info@kimiyatrading.com

☎️+982191311234 ☎️+987191311234

قیمت امروز نهاده دامی
    
تعداد بازدید: 1771
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1400/7/20

با توجه به نوسانات قیمت در روزهای گذشته وتورم های  ماه  گذشته امروز قیمت محصولات کشاورزی و نهاده های دامی تقریبا ثابت مانده این نرخ در چندروزگذشته مخصوصا محصولات غلات -جو-ذرت-سویا-کلزا نرخ های متعددی را داشته اند

قیمت جهانی محصولات را امروز با هم مشاهده مینمایم:

📌واردات ذرت از سوی چین ۱.۳ میلیون تنافزایش یافت

🔊چين در ماه اكتبر گذشته حدود ١.٣ ميليون تن واردات ذرت داشته كه افزايش ١٤.٢٪؜ را نسبت به مدت مشابه در سال قبل، ثبت كرد.

📍به عبارت ديگر، از ابتداء سال تا ماه اكتبر، با افزايش ٢٣٦٪؜ نسبت به مدت مشابه در سال قبل، كل واردات ذرت چين به سقف ٢٦.٢ ميليون تن رسيد.

📎از سوى ديگر، وزارت كشاورزى چين درخواست لايحه كشت ذرت با اصلاح ژنتيك (GM) را به كابينه دولت ارسال كرده كه در صورت تاييد، حدود ٣٣ ميليون هكتار از اراضى كشاورزى در چين را به كشت ذرت اصلاح ژنتيك شده، تخصيص خواهند داد.

📌بارگیری ۳۳۵ هزارتن ذرت از رومانی به سمت ایران
از ابتدای ماه سپتامبر سال جارى، ٣٣٥،٩٢١ تن ذرت از بندر كنستانتا رومانى به سمت بنادر جنوبى ايران توسط ٥ كشتى پانامكس، بارگيرى شده است.


📌ایران و دو کشور دیگر بزرگترین مشتریان گندم روسیه

بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی اپراتورهای بندری در روسیه، ایران، مصر و سودان در ماه ژانویه سال جاری دو‌سوم گندم صادراتی روسیه را خریداری کردند.

📍به گزارش از هلنیک شیپینگ، آمارهای موجود از ترمینال صادرات گندم روسیه در بندر نوروسیسک حاکی از آن است که از مجموع ۹۱۷ هزار تن گندم صادراتی روسیه در ماه ژانویه دو سوم آن به مقصد ایران، سودان و مصر بارگیری شده است.این آمارها نشان می دهد ایران ماه گذشته ۲۲۷ هزار تن در ماه ژانویه از روسیه گندم خریده است.

📍بندر نووروسیسک یکی از اصلی‌ترین بنادر صادرات گندم روسیه به شمار می ‌رود و 3 ترمینال صادرات گندم دارد.وزارت کشاورزی آمریکا پیش‌بینی کرده است که صادرات گندم روسیه در سال مالی ۲۰۲۱-۲۲ به ۳۵ میلیون تن کاهش خواهد یافت؛ این کشور در سال مالی قبلی ۳۸ میلیون تن گندم صادر کرده است.این وزارتخانه آمریکایی دلیل کاهش صادرات گندم روسیه را کاهش تولید این کشور اعلام کرده و گفته که تولید گندم روسیه از ۸۵ میلیون تن به ۷۶ میلیون تن کاهش یافته است.


امروز تقريبا بازار ها در انتظار گزارش عرضه و تقاضاى ماه اكتبر از سوى USDA، روز آرامى را پشت سر گذاشتند. پيش بينى بازار از گزارش امروز بعد از ظهر USDA در خصوص متوسط عملكرد محصول ذرت حدود ١٧٦-١٧٥.٩ بوشل در هكتار است كه تا حدودى از برآورد ماه قبل كمتر ميباشد. اما سويا، حدود ٥١ بوشل در هكتار برآورد ميشود كه از ماه قبل، پيش بينى بالاترى دارد. در نظر داشته باشيم كه برداشت فصل جارى در امريكا حدود ٣٤٪؜ تكميل شده كه تا حدودى از متوسط برداشت ٢٦٪؜ جلوتر ميباشد. شرايط مناسب پيشرفت كاشت دانه سويا براى فصل آتى در برزيل (حدود ١٠٪؜ كاشت انجام شده كه نسبت به ٣٪؜ در سال قبل، جلوتر هست) بواسطه بارش هاى مناسب شرايط كاشت مطلوب ميباشد. ضمن اينكه حدود ٣٨٪؜ از اراضى تحت كشت ذرت اول هم، عملا كاشت بذر صورت گرفته است. صرفاً، در حوزه بالتيك، به دنبال ادامه بارش ها، روند برداشت ذرت كاهش پيدا كرده كه بازار نقدى را تا حدودى افزايش داده است.
🚨🚨 به نظر من، با توجه به رفتار بازار سرمايه (Managed Money) در بازار هاى آتى و كاهش تقاضاى خريد (Long position) خصوصا برأى سويا و اخبار بازار در خصوص وضعيت برداشت، بايد شاهد افت قيمت دانه در بازار آتى باشيم. ذرت، تا حدودى احتمالا بازار روند افزايشى داشته باشد. اما، گندم كماكان شاهد رشد حجم معاملات آتى هستيم كه در كنار وضعيت روسيه، كماكان بايد انتظار رشد قيمت بازار را داشته باشيم.
در زير، حجم معاملات بازار سرمايه (net position) را با نوسانات بازار آتى شيكاگو به تفكيك براى گندم، ذرت و جو بررسى ميكنيم (نمودار اول). در نمودار دوم، سقف قراردادهاى بازار سرمايه (managed money) را به صورت كلى براى هر سه قلم كالاى اساسى طى ٧ سال گذشته بررسى ميكنيم.

وزارت کشاورزی روسیه روز جمعه، عوارض صادراتى را براى تاريخ ٢٠ ام الى ٢٦ ام ماه اكتبر اعلام كرد؛
بر اين اساس، عوارض صادراتی گندم برای این مدت با افزايش ٢.٦٠ دلار در تن نسبت به هفته قبل به ٦١.٣٠ دلار در هر تن رسيد. عوارض جو و ذرت به ترتیب ٤٥.٩٠ دلار و ٤٨.٤٠ دلار در هر تن اعلام شد .
در بازار مناقصات، هفته گذشته تركيه تقريبا در همه بازارها فعلا بود. ابتدا با مناقصه ٣٢٥ هزار تن ذرت و به دنبال آن ٣٠٠ هزار تن گندم، تقريبا هفته پُر كارى را براى بازار ايجاد كرد.
پاكستان و اردن هم تا حدودى بر بازار بالتيك با مناقصات هفته قبل، تاثير گذار بودند. اما، هفته گذشته، گزارش عرضه و تقاضاى USDA هم به طور قابل توجهى، حائز اهميت بود. در خصوص گندم
از لحاظ ارقام، شاهد كاهش برآورد برداشت نسبت به گزارش ماه سپتامبر بوديم؛
امريكا ٤٤.٧٩ ميليون تن (١.٣٩ ⬇️)
كانادا ٢١ ميليون تن (٢⬇️)
قزاقستان ١٢ ميليون تن (٠.٥⬇️)
ايران ١٣.٥ ميليون تن (١.٥⬇️)
🚨🚨در خصوص ايران، به نظر من بايد به طور قابل توجهى در ميزان برداشت گندم، تجديد نظر كرد.
گندم 🌾
١٢.٥٪؜ روسيه 👈 ٣٠٨-٣١٥ دلار
١١.٥٪؜ اكراين 👈 ٣٠٥-٣٠٨ دلار
ذرت 🌽
اكراين 👈 ٢٧٠-٢٧٥ دلار
آرژانتين 👈 ٢٣٥-٢٤٠ دلار
برزيل 👈 ٢٦٠-٢٦٥ دلار
جو 🌾 🐪
فرانسه 👈 ٢٩٠-٢٩٥ دلار
روسيه 👈 ٢٧٠-٢٧٥ دلار
اكراين 👈 ٢٦٥-٢٧٠ دلار

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت کیمیا زرین است

طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس