏ ‏، تاکنون ۴۱ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال به حساب گندمکارانی که گندم خود را تحویل مراکز خرید داده اند واریز شده است.

📍ارزش گندم‌های خریداری شده بیش از ۵۶ هزار میلیارد ریال است.هم اکنون عملیات خرید تضمینی گندم در استان‌های خوزستان، ایلام، فارس، بوشهر، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، قم، کرمانشاه و لرستان در حال انجام است.

📍تاکنون در استان خوزستان بیش از یک میلیون تن گندم خریداری شده و خرید در استان ایلام به بیش از ۱۲۶ هزار تن رسیده است.استان فارس در آستانه تحویل ۱۰۰ هزار تن گندم قرار دارد. طول مدت خرید تضمینی گندم در ایت استان طولانی است به طوریکه از میانه فروردین شروع شده و آغاز خرید در مناطق شمالی به حدود تیرماه می‌رسد.در بوشهر ۳۰ هزار تن، در اصفهان که به تازگی وارد عملیات خرید شده، ۱۶۲ تن، سیستان و بلوچستان حدود ۱۳ هزار تن، در لرستان ۴۸۲ تن، هرمزگان بیش از ۲۳ هزار تن، کرمانشاه حدود ۳۰۰۰ و کهگیلویه و بویر احمد بیش از ۱۳ هزار تن گندم خریداری شده است.خرید گندم در ۲۸ اردیبهشت ماه نسبت به سال گذشته در همین روز ۱۱ درصد کاهش داشته است که دلیل آن کاهش قابل توجه بارندگی‌ها در کشور است.بخش زیادی از تولیدات گندم کشور که بیش از ۶۰ درصد را شامل می‌شود از نوع دیم است.

📌پهلوگیری چهار کشتی حامل گندم در بندر امام

🔊مدیر کل غله وخدمات بازرگانی استان خوزستان از پهلوگیری چهار کشتی حامل ۳۰۰ هزار تن گندم در بندر امام خمینی خبر داد.

📎امید جهان نژادیان ضمن اعلام پهلوگیری چهار کشتی حامل ۳۰۰ هزار تن گندم در بندر امام خمینی (ره) گفت: محموله‌های گندم پس از تخلیله به سایر نقاط کشور ارسال می‌شود.

📍جهان نژادیان افزود: کالا‌های اساسی وارداتی به سفارش شرکت بازرگانی دولتی ایران از طریق این بندر وارد کشور می‌شود که پس از انجام تشریفات و نظارت‌های قانونی نهاد‌های استاندارد، غذا و دارو و گمرک کشور تخلیه و بارگیری می‌شود.

📎وی اضافه کرد: روند واردات کالا‌های مورد نیاز کشور طبق برنامه‌های شرکت بازرگانی دولی ایران ادامه دارد.

📍جهان نژادیان گفت: هم اکنون حدود ۳۵۰ هزار تن گندم، ۱۵۰ هزار تن روغن خام خوراکی و ۶۵ هزار تن شکر در انبار‌های بندر امام خمینی موجود است که به تدریج از انبار‌های بندر خارج و توسط سیتم‌های حمل ونقل ریلی و جاده‌ای به مناطق مورد نظر ارسال می‌شود.مدیر کل غله وخدمات بازرگانی استان خوزستان تصریح کرد: غلات وارداتی طی مدت ۱۵ تا ۲۰ روز از بندرامام به سایر استان‌ها فرستاده می‌شود.

 


احتمال افزايش ميزان برداشت گندم روسيه براى برداشت سال زراعى ٢٠٢٢ تا سقف ٨١ ميليون تن با توجه به بارش هاى اخير و تاثير احتمالى آن بر كاشت زمستانه گندم.
در همين حال، برآوردها براى مجموع صادرات ذرت، جو و گندم روسيه در ماه جارى ميلادى حدود ٣.٨ ميليون تن ميباشد كه نسبت به سال قبل، ٣١٪؜ كاهش داشته است.
صادرات روغن خام آفتاب روسيه هم در سال ٢٠٢٠/٢٠٢١ به ٣.٢٦ ميليون تن رسيد كه ١٨٪؜ افت نسبت به سال قبل داشت. تركيه ٢٣٪؜، ايران ٢٢٪؜ و چين ١٣٪؜ به ترتيب سه بازار اصلى خام آفتاب روسيه بودند.
در نمودار اول، كل صادرات روسيه به ايران را طى چهار سال گذشته بررسى ميكنيم. در نمودار دوم، كل صادرات روسيه طى همين دوره زمانى را از طريق بنادر شمالى ايران بررسى ميكنيم.
آمار سال جارى تا ١٥ اكتبر ثبت شده است.

👇👇👇👇👇👇
📌افزایش ٣ درصدی خرید گندم

🔊شرکت بازرگانی دولتی ایران از پرداخت ۴۱ هزار میلیارد ریال به حساب گندمکاران در طرح خرید تضمینی گندم خبر داد.

📍این افزایش مقدار خرید گندم در سال‌ِجاری به دلیل شرایط اقلیمی کشور و برداشت زودتر (دو هفته‌ای) در مقایسه با سال گذشته اتفاق افتاده است.

📎همچنین ارزش ریالی گندم‌های خریداری شده بیش از ۶۴ هزار میلیارد ریال است که با همت و تلاش دولت، سازمان برنامه و بودجه و سیستم بانکی، پول گندم کشاورزانی که تا تاریخ هجدهم اردیبهشت‌ماه نسبت به تحویل گندم خود به مراکز خرید اقدام کرده‌اند، اطلاعات و مشخصات آنها کامل بوده و فایل‌های آنان توسط مراکز خرید به بانک عامل ارسال شده به حساب آنان واریز شده است و تلاش می‌شود که در ادامه فصل خرید، روند پرداخت به همین شکل تداوم یافته و در حداقل زمان ممکن به حساب آنان واریز شود.گفتنی است، امسال هر کیلوگرم گندم با قیمت ۴,۰۰۰ تومان به اضافه ۱,۰۰۰ تومان جایزه تحویل خریداری می‌شود که نسبت به سال گذشته دو برابر شده است. با توجه به اضافه شدن مبلغِ جایزه‌ی تحویلِ گندم توسط دولت (از قرار هر کیلوگرم ۱۰۰۰ تومان) به قیمت تضمینی قبل که ۴,۰۰۰ تومان بود، این جایزه همچنین به کشاورزانی که پیش از تصویب جایزه ۱۰۰۰ تومانی، گندم خود را تحویل داده‌اند تعلق می‌گیرد و به‌زودی به حساب همه گندمکاران واریز خواهد شد.

📌افزایش یک میلیون تنی برداشت گندم در روسیه

🔊آخرين برآوردها از ميزان برداشت گندم روسيه جهت سال ٢٠٢١، بواسطه وضعيت رطوبت خاك و بازنگرى در سطح زير كشت، با افزايش ١ ميليون تنى نسبت به آخرين پيش بينى در ماه گذشته، به حدود ٨١.٧ ميليون تن رسيد.

📎 البته در نظر داشته باشيم كه برآورد USDA حدود ٨٥ ميليون تن ميباشد كه معمولا در خصوص بازار روسيه، برآورد ميزان برداشت، از منابع داخلى بيشتر مورد بهره بردارى بازار قرار ميگيرد.برداشت جو هم با حدود ١٠٠ هزار تن افزايش حدود ١٩.٧ ميليون تن و ذرت حدود ١٤.٤ ميليون تن پيش بينى ميشود. ذرت و جو در سال ٢٠٢٠ به ترتيب حدود ١٣.٩ و ٢٠.٩ ميليون تن برداشت شده بود.البته، تا زمان برداشت هنوز زمان كافى باقى مانده و احتمال تغيير شرايط با توجه به وضعيت جوّى و بارش هاى احتمالى، خواهد بود.



📌خرید تضمینی گندم از یک میلیون تن گذشت

🔊مرتضی سعادتی‌کیا،‌ مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران: خرید تضمینی یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم به ارزش حدود ۴۳هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تا ۱۸ اردیبهشت در کشور صورت گرفته است.تاکنون بیش از ۵۳ هزار کشاورز گندم‌کار در ۸ استان کشور، محصول خود را در قالب حدود ۳۱۶ هزار محموله به مراکز خرید تحویل داده‌اند.

📎استان خوزستان با ۸۱۰ هزار تن، پیشتاز خرید این محصول در کشور است. استان‌های ایلام ۱۰۳ هزار تن، فارس ۵۷ هزار تن و کرمان با ۵۷ هزار تن در رتبه‌های بعدی قرار دارند و استان‌های بوشهر، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان نیز در حال انجام عملیات خرید هستند.خرید گندم از ۱۱ فروردین در کشور آغاز شده و تا حدود آبان به طول می‌انجامد. خرید تضمینی دانه‌های روغنی نیز در کشور آغاز و تاکنون ۲۱ هزار تن کلزا خریداری شده است.

📌قیمت خرید تضمینی گندم به زودی بررسی می شود

🔊رییس نظام صنفی کشاورزی گفت: قرار است قیمت خرید تضمینی گندم به زودی در شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی بررسی و اصلاح شود.

📎محمد شفیع ملک‌زاده با بیان اینکه اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم هنوز در دستور جلسه شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی قرار نگرفته است، گفت: قرار است در اولین جلسه شورا بعد از تعطیلات قیمت گندم بررسی و اصلاح شود.

📍وی ادامه داد: مصوبات شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی رسمی و لازم الاجراست و طبق قانون باید به درستی اجرا شود.

📎رییس نظام صنفی کشاورزی اضافه کرد: این شورا مصوب کرد که شرکت بازرگانی دولتی ایران مباشر خرید تضمینی گندم باشد. به همین دلیل شرکت بازرگانی دولتی براساس همان قیمت ۴۰۰۰تومانی که مهر سال گذشته دولت اعلام کرد خرید تضمینی گندم را انجام خواهد داد و در صورتی که قیمت ها اصلاح شود، موظف خواهد بود براساس قیمت اصلاح شده گندم خریداری کند.

📍وی در پایان با بیان اینکه شرکت بازرگانی دولتی دستورالعمل خرید گندم را صادر و ابلاغ کرده است، گفت: اگر از گندمکاران گندم خریداری و نرخ خرید تضمینی نیز اصلاح شد شرکت بازرگانی دولتی موطف خواهد بود مابه التفاوت را به گندمکاران پرداخت کند.

📌جزئیات آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم

🔊حسن حنان اظهار داشت: خرید تضمینی گندم از دهه دوم فروردین ماه در کشور آغاز و تاکنون ۲۰ هزار تُن گندم در استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، هرمزگان و کرمان خریداری شده است.

📍معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران، افزود: سال گذشته در همین مقطع ۵ هزار تُن گندم خریداری شده بود و در سال جاری ۲۰ هزار تُن خریداری شده که البته دلیل این افزایش، آغاز زودتر خرید تضمینی در کشور به دلیل کاهش بارندگی‌ها بوده است.

📎وی با بیان اینکه امسال بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد و نسبت به میان مدت ۴۰ درصد کاهش داشته است، گفت: برای خرید تضمینی گندم در سال جاری ۴۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی پیش بینی شده است که ۲۲ هزار میلیارد تومان از منابع عمومی دولت، تأمین و طی ماه‌های اردیبهشت، تا پایان مرداد به حساب گندم کاران واریز خواهد شد.

📍 همچنین ۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای خرید تضمینی نیز پس از تأمین به کشاورزان گندمکار پرداخت می‌شود.

📌تغییرات قیمتی در انتظار دانه سویا

🔊با توجه به محدوديت تامين دانه سويا و بالا رفتن قيمت در سال زراعى جارى، به نظر بايد براى سال ٢٠٢١/٢٠٢٢ انتظار تامين، توليد بيشتر دانه را داشته باشيم.

📍در امريكا، طبق گزارش USDA در روز چهارشنبه، انتظار ميرود كه سطح زير كشت دانه نسبت به سال قبل، حدود ٤٪؜ افزايش داشته باشد.

📎با توجه به روند افزايشى ميزان عملكرد محصول در سال هاى قبل، افزايش ٦درصدی از ميزان توليد دانه و تا حدود ٣٨٤ ميليون تن، پيش بينى ميشود.

📌میزان موجودی گندم در چین، بازار را شوکه کرد

گزارش عرضه و تقاضاى روز جمعه USDA، تقريبا در خصوص ذرت و سويا، در راستاى انتظار بازار بود. اما، گزارش ميزان موجودى گندم (در چين) تقريبا بازار را شوكه كرد.ميزان مصرف گندم در چين با ٥ ميليون تن افزايش به حدود ١٥٠ ميليون تن رسيد؛ در حالی که ميزان مانده آخر دوره گندم در امريكا تا حدودى افزايش داشت و به ٢٣.١٨ ميليون تن رسيد.

📍توجه بيشتر بازار بر ذرت، در بازار امريكا و تاثير آن بر بازار آتى شيكاگو متمركز بود؛ به نحوی که ميزان مصرف داخلى ذرت در امريكا طبق گزارش ماه آوريل، با ٢ ميليون تن افزايش به حدود ٣٠٧.٣٥ ميليون تن رسيد.اساسا اين افزايش مصرف، به دليل رشد تقاضاى بازار اتانول است و در همين حال ميزان موجودى آخر دوره در امريكا هم با ٤ ميليون تن كاهش به حدود ٣٤ ميليون تن برآورد شد.

📍گزارش سويا، تقريبا آهنگ كاهش تقاضا را بر بازار نواخت. برآورد افزايش ميزان برداشت دانه در برزيل تا سقف ١٣٦ ميليون تن (حدود ٢ ميليون تن بيشتر از گزارش ماه قبل)، كاهش ٢ ميليون تنى تقاضاى بازار چين تا سقف ١١٤.٧ ميليون تن و افزايش مانده آخر دوره در امريكا تا حدود ٣١.٦ ميليون تن. بايد در نظر داشته باشيم كه موج دوم شيوع بيمارى آنفولانزاى خوكى در چين و معدوم كردن مجدد دام ها، از علل كاهش تقاضا دانه سويا به شمار می رود.

 

از   2   رای
6.5

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت کیمیا زرین است

طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس