info@kimiyatrading.com

☎️+982191311234 ☎️+987191311234

عوارض گندم -جو-ذرت روسیه
    
تعداد بازدید: 1686
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1400/7/16

دولت روسیه در اقدامی جدید عوارض جو-ذرت و گندم را با افزایش قیمت اعلام کرده که این افزایش قیمت باعث شده تا تمامی بازرگانان و تاجران در این موضوع بررسی دقیق تر و اعلام قیمت محصولات را در بازار جهانی رقابتی تر اعلام نمایند.

📌عوارض صادراتی گندم در روسیه با افزايش ٢.٦٠ دلار در تن به ٦١.٣٠ دلار در هر تن رسيد

🔊وزارت کشاورزی روسیه روز جمعه، عوارض صادراتى را براى تاريخ ٢٠ ام الى ٢٦ ام ماه اكتبر اعلام كرد.

📍بر اين اساس، عوارض صادراتی گندم برای این مدت با افزايش ٢.٦٠ دلار در تن نسبت به هفته قبل به ٦١.٣٠ دلار در هر تن رسيد.

📎عوارض جو و ذرت به ترتیب ٤٥.٩٠ دلار و ٤٨.٤٠ دلار در هر تن اعلام شد.

📎در بازار مناقصات، هفته گذشته تركيه تقريبا در همه بازارها فعلا بود و ابتدا با مناقصه ٣٢٥ هزار تن ذرت و به دنبال آن ٣٠٠ هزار تن گندم، تقريبا هفته پُر كارى را براى بازار ايجاد كرد.

📍پاكستان و اردن هم تا حدودى بر بازار بالتيك با مناقصات هفته قبل، تاثير گذار بودند. اما، هفته گذشته، گزارش عرضه و تقاضاى USDA هم به طور قابل توجهى، حائز اهميت بود.

📎در خصوص گندم از لحاظ ارقام، شاهد كاهش برآورد برداشت نسبت به گزارش ماه سپتامبر بوديم:

امريكا ٤٤.٧٩ ميليون تن (١.٣٩ ⬇️)
كانادا ٢١ ميليون تن (٢⬇️)
قزاقستان ١٢ ميليون تن (٠.٥⬇️)
ايران ١٣.٥ ميليون تن (١.٥⬇️)

ميزان واردات گندم تركيه هم از ابتدا فصل برداشت طى ٧ مناقصه، حدود ٢.٣٤ ميليون تن بوده است.

📌جزئیات گشایش ال‌سی میان ایران و روسیه/ سیستم تسویه ارزی دوجانبه شبیه سوئیفت ایجاد شد

🔊بر اساس امکانی که بر سر گشایش ال سی میان ایران و روسیه فراهم شده، بانک توسعه صادرات ایران با همکاری یکی از بانکهای روسیه، سیستم تسویه ارزی دوجانبه شبیه سوئیفت را راه‌اندازی کرده که کاملا بر پایه روبل است.

📎وزارت صنعت، معدن و تجارت به تازگی از فراهم شدن امکان گشایش ال سی میان ایران و روسیه خبر داده بود.

📍اطلاعات دریافتی حکایت از آن دارد که بانک توسعه صادرات ایران با همکاری یکی از بانکهای روسیه که از سوی بانک مرکزی این کشور معرفی شده، سیستم تسویه ارزی دوجانبه شبیه سوئیفت را راه اندازی نموده که کاملا بر پایه روبل است.


📌اعلام عوارض صادراتی گندم از سوی وزارت کشاورزی روسیه

🔊وزارت کشاورزی روسیه روز جمعه، عوارض صادراتى را براى تاريخ ١٣ ام الى ١٩ ام ماه اكتبر اعلام كرد که بر اين اساس، عوارض صادراتی گندم برای این مدت ٥٨.٧٠ دلار در هر تن خواهد بود.عوارض جو و ذرت به ترتیب ٤٩.٤٠ دلار و ٤٧.٢٠ دلار در هر تن اعلام شد.

📍عوارض گندم، كماكان ترند افزايشى خود را حفظ كرده و نسبت به هفته قبل افزايش پيدا كرد؛ ضمن اینکه كماكان گندم احتمال اينكه تا سقف ٧٠ دلار مشمول عوارض صادراتى شود را دارد.

📎از سوى ديگر، شايعاتى هم در بازار مبنى بر اعمال سهميه صادراتى زودتر از موعد در روسيه مطرح ميباشد.

📍در بازار مناقصات، هفته گذشته اداره تأمين غلات مصر GASC هم با ٢٤٠ هزار تن در بازار گندم بود كه از اين ميزان ١٨٠ تن سهم روسيه شد.

📎متوسط قيمت خريد ٣٢٠ دلار در تن فوب بندر نووروسيسك اعلام شد که البته باید در نظر داشت كه مصر در مناقصات اخير، كمتر از روسيه خريد انجام داده بود.این در حالیست که این قیمت ها در 6اکتبرتا12اکتبر به روند زیر مورد بررسی قرار گرفته بود

📌 عوارض صادراتی گندم برای ۶تا ۱۲ اکتبر، ٥٧.٨٠ دلار در هر تن خواهد بود

🔊وزارت کشاورزی روسیه روز جمعه، عوارض صادراتى را براى تاريخ ٦ ام الى ١٢ ام ماه اكتبر اعلام كرد که بر اين اساس، عوارض صادراتی گندم برای این مدت ٥٧.٨٠ دلار در هر تن خواهد بود.

📍عوارض جو و ذرت به ترتیب ٤٣.١٠ دلار و ٤٥.٢٠ دلار در هر تن اعلام شد.

📎عوارض گندم، با افزايش ٤.٣٠ دلار نسبت به هفته قبل، مجددا در مسير افزايشى قرار گرفت.

📎 نگاهى به ميزان صادرات ذرت، جو و گندم روسيه طى سه ماه گذشته به ايران نشان می دهد:

ذرت
طى ٥٢ سفر درياي، بوزن ١٤٧،٩٤١ تن
دو فقره كشتى Elegance و Omskiy 106 را ميتوان آخرين كشتى هاى ماه سپتامير (٢٩ام) بوزن ٦٠٠٠ تن در نظر گرفت كه آماده حركت به سمت بنادر شمالى هستند.

گندم
به وزن ٤،٣٣٩،٦٠٨ تن
به نظر بازرگانى دولتى GTC طى سه ماه گذشته عملكرد جالبى داشته است.

📎سه فقره كشتى Omricon Light, Lacon و Elefsis به وزن تقريبى ٢٠٣ هزار تن، در آخرين روز از ماه سپتامبر، آماده حركت از بنادر Taman و Novorossiysk روسيه بودند.

🔊 جو
طى ٩١ فقره سفر دريايى بوزن ٢٧١،٢٣٠ تن
كشتى Caspian Sepehr بوزن ٣٠٠٠ تن را ميتوان آخرين محموله ماه سپتامبر (٢٢ام) بارگيرى شده از روسيه به بنادر شمالى در نظر گرفت.

📍حدود قيمت هاى FOB را در بازارهاى مختلف جهت حمل ماه اكتبر به اين ترتيب داريم:

گندم 🌾
١٢.٥٪؜ روسيه 👈 ٣١٠-٣١٢ دلار
١١.٥٪؜ اكراين 👈 ٣٠٢-٣٠٥ دلار

ذرت 🌽
اكراين 👈 ٢٦٨-٢٧٠ دلار
آرژانتين 👈 ٢٥٠-٢٥٢ دلار
برزيل 👈 ٢٦٤-٢٦٦ دلار

سويا 🌱
آرژانتين 👈 ٥٤٠-٥٤٥ دلار
برزيل 👈 ٥٣٥-٥٤٠ دلار
اكراين 👈 ٥٧٠-٥٧٥ دلار

طبق برآورد وزارت كشاورزى هند، اراضى تحت كشت بهاره در اين كشور نسبت به سال قبل، تا حدودى افزايش دارد.
بر اساس گزارشات دريافتى از ايالات مختلف هند، سطح زير كشت گندم 🌾شاهد كاهش ١٪؜ ⬇️ نسبت به سال قبل و عدم تحقق مجدد ركورد برداشت ١١٠ ميليون تنى گندم (سال قبل) باشد.
در نقطه مقابل، به نظر كشاورزان به دنبال افزايش قيمت انواع روغن خام، سطح زير كشت دانه كلزا و خردل 🌿 را به طور قابل توجهى افزايش داده اند. در اين راستا، سطح زير كشت انواع دانه روغنى در هند حدود ٢٣.٧٪؜ نسبت به سال قبل، افزايش دارد.
توجه داشته باشيم كه هند تنها در ماه نوامبر سال جارى، ١.١٧٣ ميليون تن انواع روغن خام واردات داشته كه نسبت به مدت مشابه در سال قبل حدود ٧٠ هزار تن افزايش داشته است.
سطح زير كشت ذرت 🌽 و جو 🌾 🐪 هم تا حدودى براى كاشت بهاره، افزايش داشته است.
اراضى تحت كاشت زمستانه انواع حبوبات تا حدودى نسبت به سال قبل، شاهد كاهش
ميباشد.
البته، سطح زير كشت عدس قرمز، حدود ٥.٥٪؜ نسبت به سال قبل، افزايش داشته است.
مسئله ديگرى كه از امروز در كانون توجه قرار گرفته، گزارشات زيادى از مناطق مختلف در شمال غرب هند و مناطق راجستان و هاريانا در خصوص يخ زدگى و نفوذ جريان هواى سرد ميباشد. البته، تداوم اين مسئله و تاثير آن بر برداشت را احتمالا تا دو يا سه هفته آتى بايد ببينيم.
در زير، برآورد از اراضى تحت كشت بهاره در هند را تا امروز و در مقايسه با مدت مشابه در سال قبل، بررسى ميكنيم. (واحد ها بر اساس ١٠٠ هزار هكتار ميباشد).

روسیه به جمع 5 کشور اول وارداتی ایران پیوست

رئیس کل گمرک ایران گفت: تجارت خارجی غیرنفتی کشور در سال ۱۴۰۰ با تبادل ۱۶۲ میلیون تن کالا با کشور‌های جهان، رکورد ۱۰۰ میلیارد دلاری را به ثبت رساند.

علیرضا مقدسی گفت: تجارت خارجی کشور در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل ۳۸ درصد رشد داشته است. ۱۲۲ میلیون تن کالای ایرانی به ارزش ۴۸ میلیارد دلار، در سال ۱۴۰۰ به اقصی نقاط جهان صادر شد که این میزان ۱۴ میلیارد دلار بیشتر از سال قبل بود و رشد ۴۱ درصدی داشته است.

وی افزود: میزان کالا‌های وارداتی در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال ۹۹ رشد ۲۱ درصدی در وزن و ۳۶ درصدی در ارزش را به همراه داشت.

به گفته مقدسی، رکورد صادرات کشور در سال ۱۴۰۰ در حالی به دست آمد که سخت‌ترین تحریم‌های ظالمانه، توسط نظام سلطه علیه ملت ایران در این سال وضع و اجرا شد.

رئیس کل گمرک ایران ادامه داد: کشور‌های امارات متحده عربی، چین، ترکیه، آلمان و فدراسیون روسیه ۵ کشور عمده طرف معامله واردات کالا به کشور و کشور‌های چین، عراق، ترکیه، امارات متحده عربی و افغانستان ۵ کشور عمده مقصد کالا‌های صادراتی کشورمان در سال ۱۴۰۰ بودند.

مقدسی گفت: کالا‌های عبوری خارجی از مسیر کشورمان در سال ۱۴۰۰ با رشد ۶۸ درصدی، به ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسید که پس از هفت سال مجددا کشور توانست به این میزان ترانزیت کالا بازگردد.

در سالی که گذشت بیش از ۴۰ میلیون تن کالا، به ارزش ۵۲ میلیارد دلار وارد کشور شد که عمدتا کالای اساسی، مواد خام و ماشین‌آلات تولید بودند.



از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت کیمیا زرین است

طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس