info@kimiyatrading.com

☎️+982191311234 ☎️+987191311234

قیمت روز گندم و ذرت
    
تعداد بازدید: 2651
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1400/10/25

عرضه و تقاضای بازار جهانی گندم-ذرت-سویا-جو را امروز در سال جدید میلادی و نرخ تغییر آن نسبت به ماه های گذشته را مورد بررسی قرار میدهیم تا از آخرین نوسانات نهاده های دامی و محصولات کشاورزی در جهان با خبر شویم.

گندم 
تغییرات در عرضه و تقاضای جهانی گندم در گزارش عرضه و تقاضاى USDA براى ماه ژانویه نسبتاً ناچیز بود، که شامل کاهش جزئی برآوردهای مصرف ایالات متحده، در کنار کاهش پیش‌بینی‌های صادرات روسیه بود. به طور كل، در خصوص گندم، شاهد اتفاق خاصى در بازار ها نبوديم.

ذرت
تغییرات عرضه و تقاضای ذرت عمدتاً با توجه به افزايش ميزان برداشت ایالات متحده و رویکرد محتاطانه نسبت به كاهش برداشت ذرت در آمریکای جنوبی، روند متعادل ترى را در بازار ايجاد كرد.
برآوردهای تولید ایالات متحده از ٣٨٢.٥٩ میلیون تن به ٣٨٣.٩٤ میلیون تن افزایش یافت که در کنار کاهش پیش بینی های صادراتی، ذخایر نهایی از ٣٧.٩٤ میلیون تن به ٣٩.١١ میلیون تن افزایش یافت.
برآوردها از ميزان برداشت ذرت چین بدون تغییر باقی ماند و كماكان پیش بینی واردات ٢٦ میلیون تن ذرت، مطرح ميباشد.
البته، در نظر داشته باشيم كه طبق برآورد CASDE، ميزان مصرف ذرت در چين، انتظار كاهش ٣ ميليون تنى تا سقف ٢٨٧.٧ ميليون تن براى سال ٢٠٢١/٢٠٢٢ را دارد (در خصوص بازار چين 🇨🇳 ، سعى ميكنم در هفته آينده، يادداشتى داشته باشم )، اما برآورد تولید ذرت اوکراین به ٤٢ میلیون تن افزایش یافت، که نسبت به دسامبر ٢ میلیون تن افزایش یافت.
تغییرات در برآوردهای تولید آمریکای جنوبی كمتر بوده بطوريكه برآوردها برای ذرت آرژانتین ٥٤ میلیون تن تنها ٠.٥ میلیون تن نسبت به ماه دسامبر کاهش داشت. در برزیل، برآوردهای تولید به ١١٥ میلیون تن کاهش یافت که از ١١٨ میلیون تن در دسامبر کمتر بود. در نظر داشته باشيم كه برآورد USDA به مراتب از برآورد ديروز CONAB با ١١٢.٩ میلیون تن بالاتر بود.

سویا 
تغییرات در برآورد ميزان برداشت دانه سویا در کل بيشتر از ذرت بود.
به طور کلی عرضه و برداشت دانه در ایالات متحده در گزارش امروز حاكى از افزايش اندك برداشت تا سقف ١٢٠.٧١ میلیون تن بود كه نسبت به گزارش ماه دسامبر با ١٢٠.٤٣ ميليون تن، كمى افزايش داشت. در آرژانتین، برآوردهای برداشت سويا از ٤٩.٥ میلیون تن در دسامبر به ٤٦.٥ میلیون تن کاهش یافت، در حالی که در برزیل برآوردهای تولید به ١٣٩ میلیون تن کاهش یافت که حدود ٥ میلیون تن نسبت به دسامبر کاهش داشت. USDA در حالى برآورد ١٣٩ ميليون تنى دانه برزيل را در ماه جارى اعلام كرده كه شركت تامين اقلام اساسى كشاورزى برزيل (Conab) در برآورد ديروز، ميزان برداشت امسال دانه برزيل را ١٤٠.٥ ميليون تن برآورد كرد.
 البته، روز يكشنبه هفته جارى، پيش بينى خود من از اعلام ميزان برداشت دانه توسط USDA در حدود ١٤٠-١٤٢ ميليون تن بود.
در زير، روند ميزان برداشت دانه سويا و ذرت برزيل را طى شش سال قبل بررسى ميكنيم. (توضيح اينكه، سه چارت آخر سال ٢٠٢١/٢٠٢٢ مربوط به برآورد ماه ژانويه Conab و گزارش ماه ژانويه/دسامبر USDA ميباشد.)

وزارت کشاورزی روسیه روز جمعه، عوارض صادراتى را براى تاريخ ١٩ ام الى ٢٥ ام ماه ژانويه اعلام كرد؛
اين براى دومين بار ميباشد كه از ابتداء اعلام عوارض صادراتى شناور، شاهد كاهش همزمان اين عوارض براى گندم، ذرت و جو هستيم. بر اين اساس، عوارض صادراتی گندم برای این مدت به ٩٧.٥ دلار در هر تن رسيد. عوارض جو و ذرت به ترتیب ٧٩ و ٤٦.١ دلار در هر تن اعلام شد.
طبق آمار، صادرات گندم روسيه از ابتداء فصل جارى نسبت به مدت مشابه در سال قبل، حدود ١٨٪؜ كاهش داشته است.
هفته گذشته، آژانس غلات الجزاير OAIC به نظر حدود ٥٠٠-٥٧٠ هزار تن خريد گندم داشت. به دنبال تنش هاى ديپلماتيك بين الجزاير و فرانسه، به نظر عمده اين خريد به سمت امريكاى جنوبى رفته باشد. وزارت بازرگانى عراق MOT هم با خريد حدود ١٥٠ هزار تن گندم از استراليا در متوسط قيمت ٤٤٧ دلار تحويل بندر ام القصر، هفته پُر كارى را پشت سرگذاشت.
روند قيمت گندم ١٢.٥٪؜ روسيه تحويل حوزه بالتيك را از ابتداء ماه جارى ميلادى برسی کردیم که نرخ fob آن از 340 دلار افزایش به 335 دلار کاهش داشته ایم

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت کیمیا زرین است

طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس