info@kimiyatrading.com

☎️+982191311234 ☎️+987191311234

تجارت جهانی ذرت
    
تعداد بازدید: 2108
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1400/11/19

همان طور که می دانید ذرت غذای اصلی دام و طیور به حساب می آید از همین حیس این محصول در بازار جهانی و بورس شیکاگو از رقابت زیادی برخوردار است از جمله تولیدکنندگاه ذرت در جهان-آمریکا-برزیل-اکراین-روسیه...... میباشد

تجارت ذرت دو رقمی بالاتر

در آخر هفته، معاملات آتی ذرت ماه اول با 2.2 سنت افزایش به 1.15 سنت برای ظهر رسید. قیمت ها جلسه را 4.8 سنت بالاتر از بالاترین قیمت روز جمعه خود باز کردند. قیمت های اواسط روز برای محصولات جدید نیز 6 تا 8 و 4.1 سنت بالاتر است و در دسامبر به 5.80 دلار در هر بوشل می رسد.
داده های بازرسی صادرات هفتگی نشان داد که 1053 میلیون تن ذرت در هفته منتهی به 3.2 صادر شده است. این میزان نسبت به هفته گذشته 17419 تن افزایش داشت، اما بسیار کمتر از 1586 MMT ارسال شده در همان هفته در فصل گذشته بود. ژاپن با 28.6 درصد از کل صادرات ذرت، بزرگترین مقصد صادراتی این هفته بود، اگرچه مکزیک، چین و کلمبیا هر کدام +100000 تن ذرت ارسال کردند. برنامه صادرات ذرت انباشته 2/3 به 18.597 MMT (732.15 mbu) رسید. این 30.2 درصد از کل سرعت پیش بینی شده در دی ماه سال گذشته با 13.9 درصد کاهش نسبت به 11.9 درصد پیش بینی شده است.
ترکیه برای خرید 325000 تن ذرت پیشنهاد می دهد. NOFI کره جنوبی با 138000 تن ذرت خوراکی در بازار است.
وزارت کشاورزی ایالات متحده، Ag Attache، گزارش داد که تولید ذرت برزیل به 113 میلیون تن خواهد رسید، با عملکرد کمتر از پیش بینی رسمی 115 میلیون تنی. صادرات نیز در آپدیت Attache با 1 MMT کاهش یافت و به 42 MMT رسید. تحلیلگران انتظار دارند USDA برزیل را بین افزایش 1.1 MMT و کاهش 5 MMT بررسی کند. برای آرژانتین، معامله گران به دنبال کاهش بین UNCH و 5 MMT برای آرژانتین هستند. میانگین USDA برای ذرت برزیلی 113.3 MMT و برای آرژانتین 52.1 MMT است.
ذرت در 22 مارس 6.35 دلار است که 14.3 سنت افزایش یافته است.
پول نقد نزدیک به 6.20 دلار است که 8.5 سنت افزایش یافته است.
ذرت در 22 می 4.36 دلار بود که 15 سنت افزایش داشت.
ذرت در 22 دسامبر 4.80 دلار است که 2.6 سنت افزایش یافته است.
کراپ نقد جدید 5.65 دلار 8.5 است، 7 1/2 سنت افزایش یافته است.

ماه اول سویا دو رقمی

دانه سویا در بازار آزاد شکاف بیشتری داشت و از روز دوشنبه 4.3 سنت به 4.29 سنت افزایش یافت. معاملات آتی کنجاله سویا تاکنون به 7.50 تا 9.50 دلار در هر تن افزایش یافته است. قیمت BO برای ظهر دوشنبه 36 تا 38 واحد افزایش یافته است. قیمت سویای دالیان معاملات را از سر گرفته است و برخی از آنها از افزایش هفته گذشته در ایالات متحده پیشی گرفتند.
USDA از فروش بزرگ 507000 تن سویا صبح امروز در سامانه روزانه خبر داد. که باید به 249 هزار تن محصول قدیمی و 258 هزار تن برای تحویل محصول جدید تقسیم شود. داده های هفتگی FAS نشان داد که محموله های سویا 1218 میلیون تن برای هفته منتهی به 3.2 بود. این رقم نسبت به فصل قبل در همین هفته 198 هزار هفته در هفته و 688 هزار تن کاهش داشته است. چین با ارسال 765329 تن به جمهوری خلق چین در هفته گذشته، برترین مقصد هفته بود. مجموع برنامه صادرات فصل به تمام مقاصد تا 2/3 به 37643 MMT رسید. این 67.4٪ از کل پیش بینی Jan WASDE است.
بر اساس گزارش WASDE در فوریه، تحلیلگران مصرف سویای آمریکا را به طور متوسط 315.7 مگابایت بررسی کردند. در صورت تحقق، این افت نسبت به رقم ژانویه 34.3 مگابایت خواهد بود. برای تولید آمریکای جنوبی، تجارت به دنبال کاهش USDA از 1.5 MMT به 12.5 MMT از تولید برزیل و 0.5 به 4 MMT از آرژانتین است. میانگین برآورد 133.5 MMT برای برزیل و 443 MMT برای آرژانتین است.
سویا در 22 مارس 15.82 دلار است که 2.28 سنت افزایش یافته است.
پول نقد نزدیک به 15.35 دلار است که 2.8 سنت افزایش یافته است.
دانه سویا در 22 می به 15.85 دلار رسید که 4.28 سنت افزایش یافت.
22 نوامبر 14.18 دلار است که 22.1 سنت افزایش یافته است.
New Crop Cash 1/22.66 دلار است که 22.5 سنت افزایش یافته است.

📌تثبیت ارز واردات کالاهای حیاتی در سال ۱۴۰۱

🔊«میرتاج‌الدینی» عضو کمیسیون تلفیق مجلس: یارانه‌های دارو، نان و کالاهای اساسی را تصویب کردیم و در اختیار دولت قرار دادیم.

📍ما معادل ریالی ۹ میلیارد دلار را در بودجه می‌بینیم که برابر ۱۷۲ هزار میلیارد تومان است، از این بودجه برای کالاهای اساسی و دارو استفاده خواهد شد.

📎۷۱ هزار میلیارد تومان نیز برای خرید تضمینی گندم به‌صورت جداگانه در نظر گرفته شده است.

فوری/ مهم:ضوابط اجرایی جدید «سیاست‌های ارزی» ستاد هماهنگی اقتصادی دولت

۱/ اولویت واردات کالاها از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین می‌شود.

۲/ روش‌های تأمین ارز برای واردات کالا و خدمات، ارز اشخاص خود و غیر می‌باشد.

۳/ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف شد تا با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی، ظرف مدت یک ماه دستورالعمل رویه واردات اعتباری را تهیه نماید.

۴/ واردات کالاهای زیر در چارچوب تهاتر (اعم از نفت و غیرنفت) مشمول محدودیت سقف و سابقه واردات نمی‌باشد:
۱-نهاده‌های کشاورزی
۲-کالاهای اساسی
۳-مواد اولیه و واسطه‌ای
۴-اجزا و قطعات بخش تولید.

۵/ در صورتی که واردکننده، اقدام به صادرات کالا نماید، از مزایای قانونی زیر بهره‌مند خواهد شد:
۱-معافیت از محدودیت سقف و سابقه واردات، هنگام ثبت سفارش تحت رویه تأمین ارز از محل صادرات خود
۲-اضافه‌شدن بر سقف اعتباری واردکننده، برای واردات نهاده‌های کشاورزی، کالاهای اساسی، مواد اولیه، واسطه‌ای و اجزا و قطعات بخش تولید، معادل میزان صادرات صورت‌گرفته است.

۶/ اطلاعات مربوط به میزان و ارزش کالاهای ترخیص‌شده از گمرک مبتنی بر «تبادل اطلاعات بین گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت»، در سامانه جامع تجارت ثبت می‌شود.

۷/ میزان مالیات بر ارزش افزوده بر اساس اطلاعات ثبت‌شده در «سامانه جامع تجارت» برای کالاهای وارداتی تعیین می‌شود. البته، در صورتی که کالا در «زنجیره‌های بعد از گمرک» افزایش یابد و این مغایرت ثابت شود، واردکننده موظف است نسبت به پرداخت ما به التفاوت حقوق از دست رفته دولت اقدام نماید.

۸/ دستگاه‌های مجوز دهنده در فرایند واردات و صادرات کالا موظف شدند (به استثنای مجوزهایی که مستلزم نمونه‌گیری و آزمایش کالا است.) تا پایان سال ۱۴۰۰ نسبت به سیستمی نمودن فرایند صدور مجوز (ورود در مرحله ثبت سفارش و ترخیص) بدون دخالت عامل انسانی اقدام نمایند. تا زمان اجرایی شدن کامل این فرایند، این دستگاه‌ها موظفند تا حداکثر ظرف مدت ۳ روز کاری پس از دریافت درخواست مجوز از طریق سامانه جامع تجارت نسبت به بررسی و اعلام نتیجه (تأیید یا عدم تأیید) اقدام نمایند و عدم اعلام نظر در مهلت مقرر به منزله تأیید است.

۹/ صادرکنندگان مجاز شدند تا به منظور رفع تعهد ارزی خود و با استفاده از رویه واردات در برابر صادرات، کوتاژ و ارز صادراتی خود را در سامانه جامع تجارت، در اختیار واردکنندگانی که تأمین ارز حاصل از صادرات (خود یا غیر) را انتخاب کرده‌اند، قرار دهند.

۱۰/ وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف شد تا بدون تعیین هر قید و شرطی، نسبت به «استرداد مالیات بر ارزش افزوده» طی یک ماه از تاریخ برگ خروجی صادره توسط گمرک اقدام نماید و معافیت مالیات عملکرد صادرکننده، منوط به رفع تعهد ارزی است.

۱۱/ در صورت تهاتر کالا با نفت، با ترخیص کالا از گمرک و تأیید بانک مرکزی، وزارت نفت مکلف است تا نسبت به آزادسازی تضامین تهاترکننده «متناسب با ارزش کالاهای واردشده»، اقدام نماید.

💠 تهدید امنیت غذایی جهان با حمله روس‌ها به اوکراین

📌 حمله برق آسای روسیه به اوکراین در عرصه جهانی تأثیر زیادی روی بازارهای مختلف داشت به طوری که به نظر می‌رسد این جنگ امنیت غذایی در جهان را به مخاطره بندازد.

🔸 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، یکی از بازارهایی که به‌شدت تحت تأثیر حمله روسیه به اوکراین قرار گرفته بازار محصولات کشاورزی و مواد غذایی است که با رشد خیره‌کننده‌ای روبه‌رو بوده است.
به عبارت دیگر افزایش درگیری‌های مسلحانه با سلاح‌های سنگین روسیه و اوکراین سبب شده قیمت مواد غذایی و محصولات کشاورزی در بازارهای جهانی افزایشی باشد و کارشناسان معتقدند در آینده‌ای نزدیک قیمت مواد غذایی به بالاترین حد خود خواهد رسید.
تشدید تنش‌ها بین دو غول بزرگ تأمین‌کننده مواد غذایی دنیا (روسیه و اوکراین) سبب خواهد شد واردکنندگان گندم، ذرت و روغن آفتابگردان کشورهای دیگر را برای واردات محصولات مورد نیاز خود انتخاب کنند هر چند که باید هزینه بیشتری برای این امر پرداخت کنند.
روسیه همراه با اوکراین ۲۹ درصد از صادرات جهانی گندم، ۸۰ درصد از صادرات روغن آفتابگردان و ۱۹ درصد از صادرات ذرت جهان را به خود اختصاص داده، از طرف دیگر آمارهای صادراتی محصولات غذایی این کشور نشان می‌دهد خاورمیانه و آفریقا مقصد ۷۰ درصد از صادرات گندم روسیه بوده است.

🔹 کارشناسان معتقدند این تنش بین این دو کشور قیمت مواد غذایی را به بالاترین حد خود خواهد رساند به‌طوری که از همین حالا روزانه ۵۰ سنت قیمت گندم صادراتی آمریکا افزایش می‌یابد. از طرف دیگر قیمت گندم و سویا به بالاترین سطح در ۹ سال گذشته رسیده است.
به عبارت دیگر معاملات آتی گندم و ذرت آمریکا با محدودیت‌های معاملاتی روزانه خود افزایش یافت، در حالی که دانه سویا به بالاترین میزان خود از سال ۲۰۱۲ رسید و عمدتاً به دلیل نگرانی‌ها در مورد عرضه جهانی غلات بوده است، به همین دلیل باید در روزهای آینده شاهد افزایش ۳۰ درصدی قیمت گندم و ۲۰ درصدی قیمت ذرت باشیم.
بازرگانان کشورهای مختلف نگرانند که هرگونه ادامه حملات روسیه به مواضع اوکراین می‌تواند بر و تجارت محصولات تأثیر بگذارد و واردکنندگان را مجبور به جایگزینی منابع از مناطق دیگر شود.
فین زیبل، اقتصاددان تجارت کشاورزی در استرالیا، به رویترز گفت: «اختلال در عرضه محصولات کشاورزی در منطقه دریای سیاه بر واردات جهانی تأثیر خواهد گذاشت. خریداران در خاورمیانه و آفریقا به دنبال منابع جایگزین وارداتی هستند.

🔸 داده‌های حمل و نقل جهانی نیز نشان می‌دهد که حدود ۷۰ درصد از صادرات گندم روسیه در سال ۲۰۲۱ به خریداران در خاورمیانه و آفریقا اختصاص یافته است.
یک تاجر مستقر در سنگاپور گفت: "کشتی‌ها به دلیل خطر جنگ از ورود به دریای سیاه اجتناب می‌کنند."
تحلیلگران هشدار دادند که کمبود منابع در منطقه دریای سیاه می‌تواند تقاضا برای آرد و گندم از ایالات متحده و کانادا افزایش دهد.
قیمت جهانی مواد غذایی به بالاترین سطح خود در یک دهه اخیر رسیده است که دلیل آن تقاضای شدید برای گندم و محصولات لبنی بوده است.
روز سه‌شنبه، شاخص معاملات آتی گندم شیکاگو بیش از ۲ درصد افزایش یافت و ذرت به بالاترین سطح هفت ماهه خود رسید و قیمت سویا نیز در حال افزایش است.
هر سه این محصولات کشاورزی جزو نهاده‌های دامی هستند که از پایین‌ترین سطح قیمتی سال ۲۰۲۱ حدود ۴۰ درصد افزایش یافته اند.

سبد غذايي اروپا زير تيغ روسيه

قيمت نفت و گاز قرار است با تشدید بحران روسیه و اوکراین بیشتر افزایش یابد، اما تاثیر آن بر انرژی تنها پیامد آن نخواهد بود. از گندم تا جو، از مس تا نیکل، تحلیلگران به سی‌ان‌بی‌سی گفته اند که با بدتر شدن بحران، ‌زنجیره تامین مختل می شود.

آلن هالند، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت فناوری Keelvar می گوید: اوکراین، «سبد نان اروپا» است و این تنش ها باعث ضربه سخت به زنجیره تامین مواد غذایی می شود.

به گفته تحلیلگران هم روسیه و اوکراین تامین کنندگان بزرگ فلزات و سایر کالاها هستند. وقتی که ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه به نیروهای کرملین دستور ورود به دو منطقه جدایی طلب طرفدار روسیه در شرق اوکراین را داد، تنش بین روسیه و اوکراین به اوج خود رسید.

جو بایدن، رییس جمهوری امریکا روز سه شنبه اقدامات روسیه را آغاز تهاجم به اوکراین توصیف کرد. اگر درگیری نظامی رخ دهد یا تحریم های فلج کننده اعمال شود، چه چیزی در خطر است.

 

*امنیت غذایی

به گفته تحلیلگران، اوکراین گندم، جو و چاودار تولید می کند که بیشتر اروپا به آن متکی است. اوکراین همچنین تولدکننده بزرگ ذرت است.

هالند گفت: با اینکه هنوز به فصل برداشت چند ماه باقی مانده است، اما درگیری طولانی مدت باعث کمبود نان و افزایش قیمت مصرف کننده در پایان امسال می شود.

داون تیورا، رییس Sourcing Industry Group می گوید: در واقع تنها اتحادیه اروپا نیست که این وضعیت ضربه می بیند، بسیاری از کشورهای خاورمیانه و آفریقا هم به گندم، ذرت اوکراین متکی هستند و اختلال در این عرضه می تواند بر امنیت غذایی در آن مناطق تاثیر بگذارند.

او ادامه داد: حتی چین واردکننده بزرگ ذرت اوکراینی است، در واقع اوکراین به عنوان بزرگترین تامین کننده ذرت چین در سال 2021، جای ایالات متحده را گرفت.

قیمت گندم و ذرت از قبل افزایش یافته بود. معاملات آتی گندم در شیکاگو از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 12 درصد افازیش یافته است، در عین حال معاملات آتی ذرت هم در مدت مشابه با رشد 14.5 درصدی همراه بوده است.

تورم مواد غذایی در حال افزایش است و در صورت بروز درگیری مسلحانه می تواند بدتر هم شود.

پر هونگ، شریک ارش در شرکت مشاوره Kearney گفت: افزایش قیمت ها ممکن است با شوک های قیمتی بیشتر مواجه شود، به خصوص اگر مناطق اصلی کشاورزی در اوکراین توسط وفاداران روسی تصرف شود.

او ادامه داد: روسیه بزرگترین صادرکننده گندم در جهان است. به همراه اوکراین، هر دو تقریبا 29 درصد از بازار جهانی صادرات گندم را تشکیل می دهند.

هالند هم اضافه کرد: علاوه بر این، هرگونه اختلال در عرضه گاز طبیعی به نوبه خود بر تولید محصولات انرژی بر مانند کودها تاثیر می گذارد و این امر به کشاورزی آسیب بیشتری خواهد زد. کودها در سال گذشته با کمبود همراه بودند که منجر به افزایش قیمت آنها شد.

روسیه در سال گذشته بزرگترین تامین کننده گاز طبیعی و نفت اتحادیه اروپا است.

 

*فلزات و مواد اولیه

به گفته تیورا، اوکراین به طور پیوسته صادرات خود را در طول سال ها افزایش داده و اکنون یک تامین کننده بزرگ مواد خام، محصولات شیمیایی و حتی ماشین آلات مانند تجهیزات حمل و نقل است.

به گفته تحلیلگران، این کشور همچنین تامین کننده عمده مواد معدنی و سایر کالاهاست.

ارزش پول اوکراین، از زمانی که نیروهای روسی شروع به استقرار در مرز کردند، شروع به کاهش کرد. براساس صحبت های تیورا این امر هزینه صادرات آنها را افزایش می دهد.

به گفته هونگ، روسیه همچنین حدود 10 درصد از ذخایر جهانی مس را در اختیار دارد و یکی از تولیدکننده عمده نیکل و پلاتین است.

نیکل یک ماده خام کلیدی برای باتری خودروهای الکتریکی است و مس، به طور عمده در تولید لوازم الکترونیکی و ساخت خانه ها استفاده می شود.

هونگ گفت: صنعت تراشه سازی ایالات متحده به شدت به نئون اوکراینی متکی است و روسیه هم تعدادی از عناصر حیاتی برای تولید نیمه هادی ها،موتورهای جت، خودروها و داروها را صادر می کند.

 

*دردسر بیشتر برای آلمان

در حالی که بیشتر کشورهای اتحادیه اروپا تحت تاثیر تشدید بحران قرار خواهند گرفت، آلمان به ویژه بیشتر آسیب خواهد دید. آلمان بیشتر انرژی مورد نیاز خود برای تولید و برق را از گاز طبیعی که از روسیه می آید، تامین می کند.

اگر تنش ها همچنان افزایش یابد و شاهد افزایش اختلالات ناشی از جنگ یا تحریم های احتمالی باشیم، تولید در آلمان متوقف می شود.

گندم ۳۰ درصد و ذرت ۲۰ درصد گران شدند/ تهدید امنیت غذایی جهان با حمله روس‌ها به اوکراین

حمله برق آسای روسیه به اوکراین در عرصه جهانی تأثیر زیادی روی بازارهای مختلف داشت به طوری که به نظر می‌رسد این جنگ امنیت غذایی در جهان را به مخاطره بندازد.

راشاتودی نوشت: یکی از بازارهایی که به‌شدت تحت تأثیر حمله روسیه به اوکراین قرار گرفته بازار محصولات کشاورزی و مواد غذایی است که با رشد خیره‌کننده‌ای روبه‌رو بوده است.

به عبارت دیگر افزایش درگیری‌های مسلحانه با سلاح‌های سنگین روسیه و اوکراین سبب شده قیمت مواد غذایی و محصولات کشاورزی در بازارهای جهانی افزایشی باشد و کارشناسان معتقدند در آینده‌ای نزدیک قیمت مواد غذایی به بالاترین حد خود خواهد رسید.

تشدید تنش‌ها بین دو غول بزرگ تأمین‌کننده مواد غذایی دنیا (روسیه و اوکراین) سبب خواهد شد واردکنندگان گندم، ذرت و روغن آفتابگردان کشورهای دیگر را برای واردات محصولات مورد نیاز خود انتخاب کنند هر چند که باید هزینه بیشتری برای این امر پرداخت کنند.

روسیه همراه با اوکراین ۲۹ درصد از صادرات جهانی گندم، ۸۰ درصد از صادرات روغن آفتابگردان و ۱۹ درصد از صادرات ذرت جهان را به خود اختصاص داده، از طرف دیگر آمارهای صادراتی محصولات غذایی این کشور نشان می‌دهد خاورمیانه و آفریقا مقصد ۷۰ درصد از صادرات گندم روسیه بوده است.

کارشناسان معتقدند این تنش بین این دو کشور قیمت مواد غذایی را به بالاترین حد خود خواهد رساند به‌طوری که از همین حالا روزانه ۵۰ سنت قیمت گندم صادراتی آمریکا افزایش می‌یابد. از طرف دیگر قیمت گندم و سویا به بالاترین سطح در ۹ سال گذشته رسیده است.

به عبارت دیگر معاملات آتی گندم و ذرت آمریکا با محدودیت‌های معاملاتی روزانه خود افزایش یافت، در حالی که دانه سویا به بالاترین میزان خود از سال ۲۰۱۲ رسید و عمدتاً به دلیل نگرانی‌ها در مورد عرضه جهانی غلات بوده است، به همین دلیل باید در روزهای آینده شاهد افزایش ۳۰ درصدی قیمت گندم و ۲۰ درصدی قیمت ذرت باشیم.

بازرگانان کشورهای مختلف نگرانند که هرگونه ادامه حملات روسیه به مواضع اوکراین می‌تواند بر و تجارت محصولات تأثیر بگذارد و واردکنندگان را مجبور به جایگزینی منابع از مناطق دیگر شود.

فین زیبل، اقتصاددان تجارت کشاورزی در استرالیا، به رویترز گفت: «اختلال در عرضه محصولات کشاورزی در منطقه دریای سیاه بر واردات جهانی تأثیر خواهد گذاشت. خریداران در خاورمیانه و آفریقا به دنبال منابع جایگزین وارداتی هستند.

داده‌های حمل و نقل جهانی نیز نشان می‌دهد که حدود ۷۰ درصد از صادرات گندم روسیه در سال ۲۰۲۱ به خریداران در خاورمیانه و آفریقا اختصاص یافته است.

یک تاجر مستقر در سنگاپور گفت: "کشتی‌ها به دلیل خطر جنگ از ورود به دریای سیاه اجتناب می‌کنند."

تحلیلگران هشدار دادند که کمبود منابع در منطقه دریای سیاه می‌تواند تقاضا برای آرد و گندم از ایالات متحده و کانادا افزایش دهد.

قیمت جهانی مواد غذایی به بالاترین سطح خود در یک دهه اخیر رسیده است که دلیل آن تقاضای شدید برای گندم و محصولات لبنی بوده است.

روز سه‌شنبه، شاخص معاملات آتی گندم شیکاگو بیش از ۲ درصد افزایش یافت و ذرت به بالاترین سطح هفت ماهه خود رسید و قیمت سویا نیز در حال افزایش است.

هر سه این محصولات کشاورزی جزو نهاده‌های دامی هستند که از پایین‌ترین سطح قیمتی سال ۲۰۲۱ حدود ۴۰ درصد افزایش یافته اند.

Turkey 🇹🇷
**
موضع گيرى سياسى تركيه نسبت به اتفاقات حوزه بالتيك به نظر من، ميتواند در نوع خود بسيار خاص و جالب باشد. به نظر، فشارهايى جهت بستن و يا تحت فشار قراردادن كشتى هاى روس از كانال بوسفور توسط تركيه مطرح ميباشد. تركيه، كماكان بخش قابل توجهى از واردات اقلام كشاورزى خود را از روسيه و اكراين وارد ميكند. در زير، مقايسه واردات از دو مبداء روسيه و
اكراين را در سال ٢٠٢١ بررسى ميكنيم؛
١)
دانه آفتابگردان 🌻-كل واردات ٦٦٧ هزار تن
٢٦ هزار تن 🇷🇺 در مقابل ٥٨ هزار تن 🇺🇦
٢)
روغن خام آفتاب 🌻 - كل واردات ٨٣٢ هزار تن
٧٢٤ هزار تن 🇷🇺 در مقابل ٤٢ هزار تن 🇺🇦
٣)
كنجاله آفتاب 🌻🐄- كل واردات ٧٦٥ هزار تن
٣٨٠ هزار تن 🇷🇺 در مقابل ٢٦٩ هزار تن 🇺🇦
٤)
گندم 🌾 - كل واردات ٨.١٤ ميليون تن
٥.٦٤ ميليون تن 🇷🇺 در مقابل ١.٤١ ميليون تن 🇺🇦
٥)
سبوس گندم 🌾- كل واردات ١.٤٩ ميليون تن
٨٧٣ هزار تن 🇷🇺 در مقابل ٤٤٢ هزار تن 🇺🇦
٦)
جو 🌾 🐪- كل واردات ٢.١٧ ميليون تن
٩٦٥ هزار تن 🇷🇺 در مقابل٧٦٢ هزار تن 🇺🇦
٧)
ذرت 🌽- كل واردات ٢.١١ ميليون تن
٩٣٧ هزار تن 🇷🇺 در مقابل ٧٤٢ هزار تن 🇺🇦

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت کیمیا زرین است

طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس