info@kimiyatrading.com

☎️+982191311234 ☎️+987191311234

راهنمای خرید نهاده
    
تعداد بازدید: 1689
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1400/7/30

خرید نهاده از جمله چالشهای است که این روزها با توجه به خبرهای ضد و نقیضی که از دولت میشنویم با حذف ارزدولتی 4200، دامداران-مرغدارن-گاودارن زیادی را با مشکل در راهنمایی و تامین خوراک دام و طیور خود به مواجه نمده است اما هیچ جای نگرانی نیست چون مجموعه کیمیا تجارت زر با تمام توان در کنار تولیدکنندگان نهاده و خوراک دام وطیور در جهت رفع مشکلات قدمهای موثری را برداشته است.



نهاده های دامی که از جمله کلاهای اساسی در صدر ارز بگیران دولتی هستند با توجه به درگیری های اخیر دامداران در تعیین وقت تحویل غلات و نهاده دچار مشکل های زیادی شدند

از این رو با توجه به مشکلات داخلی روزانه شاهد افزایش قیمت کالا ها در روسیه و کشورهای صادرکننده به ایران هستیم که وزارت کشاورزی روسیه روز جمعه، عوارض صادراتى را براى تاريخ ٢٦ ام ماه اكتبر الى ٢ ام ماه نوامبر اعلام كرد؛
بر اين اساس، عوارض صادراتی گندم برای این مدت با افزايش ٦.٣٠ دلار در تن نسبت به هفته قبل به ٦٧ دلار در هر تن رسيد. عوارض جو و ذرت به ترتیب ٤٢.٦٠ دلار و ٤٩.٧٠ دلار در هر تن اعلام شد .
در بازار مناقصات، هفته گذشته تونس با دو محموله ٥٠ هزار تنى جو وگندم در بازار فعال بود كه متوسط خريد گندم ١١.٥٪؜ تحويل تونس حدود ٣٧٣.٥ دلار و جو در دو محموله ٢٥ هزار تنى، به ترتيب ٣٤٩.٢٢ دلار و ٣٤٦.٠٥ دلار ثبت شد.تركيه هم مجدداً با ٣٠٠ هزار تن گندم در بازار بود كه به نظر تا سقف ٢٢٥ هزار تن گندم ١١.٥ و ١٢.٥ درصد را قطعى كرده است. ضمن اينكه مناقصه اى هم براى خريد ٢٣٥ هزار تن جو در ٢٦ام اكتبر جهت حمل در هفته اول دسامبر، خواهد داشت.
🚨 به نظر من، با توجه به تصميم بانك مركزى روسيه مبنى بر افزايش نرخ بهره از ٦.٧٥٪؜ به ٧.٥٪؜ (انتظار بازارهاى مالى حدود ٧٪؜ بود) و در نتيجه شوك به نرخ برابرى روبل به دلار و افت ارزش دلار در حدود ١.٣٪؜ نسبت به روبل (در يك روز)، طبيعتا قيمت هاى اعلامى از سوى كشاورزان را جهت بازارهاى صادراتى افزايش خواهد داد. در كنار تقويت ارزش روبل (ظرف ١ ماه گذشته، ٣.٥٪؜ نسبت به دلار، تقويت شده است) بايد روند رو به رشد قيمت نفت هم در كنار افزايش قيمت انواع كود كشاورزى را هم از شاخص هاى افزاينده قيمت در حوزه محصولات كشاورزى ديد.
وضعيت قيمت هاى بازار حداقل تا پايان ماه جارى ميلادى؛
گندم (افزايش)
ذرت (تا حدودى افزايش)
سويا (تا حدودى كاهش)
جو (تا حدودى افزايش)
حال با این شرایط دامداران و مرغداران و گاوداران عزیز و حتی تولید کنندگان خوراک دام و طیور باید شاید افزایش قیمت نهاده باشند که البته این موضوع تاثیر خود را در حذف شدن ارز ترجیهی میگذارد در غیر این صورت این مشکلات فقط گریبان دولت و واردکنندگان را میگیرد

 

📌محصولات کشاورزی از مرحله تولید تا توزیع باید مورد ردیابی قرار گیرند

🔊کاوه زرگران، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران در جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق تهران تاکید کرد که راه گفتمان دولت و بخش‌خصوصی همچنان باز است و این کمیسیون تلاش می‌کند با برپایی جلسات پی‌در‌پی میان فعالان اقتصادی و مسولان دولتی، راهکاری فوری و پایدار برای رفع معضل وجود آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی بیابد.

📍به گفته کاوه زرگران، در جلسه آتی این کمیسیون، رسیدگی به این موضوع با حضور رئیس اتاق تهران و مقامات مسول از وزارت بهداشت و جهاد کشاورزی، ادامه می‌یابد.

📎رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق تهران در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر اینکه اسنادی در رابطه با وجود آلاینده‌ها در برخی محموله‌های صادراتی از جمله فلفل صادراتی به روسیه، وجود ندارد، تاکید کرد که مکاتبات طرف‌های روسیه با گمرک مبنی بر اینکه دلیل ممانعت گمرک روسیه برای ورود چندین محموله فلفل صادراتی ایران، وجود برخی آلاینده‌ها بوده‌است، وجود دارد و مستندات قابل ارائه است.

📍وی با بیان اینکه وزارت بهداشت طی چند سال اخیر روی 8 محصول پرمصرف بخش کشاورزی تولید داخل آزمایش‌های مربوط به وجود آلاینده‌ها را انجام داده و نتایج این آزمایش‌ها قابل تامل است، تاکید کرد که در ایران نیز به مانند سایر کشورها، باید محصولات کشاورزی از مرحله تولید در مزرعه تا عرضه در میادین میوه و تره‌بار، مورد ردیابی قرار گیرد و میزان باقی‌مانده سموم در این فرآورده‌ها اندازه‌گیری و رصد شود.

📎زرگران در عین حال، شناسنامه‌دار کردن محصولات کشاورزی و غذایی را راهکار دیگری برای اصلاح وضعیت موجود عنوان کرد.

📍به گفته وی، بررسی میزان وجود آلاینده‌ها روی برخی محصولات کشاورزی تولید شده در داخل، نشان می‌دهد که درصد آلایندگی‌ها از سطح استاندارد فراتر است، بنابراین دولت و بخش‌خصوصی باید طی تعامل و همکاری با یکدیگر، راهکارهایی برای حل این معضل و رفع آلودگی در تولیدات کشاورزی و غذایی کشور به کار بندند.

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت کیمیا زرین است

طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس