info@kimiyatrading.com

☎️+982191311234 ☎️+987191311234

کلاهبرداری در صنعت دام وطیور
    
تعداد بازدید: 1790
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1400/9/27

دلیل کلاهبرداری در صنعت دام و طیور به عموامل محیطی در تخلف و مشکلات رصد و پایش درست نهاده توسط مسئولین یا نهاد های مرتبط با این صنف میباشد.حال برای این که این مشکل را برطرف کنیم اول به راه های کلاهبرداری که توسط متخلفین در نهاده های دامی صورت میپذیرد میپردازیم و در مرحله بعد روشهای جلوگیری از کلاهبرداری در خوراک دام و طیور که بیشتر آن به رانت ارز4200 تومانی برمیگردد.

با توجه به این که صنعت خوراک دام و طیور از ظرفیت بالایی برخوردار است و اکثر قشر تولیدکننده و عوامل این شغل بیشتر به صورت سنتی کسب و کار خوردار اداره میکننده این سبب شده تا از این صنف که تولیدکنندگان خوب و بسیار حائز اهمیتی از سنتی تا صنعتی را شامل شده سئو استفاده های زیادی شود که برای مقابله با این کلاهبرداری ها باید خوب به متن زیر دقت کنیم که کمتر دچار مشکل شویم:

مرحله اول:

اعتماد بیجا دامداران و گاوداران به قیمت های فیک یا غیر رسمی افراد سود جو در محصولاتی که ارز دولتی به آن تعلق گرفته و کمیاب هستند نظیر:قیمت جو-قیمت ذرت-قیمت کنجاله سویا-قیمت لیزین-قیمت متیونین و کلاهای که قیمتهای آن بسیار گران و حائز اهمیت است. با اعلام قیمتهای غیر رسمی به راحتی اعتماد دامداران و مرغداران را جلب کرده و کلاهبرداری صورت میگیرد.


روش جوگیری:
از این نوع کلاهبرداری در خوراک دام و طیور خرید از مجموعه های معتبر است که سالها در بازار فعالت گستره دارند و اطلاع رسانی های روز را انجام میدهند. از جایگاه و دفاتر فعالی برخوردار هستند و در سطح کشور و حتی قیمتهای جهانی این محصولات اطلاعات کاملی دارند. این روزها مجموعه های واقعی و دارای اعتبار به فکر اعتماد و جلب رضایت مشتریان و همکاران هستن که مجموعه کیمیا تجارت این اتفاق خوب را در جهت صحت و سلامت کالاهای عرضه شده نظیر: جو-ذرت-سبوس- و کنجاله را برای دامداران-گاوداران و مرغداران عزیز رقم زده و اعلام قیمت جهات دلاری  محصولات نهاده و خوراک دام خود را به ارمغان آورده است.

مرحله دوم:

عدم توجه زیاد باربری و شرکتهای حمل و نقل داخلی به رصد و پایش کامیون های حمل کننده غلات و خوراک دام طیور که بعضا رانندگانی با عوامل متخلف بازار خوراک دام و طیور ارتباط داشته باشند، به فرض مثال به دلیل کمبود این محصول اگر راننده متخلفی با را از مبدا به مقصد طی پروسه زمانی چند روزه بیشتر از حد معمول مسافت جابجا کند بابری هیچ اقدامی جهت رسیدگی به تاخیر کالا به مقصد توسط راننده به غیر از عوامل طبیعی پیش آمده مثل تصادفو مشکلات فنی نمینماید، با توجه به بررسی های میدانی صورت گرفته در گروه کیمیا تجارت زر این رانندگان با توجه به طولانی بودن مسیر از بندر تا بیشتر مقاصد تخلیه به دلیل جو بازار و درخواستهای بالای این کالاها ازجمله:گندم-جو-ذرت-سویا-کلزا را با خاک-ماسه-خاکستر-سبوس و هرکالای هم پوشی که بتوانند تخلف آنان رو پوشش دهد اضافه کرده و بار اصلی را به قیمت گزافی به فروش میرسانند همچنان این کار باعث عدم کیفیت در تولید-مصرف-و رشد کاخانجات خوراک دام-گاوداران-و مرغداران در محصول خود میشود و در نتیجه یک فاجعه تولیدی بی کیفیت رخ میدهد.


روش جلوگیری:
آنلاین شدن حمل و نقل پایشی در کامیون ها و زمانبندی رسیدن به مقصد با توجه به تحقیق و رویکرد مناسب در مورد راه اندازی سامانه های از نظیر ردیاپی طول مسیر کامیون ها تا مقصد یکی از این روشهای موثر میتواند باشد.دومین مسیر مجهز شدن تمامی تولید کنندگاه به نمونه گیری و آزمایش در مقصد قبل از تخلیه کالا ومقایرت گیری آن با آنالیز سازمان بهداشت و دامپزشکی کشور در مبدا تا در زمان حضور افراد متخلف سریعا با آنها برخورد قاطع صورت پذیرد.


📌بلاتکلیفی تجار و تولیدکنندگان درباره حذف یا عدم حذف ارز ترجیحی

🔊رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران با تاکید بر اینکه سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی از ابتدا اشتباه بود، گفت: در حال حاضر به دلیل اختلاف قیمت ارز دولتی و آزاد، شرایط برای حذف آن دشوار شده است.سید احمد مقدسی درباره مباحث مطرح شده مبنی بر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات کالاهای اساسی، گفت: تولیدکنندگان و تجار کاملاً بلاتکلیف هستند و مشخص نیست که وضعیت در نهایت به چه صورت خواهد بود؟

📍وی با تاکید بر اینکه سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی از ابتدا اشتباه بود، اضافه کرد: دولتمردان نباید اجازه می‌دادند اختلاف قیمت ارز دولتی و بازار آزاد این همه زیاد شود و باید زودتر این سیاست را اصلاح می‌کردند.مقدسی تصریح کرد: در حال حاضر با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی شوک بزرگی به تولید وارد می‌شود چرا که در این صورت نیاز واحدهای تولید به تأمین نقدینگی ۵ برابر خواهد شد و دولت باید برنامه ریزی می‌کرد این نقدینگی چطور تأمین شود؟

📎وی با بیان اینکه باید دولتمردان با کل زنجیره تولید مشورت می‌کردند و نظرات آنان را جویا می‌شدند، گفت: در حال حاضر مباحث بسیار زیادی مبهم است و تکلیف آن مشخص نیست، بعنوان مثال اگر دولت ارز نیمایی را حدود ۲۴ هزار تومان عرضه می‌کند تا چه مدت قیمت آن ۲۴ هزار تومان خواهد بود؟ چون این قیمت با نرخ ۳۰ هزار تومانی بازار آزاد نیز حدود شش هزار تومان فاصله دارد.این فعال بخش خصوصی ادامه داد: همچنین باید به این نکته مهم توجه شود که احتمال کاهش قدرت خرید مردم بسیار زیاد است، اگر مردم نتوانند محصولات تولیدی را خریداری کنند، تولیدکننده باید چه کند، آنها را دور بریزد؟ تمام اینها مواردی است که باید برای آنها برنامه ریزی و بعد اقدام شود.



از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت کیمیا زرین است

طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس