info@kimiyatrading.com

☎️+982191311234 ☎️+987191311234

خرید و فروش روغن سویا و کلزا
    
تعداد بازدید: 1711
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1400/10/14

با توجه به قیمتهای روز و نوسانات جهانی دانه کلزا و سویا قیمت این محصولات روزانه با افزایش قیمت زیادی برخوردا میباشد

كارخانه هاى تصفيه و توليد شكر در هند طى سه ماه ابتداء دوره فروش سال جارى ٢٠٢١/٢٠٢٢ (از اول ماه اكتبر سال ٢٠٢١) حدود ١١.٥٦ ميليون تن شكر توليد كرده اند كه نسبت به مدت مشابه در سال قبل، حدود ٤.٣٪؜ افزايش داشته است. طبق اعلام اتحاديه كارخانه هاى تصفيه شكر هند (ISMA) طى سه ماه قبل، قرارداد حدود ٤ ميليون تن شكر هم جهت صادرات، تنظيم شده است.
هند، دومين توليد كننده شكر دنيا، با افزايش توليد و بهره گيرى از حمايت هاى دولتى، همواره در روند قيمت هاى جهانى، نقش آفرين بوده است.

ميزان برداشت كليه اقلام كشاورزى در چين در سال ٢٠٢١ به حدود ٦٨٢.٨٥ ميليون تن رسيد.
ذرت - ٢٧٢.٥٥ ميليون تن (١١.٩+ ميليون تن افزايش نسبت به سال ٢٠٢٠)
گندم - ١٣٦.٩٥ ميليون تن (٢+ ميليون تن افزايش نسبت به سال ٢٠٢٠)
در نظر داشته باشيم كه هر چقدر چين در توليد اقلام كشاورزى در داخل به خودكفايى نزديك شود، تا حدودى بايد شاهد ثبات و آرامش در بازار غلات دنيا هم باشيم.
در زير، روند ارزش دلارى واردات اقلام غذايى چين را طى ٢٠ سال قبل، بررسى ميكنيم.

بازار آتى روغن خام پالم جهت حمل ماه مارچ در مالزى، سال جديد را با حدود ٣.٩٦٪؜ افزايش قيمت نسبت به ماه دسامبر آغاز كرد.
🚨🚨 به نظر من، بارش هاى فصلى اخير و جارى شدن سيل در بيش از ٧ استان و بعضى از مزارع پالم بدون شك ميزان توليد خام پالم را در ماه ژانويه، تحت تاثير و با كاهش توليد همراه خواهد كرد. ضمن اينكه، گسترش شيوع گونه جديد كرونا (اوميكرون) هم مشكلات نيروى كار را بيشتر خواهد كرد. در كنار اين مسئله، اگر حمايت دو شاخص خام سويا در بورس شيكاگو و نفت خام، را هم در نظر بگيريم، احتمالا بازار خام پالم مالزى كماكان در كانال ٤،٨٥٠-٤،٩٥٠ رينگيت براى ١ ماه آينده، حمايت شود.


 به گزارش روز ١٢ام ژانويه USDA (چهارشنبه هفته جارى) بيشتر معطوف به وضعيت و ميزان برداشت دانه سويا با توجه به شرايط و وضعيت ميزان برداشت در امريكاى جنوبى و خصوصا برزيل و آرژانتين متمركز باشد.
اغلب تحليل گران برزيل 🇧🇷 ، با توجه به شرايط جوّى و مدل هاى هواشناسى و تاثير ميزان بارش ها بر عملكرد محصول، نسبت به كاهش ميزان برداشت دانه سويا  بين ١٣٢-١٣٧ ميليون تن، پيش بينى ميكنند، اين برآوردها در خلاف پيش بينى هاى ابتداء فصل ميباشد.

احتمال اينكه USDA نسبت به كاهش ميزان برداشت دانه سويا در گزارش روز چهارشنبه، تا اين حد محافظه كار عمل كند، بعيد به نظر ميرسد و احتمالا بايد انتظار عددى بين ١٤٠-١٤٢ ميليون تن را از گزارش روز چهارشنبه داشت.
در همين راستا، در كنار دو محرك اصلى افزايش قيمت دانه؛ ١) كاهش برداشت دانه در امريكاى جنوبى و ٢) افزايش سود واحد هاى روغن كشى در بازار داخل و در نتيجه رشد تقاضاى داخلى دانه بايد در مقابل، كاهش ميزان صادرات دانه از امريكا را هم بعنوان فاكتور كاهشى در قيمت ها در نظر گرفت.
حدود قيمت هاى FOB تحويل بنادر Santos و Paranagua برزيل؛
دانه سويا 
حمل ماه مارچ ٥٣٠ دلار
كنجاله سويا 
حمل ماه فوريه ٤٥٨ دلار
روغن خام سويا 
حمل فوريه ١٢٨٠ دلار

وزارت کشاورزی روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که روسیه براى ماه فوریه تعرفه صادراتی روغن آفتابگردان را نسبت به ماه ژانويه با كاهش به ٢٥١.٤ دلار در هر تن تعیین کرده است.( این رقم در ژانویه ٢٨٠.٨٠ دلار در هر تن بود)
دولت روسيه تصمیم گرفته است از اول سپتامبر برای یک دوره یک ساله مالیات متغير را به عنوان بخشی از اقداماتی که امیدوار است به تثبیت تورم قیمت مواد غذایی داخلی کمک کند، معرفی کند.
این وزارتخانه گزارش می دهد که نرخ عوارض فوریه بر اساس قیمت شاخص ١٣٥٩.٢ دلار در هر تن است.
در زير، روند قيمت خام آفتاب طى شش ماه گذشته تا هفته قبل، بررسى ميكنيم.

ميزان برداشت كامل دانه آفتاب در اكراين براى سال جارى ٢٠٢١/٢٠٢٢ به نظر ركورد ١٧.٥ ميليون تن را ثبت كند. اين برآورد، حدود ٣٪؜ از برآورد ماه قبل و ٢٤٪؜ نسبت به سال قبل، بالاتر ميباشد.
عملكرد محصول هم حدود ٢.٥٤ تن در هكتار برآورد ميشود كه نسبت به سال قبل، ٢٦٪؜ افزايش داشته است.
در نظر داشته باشيم كه تقريبا شرايط مشابه را نسبت به وضعيت ذرت هم از لحاظ ميزان عملكرد محصول و ثبت ركورد برداشت تا سقف ٤٢ ميليون تن در اكراين داريم. در نمودار زير، روند ميزان عملكرد ذرت را از سال ٢٠٠٠ بررسى ميكنيم.
حدود قيمت هاى روز جمعه بازار اكراين تحويل بنادر؛
گندم ١١.٥٪؜  - ٣٢٤ دلار 
ذرت  - ٢٧٨ دلار
روغن خام آفتاب - ١٣٤٥ دلار
جو - ٢٨٥ دلار

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت کیمیا زرین است

طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس