info@kimiyatrading.com

☎️+982191311234 ☎️+987191311234

قیمت واردات روغن آفتابگردان
    
تعداد بازدید: 2080
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1400/10/1

با توجه به افزایش این روزهای تمامی قیمت های جهانی غلات و نهاده و حتی دانه های روغنی از دیروز قیمت روغن آفتابگردان از 1400تا 1500 دلار که در حال افزایش بود به یکباره با کاهش چشمگیری به کانال 1200 دلار رسید تا واردات این کالا با قیمت کاهشی نظر وارد کنندگان را به خود جلب نمایید.

 

📌روغن آفتاب روسیه وارد کانال ۱۲۰۰ دلاری شد.در اواخر ماه نوامبر، بازار خام آفتاب اكراين در كانال ١٤٠٠-١٤٥٠ دلار در حال حركت بود.

📎از ابتدای فصل برداشت دانه آفتاب، كماكان اعتقاد بر كاهش و افت قيمت خصوصا خام آفتاب را با توجه به افزايش برداشت در روسيه و اكراين وجود داشت. البتخ، حمايت ساير روغن ها و افزايش قيمت نفت خام، تا حدودى در مقابل افت قيمت ها، مقاومت مي كرد.امروز جهت حمل ماه فوريه مجددا با كاهش ٢٥ دلارى با ١٢٨٨ دلار، وارد كانال ١٢٠٠ شد.در روسيه هم خام آفتاب هم در بازار داخل و هم جهت صادرات به ترتيب با ٨٥،٦٧٥ روبل (كاهش ٦٥٠ روبل) و ١٢٩٥ دلار (كاهش ٨٠ دلار) پيشنهاد شد.به نظر می رسد، انتظار بازار ٣ رقمى براى خام آفتاب دور از ذهن خواهد بود و بازار ها احتمالا در حدود ١١٠٠-١٢٥٠ دلار حركت كند، البته، بايد روند قيمت نفت را بعنوان يكى از شاخص هاى تاثير گذار در قيمت انواع روغن خام، در نظر گرفت.

برآوردها از احتمال كاهش واردات روغن خام آفتاب تا سقف ١٢٠-١٥٠ هزار تن از ماه مارس تا سپتامبر پيش رو نسبت به مدت مشابه در سال قبل، ميباشد. در واقع، واردكنندگان تركيه از فرصت حذف عوارض و تعرفه واردات در اواخر ماه اكتبر بهره برده و طبق آمار حدود ٤٣٠-٤٣٠ هزار تن خام آفتاب بيشتر در اواخر سال ميلادى قبل، وارد كردند كه تقريبا ٢ برابر مدت مشابه در سال قبل ميباشد.ا توجه به اينكه موجودى و ذخاير تركيه از خام آفتاب، شرايط مطلوبى داشته و از طرف ديگر، با توجه به اينكه معمولا از سه ماه دوم سال ميلادى، توليد بيشتر روغن خام آفتاب از اكراين و روسيه وارد بازار ميشود، در صورتيكه بازار هند و چين، تقاضاى زيادى را مجددا روانه بازار نكنند، اين كاهش خريد تركيه، ميتواند تا حدودى روند كاهش قيمت را براى خام آفتاب در حوزه بالتيك از حدود ١ تا ٢ ماه آينده، در پى داشته باشد. 

كماكان تنش ها در مرز اكراين و روسيه، ادامه داشته و برخى تصميم گيرى ها از سوى ساير دولت ها، گمانه زنى ها را در جهت احتمال افزايش درگيرى بين روسيه و اكراين، بيشتر كرده است.
ادامه اين شرايط در حوزه بالتيك، روند معاملات در حوزه كشاورزى را تحت تاثير قرار داده است. در نظر داشته باشيم كه تنها رتبه بندى اكراين در سهم صادراتى از بازار روغن خام آفتاب (رتبه اول)، جو (رتبه دوم) و گندم (رتبه سوم) ميباشد.
براى مثال، هند بزرگترين خريدار روغن خام پالم و خام سويا، اقدام به خريد حدود ٦٠ هزار تن خام آفتاب از آرژانتين و روسيه جهت حمل ماه فوريه و مارچ كرده است.


📌حمل و ذخیره سازی ۵.۳ میلیون تن کالاهای اساسی در ۹ ماهه سال جاری

🔊مدیرکل هماهنگی خدمات بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران از حمل ۵ میلیون و ۳۶۰ هزار تن کالای اساسی از ابتدای سال تاکنون خبر داد.سیاوش حسین‌پور گفت: ۵ میلیون و ۳۶۰ هزار تن کالای اساسی طی ۹ ماه از سالِ‌جاری از ۵ استان بندری به مقاصد تعیین شده حمل شده است.

📎مدیرکل هماهنگی خدمات بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران این کالاها را شامل انواع: برنج، گندم، شکرخام و روغن خام وارداتی اعلام کرد که براساس برنامه زمان‌بندی این شرکت از طریق حمل ریلی و جاده‌ای برای ذخیره‌سازی به نقاط مختلف کشور ارسال شده است.وی افزود: این مقدار کالا در قالب حدود ۱۹۵ هزار محموله از استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان (بندرچابهار)، مازندران و گیلان بارگیری و حمل شده است.

📎حسین‌پور میزان گندم حمل شده از بنادر ۵ گانه را در طی این مدت ۴ میلیون و ۱۳۷ هزار تن اعلام کرد.مدیرکل هماهنگی خدمات بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: در این مدت، بیش از ۴۲۱ هزار تن انواع برنج وارداتی، ۷۱۷ هزار تن شکرخام و بیش از ۸۴ هزار تن روغن خام (آفتابگردان) از این بنادر به سایر نقاط حمل شده است.

اندونزى بعنوان اصلى ترين توليد كننده روغن خام پالم، در راستاى كنترل قيمت هاى بازار داخل، از ديروز (٢٤ام ژانويه) نسبت به اعمال محدوديت هاى صادرات خام پالم، اقدام نموده است.
طبق دستورالعمل جديد كه به مدت شش ماه احتمالا ادامه پيدا كند، شركت هاى صادركننده ميبايست نسبت به اظهار ميزان عرضه و فروش روغن خام پالم، تصفيه، پالم اولئين و ساير فرآورده هاى توليدى در بازار داخل اقدام تا بر آن اساس سقف و مجوز صادراتى دريافت كنند. به نظر هدف از اين سياست دولت، كاهش ٢٥٪؜ صادرات و عرضه در بازار داخل در راستاى كنترل قيمت ها باشد.
در همين راستا، ميزان صادرات خام پالم مالزى هم از ابتداء ماه جارى ميلادى تا به امروز در مقايسه با مدت مشابه در ماه بلا حدود ٣٥٪؜ كاهش را ثبت كرده است.


📌روند رو به رشد قیمت کالاهای اساسی در بازار ادامه دارد

🔊امروز یکشنبه در بازارهای جهانی قیمت انواع خوراک دام و طیور، گندم، دانه های روغنی، پنبه و دام زنده و پرواری با افزایش قیمت داشتند.قیمت ذرت که به عنوان خوراک دام استفاده می شود 3.25 دلار افزایش قیمت داشت و هر بوشل به قیمت 605 دلارو 75 سنت معامله شد.

📍گندم اساسی ترین محصول رشد 75 سنتی داشت و به قیمت 814 دلار و 75 سنت در هر بوشل به فروش رفت.دانه های روغنی هم رشد زیادی داشتند به طوری که سویای روغنی رشد 5.75 دلار داشت و سویای خوراکی هم 2.2 دلار معامله شد در این گروه تنها گیاه روغنی کانولا کاهش 7 دلار را تجربه کرد.

گرماى بى سابقه در آرژانتين، سطح آب رودخانه پارانا را در منطقه روزاريو (Rosario) به كمترين حد خود طى ٥٠ سال گذشته رسانده است. كاهش سطح آب رودخانه، منجر به بارگيرى حداقل ١٠٪؜ كمتر كشتى ها در بندر Rosario ميشود.
نگاهى هم به حداقل، حداكثر و متوسط ماهانه قيمت روغن خام سويا و كنجاله سويا تحويل بنادر آرژانتين طى ١٠ سال گذشته داشته باشيم.

از   1   رای
10

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت کیمیا زرین است

طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس