info@kimiyatrading.com

☎️+982191311234 ☎️+987191311234

قیمت دانه آفتابگردان
    
تعداد بازدید: 1901
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1400/7/19

دانه آفتابگردان که از نظرغذایی یک کالای اساسی جهت روغنگیری در کارخانه های روغن کشی و خوراک خام انسان جهت سرگرمی  به حساب میآید که دهر نمونه داز دانه از قیمت های متنوعی برخوردار میباشد.

📌قیمت دانه آفتاب ۷درصد رشد کرد

🔊به دنبال كاهش روند سرعت برداشت دانه آفتاب از اراضى تحت كشت بلغارستان و عدم تمايل فروش دانه توسط كشاورزان به واحدهاى روغن كشى، قيمت درخواستى دانه آفتاب طى هفته گذشته با حدود ٧٪؜ افزايش به حدود ٦٢٠ دلار تحويل واحد هاى روغن كشى در بلغارستان اعلام شد.

📌عوارض صادراتی روغن خام آفتاب از روسیه کاهش یافت

🔊عوارض صادراتى روغن خام آفتاب از روسيه براى ماه نوامبر با كاهش نسبت به ماه قبل از ٢٢٧ دلار در تن به ١٩٤.٥ دلار در تن اعلام شد.

📎عوارض بالاى صادراتى ميتواند صادرات خام آفتاب از روسيه را تحت تاثير قرار دهد.

📎 نكته قابل توجه اينكه روسيه براى سال جارى احتمالا تا سقف ٦.٥ ميليون تن توليد خام آفتاب داشته باشد، در حاليكه برآوردها از ميزان مصرف بازار داخل حدود ٢.٥ ميليون تن ميباشد.

📍نگاهى هم به متوسط قيمت هاى بازار داخل روسيه نشان می دهد،
دانه آفتاب قیمت حدود ٣٧،٨٧٥ روبل(كاهش ٣٧٥ روبل)، دانه سويا قیمت حدود ٥٠،٣٠٠ روبل(كاهش ٥٠٠ روبل ) بوده است.

📎خام آفتاب هم در بازار داخل با افزايش ٣٢٥ روبلى به ٨٨٠٠٠ روبل در مقابل كاهش تقريبى ٥٥ دلارى بازار صادراتى در حدود ١٣٥٥ دلار فوب، اعلام شد.

📍در هفته منتهى به ١٣ سپتامبر، قيمت هاى درخواستى در كانال ٥٨٠-٥٨٥ دلار اعلام شده بود.

📎برآوردها از ميزان برداشت دانه آفتاب در بلغارستان حدود ٢-٢.٢ ميليون تن (عملكرد محصول حدود ٢.٥ تن در هكتار) ميباشد كه به نظر، كشاورزان تمايل به فروش بيش از ٢٥٪؜ محصول خود را در بازار داخل ندارند.بديهى است، افزايش قيمت دانه، حاشيه سود واحد هاى روغن كشى را كاهش داده و احتمالا بازار را به سمت واردات دانه و يا روغن خام از ساير تامين كنندگان هدايت كند.

📌عباسی معروفان. مدیرکل بازرگانی داخلی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد:
📎بخش کشاورزی از نظر وسعت کار ۴۰۰ کالا را در برمی گیرد که ۲۵ کالای آن مهم و استراتژیک هستند.

📍هفت ماه اول سال ۹۹ معادل ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزارتن واردات کردیم که امسال هم همین رقم را وارد کردیم و قیمت جهانی غذا در سراسر دنیا افزایش یافته که ما به عنوان وزارت جهاد کشاورزی، ۶ میلیارد دلار ارز ترجیحی داشتیم که با این رقم ۱۲.۵ میلیون تن کالا وارد کرده ایم.

📍افزایش قیمت جهانی روغن بالاتر از افزایش نرخ این کالا در داخل کشور بوده است.

📎وقتی در دنیا قیمت جهانی مواد غذایی رو به رشد است و نرخ نهاده ها نیز رو به افزایش است، نمی توان افزایش قیمت برخی کالاها را غیرطبیعی دانست.

📍به نظر می رسد عليرغم اينكه صادرات دانه آفتاب در سال هاى اخير خصوصا از حوزه بالتيك به اروپا و تركيه روند افزايشى داشته، اما احتمالا جذابيت و حاشيه سود بالاتر فروش محصول (روغن خام و تصفيه آفتاب) خصوصا از تامين كنندگان اصلى اين حوزه (روسيه و اكراين) جريان معادلات دانه آفتاب را به طور قابل توجهى تغيير دهد.
برداشت دانه آفتاب تقريبا از عمده كشورهاى حوزه بالتيك به استثناء روسيه و اكراين كه حدودا ٧٠٪؜ برداشت انجام شده، به اتمام رسيده است. اكراين، روسيه و آرژانتين سه تامين كننده اصلى دانه آفتاب گردان كه به ترتيب براى سال زراعى ٢٠٢١/٢٠٢٢ حدود ١٧.٥، ١٦ و ٣.١ ميليون تن، برداشت دانه آفتاب پيش بينى ميشود.بازار خام آفتاب حوزه بالتيك از ابتدا ماه جارى ميلادى، در كانال ١٣٠٠-١٤٠٠ دلار در حال حركت رو به بالاست.
🚨🚨 به نظر من، اين افزايش قيمت خام آفتاب را اساسا بايد با توجه به وضعيت افزايش قيمت خام كلزا و پالم، از يك سو و از طرف ديگر افزايش قيمت نفت خام، توجيه كرد. لطفا توجه داشته باشيد كه برآوردها از ميزان برداشت دانه آفتاب امسال حدود ٩ ميليون تن افزايش نسبت به سال قبل تا سقف ٥٩ ميليون تن را نشان ميدهد.
(در نمودار زير، ميزان برداشت دانه آفتاب سال جارى را نسبت به سال قبل در كليه كشورهاى توليد كننده، بررسى ميكنيم)
حدود قيمت هاى FOB انواع روغن خام را جهت حمل ماه نوامبر ؛
خام آفتاب
خام آفتاب 🌻 🇺🇦- ١٣٧٠ دلار
خام سويا 🌱 🇦🇷 - ١٣٨٠ دلار
خام RBDP استئارين 🌴 🇮🇩 - ١٢٠٠ دلار

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت کیمیا زرین است

طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس