info@kimiyatrading.com

☎️+982191311234 ☎️+987191311234

خرید و فروش گندم اکراین
    
تعداد بازدید: 1648
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1400/9/10

قیمت کالاهای اساسی در یکسال گذشته از 50 تا 100 درصد رشد یافته که کالاهای ضروری و مهم مردم محسوب می شود و مستقیم یا غیر مستقیم در تامین نیاز روزانه مردم تاثیر دارد.امروز در بازارهای جهانی گندم 7 دلار افزایش قیمت داشت و هر بوشل به قیمت 794 دلار و 25 سنت به فروش رفت. این خرید و فروش که شامل گندم در اکراین هم میباشد باعث شده تا فروش کالاهای اساسی با کاهش چشمگیری مورد معامله قرار گیرد

ديروز قيمت گندم ١١.٥٪؜ اكراين تحويل بندر Berdyansk جهت حمل ماه دسامبر نسبت به روز جمعه با ٥ دلار كاهش به ٣٢٠ دلار و گندم ١٢.٥٪؜ هم با ٤ دلار كاهش به ٣٢١ دلار در تن رسيد. فشار ناشى از احتمال شيوع گونه جديد كرونا، تا حدودى بر بازار ها سايه افكنده و عمده خريدار ها در صدد دريافت پيشنهادات بيشتر با قيمت هاى معقول ترى هستند. البته، مصر حدود ٦٠٠ هزار تن گندم خريدارى كرده كه به نظر از اين افت مقطعى در بازار، بهره برده است.

📍طبق برآوردها با توجه به گزارش ماه دسامبر، ميزان برداشت محصول در استراليا براى سال زراعى ٢٠٢١/٢٠٢٢ به ترتيب؛

گندم
٣٤.٤ ميليون تن (حدود ٣٪؜ بيشتر از ركورد سال ٢٠٢٠/٢٠٢١)

جو
١٣.٣ ميليون تن (٢٪؜ كمتر از ركورد سال ٢٠١٦/٢٠١٧)

كلزا
٥.٧ ميليون تن (٢٧٪؜ بيشتر از ركورد سال ٢٠٢٠/٢٠٢١).


ذرت اكراين هم تحويل بندر Nikolaev با ٢ دلار كاهش نسبت به جمعه جهت حمل ماه دسامبر به ٢٧٨ دلار رسيد.
در همين راستا، تا هفته قبل كشاورزان اكراين، حدود ٣٥ ميليون تن ذرت از ٤.٧٨ ميليون هكتار اراضى تحت كشت با عملكرد ٧.٣٣ تن در هكتار ميباشد. كماكان حدود ١٣٪؜ از اراضى تحت كشت ذرت، در حال برداشت ميباشد كه به نظر تا سقف ٣٨-٤٠ ميليون تن، بايد انتظار ركورد برداشت ذرت تا داشت. ضمناً، اتحاديه اروپا تعرفه واردات ذرت امريكا را حذف كرد كه البته با توجه به تمايل اروپا بر واردات ذرت Non-GMO، احتمالا تاثير خاصى بر بازار شيكاگو نداشته باشد.
در زير، روند قيمت ذرت تحويل بندر Mykolaiv اكراين را طى شش ماه گذشته بررسى ميكنيم.

📌آخرین وضعیت برداشت غلات در استرالیا

🔊وضعيت برداشت و پيش بينى ميزان محصول در استراليا معمولا طى چهار دوره در ماههاى فوريه، ژوئن، سپتامبر و در نهايت ماه دسامبر توسط سازمان كشاورزى، آب و محيط زيست استراليا ABARES اعلام ميشود.

📎ادامه شرايط جوّى و بارش هاى فصلى در استراليا، پيش بينى از ميزان برداشت زمستانه در استراليا براى سال زراعى ٢٠٢١-٢٠٢٢ را با حدود ٥٨.٤ ميليون تن، براى آخرين گزارش امسال، تخمين ميزند.

 

📍 بارش هاى اخير و جارى شدن سيل، ضمن اينكه در برداشت محصول در برخى از مناطق تاخير ايجاد كرده، انتظار كاهش كيفيت محصول امسال، در از انتظار نخواهد بود.

📎با توجه به اينكه معمولا انتظار بازار از ميزان برداشت بيشتر، قيمت هاى پيشنهادى كمتر ميباشد، اما احتمالا با توجه به وضعيت نهايى كيفى كالا، احتمالا فشار اين عرضه بيشتر، در كاهش قيمت ها حداقل تا زمان برداشت محصول در نيمكره شمالى، خيلى محسوس نباشد.

📎 البته، احتمال اينكه بازار نسبت به وضعيت كلزا، تغيير جهت دهد، به نظرم بيشتر خواهد بود.

 📌کشورها حاضر به فروش کالاهای اساسی به میزان قبل نیستند

🔊رشد قیمت کالاهای اساسی در بازارهای جهانی همچنان روبه رشد است و ظاهرا قصد عقب نشینی ندارد، آهنگ رشد قیمت ها پس از شیوع کرونا در جهان بیشتر شده است.

 

📍قیمت ذرت هم که به عنوان خوراک دام استفاده می شود 5.25 دلار رشد داشت و هر بوشل به قیمت 527 دلار و 75 سنت معامله شد.دانه ها روغنی هم از قافله افزایش قیمت ها عقب نماند، سویای روغنی 10 دلار و سویای خوراکی 1.5 دلار افزایش قیمت داشت گیاه روغنی کانولا هم یک دلار رشد کرد.

📍اما چند دلیل در افزایش قیمت ها تاثیر داشته نخست اینکه خشکسالی گسترده در سطح جهانی تولید بسیاری از محصولات اساسی را کاهش داده است.دوم شیوع ویروس کرونا، باعث ایجاد اختلال د ر زنجیره ارزش غذایی شده و عرضه و تقاضا را مختل کرده است.

📍سوم؛ کشورها تامین نیاز داخل را در اولویت قرار داده اند به طوری که پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرده عوارض صادراتی دو برابر شود. بنابراین کاهش عرضه در بازارهای جهانی ایجادشده است.چهارم؛ پس از بهبود نسبتی وضعیت کرونا در کشورها، تقاضای انباشته ای ایجاد شده که در ماه های ابتدایی شیوع کرونا موفق به خرید نشده بودند.

همچنید درامروز (18 دسامبر) قيمت خام آفتاب در بنادر اكراين تحت تاثير عدم تقاضاى بازار و همينطور كاهش تقريبى قيمت روغن هاى ديگر به پايين ترين ميزان خود از ابتداء فصل (آگوست-سپتامبر) رسيد و با كاهش تقريبا ١٠٠ دلارى جهت حمل ماه ژانويه/فوريه به حدود ١٣٠٥-١٣١٠ دلار رسيد. در همين حال، قيمت ها تحويل ترمينال بنادر هم با ٦٥ دلار كاهش به ١٢٨٥-١٢٩٥ دلار رسيد. قيمت خريد دانه آفتاب در بازار داخلى اكراين هم جهت تحويل به واحد هاى روغن كشى حدود ١٨،٥٠٠-١٨،٨٠٠ گريونا اكراين رسيد. البته، بعضى از كشاورزان كماكان از فروش دانه آفتاب به اميد افزايش قيمت، امتنان ميورزند.روند قيمت خام آفتاب را به طور روزانه از اوائل سپتامبر تا امروز تحويل بنادر اكراين بررسى ميكنيم.

ميزان برداشت گندم امسال در آرژانتين تا سقف ٢١.٥ ميليون تن برآورد ميشود. ضمن اينكه، برداشت در حدود ٧٨.٣٪؜ تكميل شده است.
طبق برآورد بورس غلات بوئنس آيرس آرژانتين (BAGE)، ميزان برداشت ذرت  و دانه سويا  براى فصل آتى به ترتيب ٥٧ و ٤٤ ميليون تن برآورد شده است.
حدود قيمت ها را در بنادر آرژانتين بررسى ميكنيم؛
روغن خام سويا 
١٣٤٠ دلار (حمل ژانويه)
روغن خام آفتاب
١٣٤٠ دلار (حمل ژانويه)
كنجاله سويا 
٤٤٠-٤٤٥ دلار (حمل ژانويه)

پايش وضعيت رطوبت خاك در امريكا براى هفته منتهى به ٢١ دسامبر، حاكى از افزايش ٥٪؜ بيشتر اراضى تحت تاثير خشكابى نسبت به هفته قبل از آن ميباشد.
بنابراين گزارش، حدود ٥٨٪؜ از اراضى تحت كشت گندم زمستانه در امريكا، حداقل تا هفته قبل در محدوده خشك و كم آب قرار گرفته اند. در زير، وضعيت مناطق تحت تاثير خشكابى را بررسى ميكنيم.

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت کیمیا زرین است

طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس