info@kimiyatrading.com

☎️+982191311234 ☎️+987191311234

خرید سویا
    
تعداد بازدید: 1748
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1400/8/12

خرید سویا یکی از ملزومات اصلی و قابل درک در مواد غذای ی و کارخانجات تولید روغن گیاهی و دامیا است،مجموعه کیمیا تجارت زر برای رفاه حال کشاورزان و رسیدن به موقع دانه های سویا داخلی و خارجی اقدام به خرید دانه سویا با نرخ دولتی نموده و در زمان بارگیری کالا به نسبت رطوبت امکان سنجی شده و تسویه حساب منماید. حال تولید کندگان میتوانند بدون دغدغه برای تولید بیشتر قدم بردارن و مجموعه کیمیا تجارت زر این نوید را میدهد تا در حداقل زمان ممکن در تامین سویا اقدام نمایید.

📌آغاز خرید سویا در کشورتوسط گروه بازرگانی کیمیا تجارت زK.T.Z



 

رشد برداشت دانه سویا در برزیل

تا اوایل هفته قبل، روند برداشت دانه سويا در استان Mato Grosso بعنوان يكى از اصلى ترين مناطق برداشت دانه سويا در برزيل حدود ٣٢٪؜ تكميل شد كه اين ميزان بطور متوسط حدود ٥٪؜ بيشتر از سال قبل، و ٢١٪؜ از متوسط روند برداشت در ٥ سال گذشته در اين موقع از سال، بيشتر ميباشد.در همين راستا، به دنبال ادامه روند شرايط جوّى گرم و خشك در اغلب مناطق امريكاى جنوبى، برآورد عمده آژانس هاى تحليلى از بازار دانه سويا در هفته جارى، با كاهش و در حدود ١٢٥-١٣٠ ميليون تن تخمين زده مي شود.حدود قيمت دانه سويا تحويل بنادر برزيل جهت ماه مارس حدود ٦٠٠-٦١٠ دلار اعلام شد.

 

 

خرید دانه‌ روغنی سویا به ۱۴ هزار تن رسیدخرید تضمینی دانه‌ی روغنی سویا که از میانه‌ی مهرماه در ۳ استان آغاز شده است به ۱۴ هزار تن رسید.

📌خرید تضمینی دانه‌ی روغنی سویا از ۹۰۰۰ تن گذشت

🔊میزان خرید تضمینی دانه‌ی روغنی سویا در ۳ استان گلستان، مازندران و اردبیل به بیش از ۹۰۰۰ تن رسید.

📍از شروع عملیات خرید تضمینی دانه‌ی روغنی سویا تاکنون ۹۴۰۰ تن از این محصول از کشاورزان استان‌های گلستان، مازندران و اردبیل خریداری شده است.

📎این مقدار دانه‌ی روغنی سویا در قالب ۳۶۷۴ محموله و به ارزش بالغ بر ۱۱۲۱ میلیارد ریال از کشاورزان تحویل گرفته شده است.

📍میزان خرید تضمینی این محصول در استان گلستان به بیش از ۴۳۱۱ تن در اردبیل ۳۸۹۹ تن و در مازندران به ۱۱۹۲ تن رسیده است.

📎مراکز خرید تضمینی تنها محصول کشاورزانی که در سامانه جامع پهنه‌بندی سازمان جهاد کشاورزی ثبت نام کرده‌اند را خریداری می‌کنند.

📌خرید تضمینی دانه‌ی روغنی سویا:

خرید سویا به ۳۰۰۰ تن رسید.خرید تضمینی دانه‌ی روغنی سویا در ۳ استان گلستان، مازندران و اردبیل به بیش از ۳۰۰۰ تن رسید.

📌خرید تضمینی ۱۸۰۰ تن دانه‌ روغنی سویا در ۲ استان

🔊کشاورزان استان‌های شمالی کشور تاکنون بیش از ۱۸۰۰ تن دانه‌ روغنی سویا به مراکز خرید تضمینی این محصول تحویل داده اند.از شروع عملیات خرید تضمینی دانه‌ روغنی سویا تاکنون ۱۸۴۶ تن از این محصول در استان‌های مازندران و گلستان به نرخ تضمینی خریداری شده است.

📎این مقدار دانه‌ روغنی سویا در قالب ۷۹۲ محموله به ارزش بالغ بر ۲۲۹ میلیارد و ۳۱۷ میلیون ریال از کشاورزان تحویل گرفته است.کشاورزان استان گلستان ۱۱۹۰ تن و کشاورزان مازندران ۶۵۶ تن از این محصول را به مراکز خرید تحویل داده اند.خرید تضمینی دانه‌ روغنی سویا تنها از طریق سامانه جامع پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی انجام می‌شود و محصول کشاورزانی که در این سامانه ثبت نام نکرده باشند توسط مراکز خرید تضمینی تحویل گرفته نمی‌شود.

🔊شرکت بازرگانی دولتی ایران از آغاز خرید تضمینی دانه‌ی روغنی سویا از نخستین روز‌های ماهِ جاری خبر داد و گفت: خرید تضمینی این محصول در استان‌های مازندران و گلستان آغاز شده است.
روسيه مجددا عوارض صادراتى روغن خام آفتاب را از ١٩٤.٥ دلار در ماه نوامبر به ٢٧٦.٧ دلار در تن براى ماه دسامبر افزايش داد.
به نظر من، اين افزايش مجدد عوارض صادراتى از يك سو ميتواند وضعيت صادرات خام آفتاب روسيه را به مخاطره بياندازد و از طرف ديگر احتمال شاهد سرعت بيشتر فروش و حمل خام آفتاب در هفته هاى پايانى ماه جارى از روسيه باشيم.
ضمن اينكه، اداره تامين كالاهاى اساسى مصر GASC ديروز جهت خريد ٣٠ هزار تن خام سويا و ١٠ هزار تن خام آفتاب در بازار بود كه به نظر امروز، به دنبال دريافت قيمت هاى بيش از حد انتظار، مناقصه را كنسل كرد.

📍 مدیر کل هماهنگی خرید داخلی این شرکت اظهار کرد: از شروع خرید تضمینی دانه‌ی روغنی سویا تاکنون ۱۹۶ تن از این محصول در استان‌های مازندران و گلستان خریداری و در سامانه‌های این شرکت ثبت شده است.

📎مرتضی سعادتی‌کیا ضمن اشاره به اینکه عمده این محصول در استان‌های گلستان، مازندران و اردبیل تولید می‌شود افزود: براساس اعلام مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی انتظار می‌رود امسال ۵۰ هزار تن از این محصول در این استان‌ها تولید شود.

📍وی گفت: خرید دانه‌های روغنی سویا تنها از طریق سامانه جامع پهنه‌بندی سازمان جهادکشاورزی انجام می‌شود و
محصول کشاورزانی که در این سامانه ثبت نام نکرده باشند تحویل گرفته نمی‌شود.

📎مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران یادآور شد: امسال در راستای سیاست‌های حمایتی دولت مقدار ۱۲۶ هزار و ۷۴۶ تن کلزا به ارزش بالغ بر ۱۳ هزار و ۴۰۴ میلیارد ریال از کشاورزان استان‌های کشور خریداری و تمامی مطالبات کشاورزان پرداخت شد.

برآورد كميسيون كشاورزى اتحاديه اروپا طى آخرين گزارش ماه اكتبر، با توجه به آمار انجمن بين المللى غلات (IGC)، كاهش ٧.٩٪؜ ميزان برداشت جو در دنيا نسبت به سال زراعى ٢٠٢٠/٢٠٢١ و تا سقف ١٤٦.٦ ميليون تن ميباشد.
ميزان برداشت جو براى سال ٢٠٢١/٢٠٢٢ در اتحاديه اروپا با كاهش ٧٠٠ هزار تنى در حدود ٥٢.٣ ميليون تن، كانادا با ٣٣٪؜ كاهش، با تكميل شدن برداشت تا اواسط ماه اكتبر، كل ميزان برداشت جو را ٧.١ ميليون تن اعلام كرد. ميزان برآورد مصرف جو هم حدود ١٥٣.١ ميليون تن برآورد ميشود كه سهم بازار خوراك دام حدود ١٠٤.٦ ميليون تن (٤.٦٪؜ كاهش نسبت به سال قبل) تخمين زده ميشود.
🚨🚨 به نظر من نكته قابل توجه اينكه،با در نظر گرفتن افت ميزان ذخاير انتهاى فصل جارى تا ٢١.٦ ميليون تن (حدود ٢٣٪؜ كمتر از سال قبل) در صورتيكه براى سال زراعى ٢٠٢٢/٢٠٢٣ شاهد افت برداشت جو در سطح دنيا باشيم، عملا براى سال آينده، شروع بازار ها را با التهاب و نوسان بالاترى شروع خواهيم كرد.
در نمودار زير، ميزان برداشت/مصرف و موجودى انتهاى دوره دنيا/اروپا را از طى ١١ سال گذشته بررسى ميكنيم.
📣📣ضمنا، جهت دوستان فعال در حوزه حبوبات، كميسيون بين المللى غلات از ابتداء ماه جارى ميلادى، حبوبات (شامل عدس، نخود، انواع نخود فرنگى و لوبيا) را هم تحت تعريف غلات لحاظ كرده و در نتيجه ميتوان انتظار دريافت برآوردها در خصوص حبوبات هم از سوى اين نهاد بين المللى را داشته باشيم.

رآورد ها از برداشت دانه سويا در پاراگوئه بدنبال تداوم شرايط خشكابى با كاهش از ١٠.٥ ميليون تن به حدود ٧.٦ الى ٨ ميليون تن برآورد ميشود.

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت کیمیا زرین است

طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس