info@kimiyatrading.com

☎️+982191311234 ☎️+987191311234

قیمت ذرت برزیل
    
تعداد بازدید: 2055
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1400/9/24

ذرت برزیل در مجموعه کیمیا تجارت زر به صورت پشت گمرک CFR-FOB-LC-CIF و ترخیص شده برای افرادی که با تامین منابع ارزی دولتی مشکلی نداشته باشند مورد عرضه قرار میگیرید این محصول که در پایان سال 1400 از قیمت نسبتا ثابتی برخوردار است در سال 1401 با توجه افزایش نرخ ارز از قیمت بیشتری در ایران مورد خرید و فروش قرار میگیرد.

اهميت شرايط جوّى و بارندگى بدون شك از فاكتورهاى اصلى در ميزان برداشت محصولات كشاورزى ميباشد. در همين راستا، با توجه به مدل هاى هواشناسى و احتمال ميزان بارندگى، وضعيت برداشت ذرت و دانه سويا (٢٠٢١/٢٠٢٢) را در برزيل بررسى ميكنيم؛

بخش هايى از منطقه ريو گراندوسول RS و پارانا PR (منطقه دوم و سوم برداشت دانه در برزيل) تقريبا از اواخر نوامبر تا حدودى خشك (كمتر از ٢٥ ميليمتر بارش) و همينطور مناطقى از ماتو گروسودوسول MS و نواحى غربى سانتا كاترينا SC خشك گزارش شده است. حدود ٢٥-٥٠ ميليمتر بارش در منطقه پارانا PR در اين هفته پيش بينى ميشود. البته، مدل هاى هواشناسى از احتمال بازگشت بارش ها در اوائل سال ميلادى در جنوب برزيل حكايت ميكند.
 در صورت تحقق اين بارش ها، ميتوان ميزان برداشت دانه سويا  برزيل را حدود ١٤٤-١٤٧ ميليون تن تخمين زد (در نظر داشته باشيم كه اين ميزان از پناسيل برداشت ١٥٠ ميليون تنى امسال كمتر اما نسبت به برداشت سال قبل حدود ٧-١٠ ميليون تن بيشتر ميباشد).اما، در صورت عدم تحقق اين روند بارش ها در اوائل ژانويه ٢٠٢٢، ريسك كاهش برداشت تا سقف ١٤٠-١٤٣ ميليون تن بر محصول امسال برزيل، سايه خواهد انداخت. خبرى هم از استان ماتو گروسو MG اصلى ترين منطقه برداشت دانه سويا اينكه به نظر محصول جديد ظرف ٢-٣ هفته آينده آماده برداشت و در نتيجه دانه فصل جديد تا يك ماه ديگر، قابليت صادرات خواهد داشت.
همين شرايط بارندگى ها، در روند برداشت ذرت  هم تاثير عميقى خواهد داشت بطوريكه عدم بازگشت بارش ها در اوائل ماه ژانويه ميتواند ميزان برداشت كل ذرت امسال را در حدود ١٠٥-١١٠ ميليون تن و در صورت روند مناسب بارش ها، اين ميزان تا سقف ١١٥-١٢٠ ميليون تن  قابليت برداشت خواهد داشت.
 به نظر من، در كل شرايط جوّى برزيل خصوصا در مناطق جنوبى، خيلى نگران كننده نيست و كماكان انتظار ركورد برداشت ٢٠٢٢ را از برزيل دارم.
حدود قيمت ها جهت ماه ژانويه را در بنادر برزيل بررسى ميكنيم؛
ذرت 
٢٧٠ دلار Santos
روغن خام سويا 
١٣٤٠ دلار Paranagua
دانه سويا 
٥٠٥ دلار Santos
كنجاله سويا 
٤٠٢ دلار Paranagua

برآورد كلى را از بازار ذرت  با توجه به پيش رو بودن آخرين گزارش USDA براى وضعيت محصول ٢٠٢١ و روند احتمالى حركت قيمت ها ، داشته باشيم؛
طبق برآورد USDA و بعد از كاهش قابل توجه برداشت ذرت برزيل در سال قبل، انتظار توليد قابل توجهى را براى سال ٢٠٢١/٢٠٢٢ داريم. شرايطي كه به نظر مانده موجودى محصول را در انتهاء دوره با ٤.٣٪؜ افزايش نسبت به سال قبل در حدود ٣٠٥.٥ ميليون تن برآورد ميكند. اين شرايط با توجه به مدل هاى هواشناسى برگرفته از وضعيت لا نينا (La Nina) و خوشبينى از ميزان افزايش برداشت ذرت در برزيل و تا حدودى آرژانتين ميباشد. در امريكا هم به نظر محصول سال ٢٠٢١، در نهايت دومين ركورد برداشت را ثبت و در نتيجه افزايش ٢١٪؜ مانده انتهاء دوره را نسبت به سال ٢٠٢٠/٢٠٢١ داشته باشد.
به نظر من، مسئله اساسى كه تا حدودى بر احتمالات ميزان افزايش برداشت ذرت، تاثير منفى خواهد گذاشت، وضعيت قيمت كود هاى كشاورزى و در دسترس بودن آن براى بهار سال آينده خواهد بود. اتفاقى كه مستقيما بر تصميم كشاورزان در ميزان مصرف و در نتيجه وضعيت عملكرد محصول، ميتواند نقش آفرينى كند.
اما، سوى ديگر بازار، رفتار و ميزان تقاضا ميباشد كه نكته كليدى در تعيين قيمت ها براى نيمه دوم سال زراعى ٢٠٢١/٢٠٢٢ خواهد بود. طبق پيش بينى ها، تقاضاى بازار جهانى ذرت، براى نهمين سال متوالى، افزايشى خواهد بود. در امريكا، عليرغم احتمال كاهش وضعيت صادرات ذرت بواسطه درخواست بازار چين، اما افزايش چشمگير و رشد توليد اتانول (نسبت به سال ٢٠٢٠/٢٠٢١) با كاهش احتمالى شرايط همه گيرى و افزايش مصرف ذرت در بخش خوراك دام، دورنماى رشد تقاضاى بازار داخل امريكا را پُر رنگ تر كرده است.
در زير، روند ماهانه بازار آتى ذرت بورس شيكاگو را از سال ٢٠١٠ بررسى ميكنيم. به نظر من، افت بازار به زير ٥ دلار در بوشل، تقريبا دور از ذهن خواهد بود. مگر اينكه، حباب تورم سنگين حاكم بر بازارهاى مواد غذايى منفجر و در نتيجه شاهد خروج سريع سرمايه از بازار آتى ذرت و به دنبال آن، ريزش بازار باشيم.
از سوى ديگر، حركت بازار به بالاى ٦ دلار در بوشل و حمايت در تايم فريم هاى بيشتر در اين حدود، (در صورت بازگشت سنگين چين به بازار و تغييرات ناگهانى در ميزان برداشت ذرت در امريكا جنوبى) ميتواند انتظار بازار را براى ثبت ركوردهاى جديد (٢٠١٢/٢٠١٣) و بالاى ٧ دلار در بوشل، ايجاد نمايد.
در نهايت، برآورد من از حدود قيمت هاى بازار آتى ذرت براى سه ماه اول سال ٢٠٢٢، حدود ٥.٨٠-٥.٩٠ دلار در بوشل خواهد بود.

قیمت فوب ذرت آمریکای لاتین ديروز (٢١ دسامبر) به دنبال افزايش تقريبى معاملات آتی شيكاگو افزایش یافت. فروشندگان در آرژانتین به دنبال افزایش قیمت‌های شیکاگو نسبت به قيمت هاى پیشنهادی خود تا حدودى بالاتر، عمل کردند.
معاملات آتی ذرت در بورس شيكاگو برای قرارداد ماه مارس ٧ سنت بالاتر بود و در ٥.٩٨٢ دلار در هر بوشل قرار گرفت، قرارداد آتی ماه سپتامبر با ٥ سنت افزایش به ٥.٥٥ دلار در هر بوشل رسید.
به نظر، همچنان نگرانی هایی در مورد کاهش احتمالی محصول در آمریکای جنوبی به دلیل هوای خشک در این منطقه وجود دارد. با این حال، كماكان تقاضاى پايين بازار از اين حوزه، تقريبا روندى راكد در معاملات ايجاد كرده است.
با توجه به شرايط جوّى و رطوبت خاك، پيش بينى ها از كاهش برداشت اول ذرت تا سقف ٢٤ ميليون تن ميباشد. در نظر داشته باشيم كه برداشت دوم (Safrinha) از اهميت ويژه اى برخوردار هست و تعيين كننده اصلى بازار ذرت  در برزيل.
حدود قيمت ذرت را FOB جهت حمل ماه ژانويه در بازار هاى مختلف بررسى ميكنيم؛
اكراين 🇺🇦 => ٢٧٠-٢٧٥ دلار
آرژانتين 🇦🇷=> ٢٥٥-٢٦٠ دلار
برزيل 🇧🇷 => ٢٧٠-٢٧٥ دلار
روسيه 🇷🇺 => ٢٧٠-٢٧٣ دلار
روند قيمت ذرت آتى (جهت حمل ماه آگوست) برزيل را فوب سانتوس بررسى ميكنيم.

از   2   رای
2.5

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت کیمیا زرین است

طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس