info@kimiyatrading.com

☎️+982191311234 ☎️+987191311234

قیمت کنجاله سویا برزیل
    
تعداد بازدید: 1854
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1400/11/28

فروش کنجاله سویا برزیل از رقابتهای خاصی در صدر قیمت و کیفیت کالا نسبت به حجم سفارش در تاثیر خرید کالا برخوردار است. از حیث صادرات کالا از برزیل کنجاله سویا بعد از ذرت از بازار خوب جهانی بهرمند است که گروه کیمیا تجارت زر با وردات ذرت و سیا از برزیل از این قاعله خوب تجارت جهانی عقب نمانده و در فروش ذرت و سویا برزیل قدرتمند میباشد.

📌صادرات ۱.۸ میلیون تنی صادرات کنجاله

🔊برآوردها از سقف صادرات كنجاله سويا از برزيل در ماه جارى ميلادى، حدود ١.٨٩ ميليون تن است كه در حدود ٢ برابر مدت مشابه در سال قبل، می باشد.

📍در صورت تحقق اين ميزان صادرات، بايد نتيجه گرفت كه كل صادرات كنجاله صادرات از برزيل از ابتدای سال ميلادى، ركورد ٣.٤٨ ميليون تن را ثبت كرده كه ٨٥٪؜ نسبت به سال قبل، بيشتر خواهد بود.

📎اما در سوى ديگر امريكاى جنوبى، بازار تقريبا آرام را براى كنجاله سويا تحويل بنادر آرژانتين، در هفته جارى داشته است.

📍حدود قيمت ها تحويل ماه مارچ بندر Santos در برزيل:

سويا - ٦٢٥/٦٣٠ دلار
كنجاله سويا - ٥٢٥/٥٣٠ دلار
روغن خام سويا- ١٤٤٠/١٤٥٠ دلار

 

واردات سه میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالای اساسی به کشور

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان: در سال جاری حدود سه میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالای اساسی از طریق بندر امام خمینی به کشور وارد شده است و سه میلیون و ۳۰۰ هزار تن از این کالاها تاکنون بارگیری شده‌اند و براساس برنامه‌ای که شرکت بازرگانی دولتی برای استان‌ها در نظر می‌گیرد، حمل می‌شوند.

جنگ قریب‌الوقوع آمریکا و روسیه در اوکراین ورود ذرت و سویا را به کشور متوقف می‌کند/ وزارت جهاد کشاورزی جلوی بحران را بگیرد

🔸محمد مهدی نهاوندی، عضو هیات مدیره اتحادیه وارد کنندگان نهاده دام و طیور در گفتگو با «نود اقتصادی»: تحولات نظامی در حوزه دریای سیاه به صورت نگران کننده‌ای در حال پیشرفت است و این موضوع می‌تواند برای جریان تامین کالاهای اساسی ایران از این منطقه آسیب جدی ایجاد کند.

🔸تا اوایل تابستان سال آینده امکان خرید و حمل کالا از مبدأ آرژانتین و برزیل وجود ندارد و بیش از ۷۰ درصد ورود ذرت مورد نیاز کشور از مبدا دریای سیاه و کشورهایی مانند اوکراین و رومانی صورت می‌گیرد.

🔸در صورت بروز جنگ احتمالی میان آمریکا و روسیه در اوکراین پیش‌بینی می‌شود حداقل برای سه ماه تامین ذرت و دانه سویای ایران از مبدأ اوکراین کاملا متوقف شود و یا به شدت کاهش پیدا کند. این امر می‌تواند افزایش ۲۰ درصدی قیمت این نهاده‌های تولید را در پی داشته باشد و در کنار افزایش قیمت، جریان تامین نهاده‌ برای کشاورزان ایرانی با اختلال جدی مواجه خواهد شد.

🔸قطعا وزارت جهاد کشاورزی باید از چند ماه قبل تدابیر لازم برای احتمالات مختلف را پیش‌بینی میکرد و جلوی هرگونه بروز آسیب در جریان تأمین نهاده‌های دامی را میگرفت.

قیمت های جدید پایه ارزی وارداتی نهاده های دامی اعلام شد

📌 مواد غذایی> معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاوری در نامه ای قیمت های پایه ارز وارداتی نهاده های دامی و دانه سویا مصوب کمیته تامین و تخصیص ارز وزرات جهاد کشاورزی را ابلاغ کرد.عباس عسگر زاده معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاوری در نامه ای به میثم جاهدی سرپرستدفتر خدمات بازرگاین مصوبات کمیته ارز را به شرح جدول ذیل ابلاغ کرد:

- ذرت وارداتی از بنادر شمالی (دریای خزر) ۲۹۲ یورو/تن
- ذرت اوکراین از بنادر جنوب ۳۱۶ یورو/تن
- ذرت برزیل ۳۲۰ یورو/تن
- جو وارداتی از بنادر شمالی (دریای خزر) ۲۹۵ یورو/تن
- جو وارداتی از بنادر جنوبی ۳۲۱ یورو/تن
- کنجاله سویا برزیل ۵۴۵ یورو/تن
- کنجاله سویا آرژانتین ۵۴۰ یورو/تن
- دانه سویا از بنادر جنوبی ۶۳۷ یورو/تن

🔹 با بر این گزارش در تبصره اول مقرر شد محموله های اظهار شده در گمرک که لیست آنها جهت ترخیص ارز ارسال شده و همچنین ثبت سفارش های تخصیص شده به هیچ وجه مجاز به ویرایش قیمت نخواهند بود و تغییرات قیمت شامل آنها نخواهد بود.
همپنین بنا بر تبصره دوم قیمت پایه ارزی برای انواع روغن خام به جلسه آتی در ابتدای اسفند ماه ۱۴۰۰ موکول شد.

📌ظرفیت ۲۲ میلیون تنی ذخیره سازی کالاهای اساسی در کشور

مدیرکل دفتر فنی و مهندسی شرکت بازرگانی دولتی ایران از ظرفیت ذخیره‌سازی ۲۲ میلیون تنی کالاهای اساسی خبر داد.

احمد عبدلی میزان ظرفیت ذخیره سازی گندم کشور را بیش از ۲۱ میلیون تن اعلام کرد و افزود: تعداد کل سیلوهای گندم بتنی و فلزی در دو بخش دولتی و خصوصی ۴۷۹ واحد است که این تأسیسات و مراکز نگهداری استاندارد و دائم، توان ذخیره‌سازی ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تن گندم را دارد.عبدلی گفت: تعداد کل انبارهای ذخیره سازی گندم که به صورت مکانیزه و ساده تأسیس شده و قابل بهره‌برداری است به ۲۸۲ انبار به ظرفیت ۵.۵ میلیون تن می‌رسد.

وی همچنین از ظرفیت ذخیره‌سازی بیش از یک میلیون تن سایر کالای اساسی از جمله برنج و شکر خبر داد و گفت: میزان ظرفیت سردخانه‌های در اختیار شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز ۶۲ هزار تن است.مدیر کل دفتر فنی و مهندسی شرکت بازرگانی دولتی میزان ظرفیت مخازن روغن ملکی و استیجاری این شرکت را ۲۶۱ هزار تن اعلام کرد.

عبدلی گفت: با احتساب ظرفیت ذخیره‌سازی سیلوها و انبارهای گندم و انبارهای ذخیره‌سازی کالاهای اساسی و مخازن روغن، هم اکنون ۲۲ میلیون و ۷۵۱ هزار تن ظرفیت برای نگهداری کالاهای اساسی داریم که این مقدار ظرفیت در حد بسیار مطلوبی قرار دارد و پتانسیل خوبی برای بازرگانی کالاهای اساسی به ویژه گندم برای ایجاد ارزش افزوده فراهم کرده است.

Ukraine 🇺🇦
***
گندم 🌾
روز جمعه هفته گذشته، بازار گندم اكراين بدنبال اعلام بيانيه روسيه مبنى بر بازگشت برخى از نيروها بعد از رزمايش به محل استقرارشان، مجدداً روند افزايشى پيدا كرد. بطوريكه پيشنهاد بازار براى گندم دامى تحويل بندر Berdyansk در حدود ٢٨٨ دلار جهت حمل تا نيمه ماه مارچ و گندم ١١.٥٪؜ تحويل بندر Mykolaiv با ١ دلار افزايش، ٣١٠ دلار اعلام شد.
ذرت 🌽
بازار ذرت جهت صادرات، عليرغم عدم حضور بازار چين بواسطه تعطيلات سال نو، حدود ٣ دلار افزايش حدود ٢٨٥ دلار تحويل ماه فوريه بندر Nikolaev اعلام شد. در نظر داشته باشيم كه كماكان روند صادرات ذرت از اكراين، سرعت قابل قبولى دارد و از تاريخ ١ام الى ٩ام ماه فوريه، حدود ١.١ ميليون تن ذرت صادر شده است. برآورد ميشود در ماه فوريه، حجم صادرات ذرت در حدود ٣.٧٨ ميليون تن برسد.
جو 🌾 🐪
بازار جو در تاریخ 1400/12/03، تقريبا به سمت پيش فروش بار فصل آتى ميرود. شرايط بازار تقريبا ثابت بوده و تنها حدود ٣٣ هزار تن جو در هفته اول ماه فوريه، بارگيرى شده است. به نظر، حدود ١٠٠ هزار تن ديگر هم عمدتا جهت تركيه، در روزهاى آتى ماه جارى بارگيرى شود.
حدود قيمت هاى بازار تحويل بنادر اكراين جهت حمل ماه فوريه - مارچ؛
گندم 🌾 - ٣٠٧/٣١٢ دلار
ذرت 🌽 - ٢٨٥/٢٩٠ دلار
جو 🌾🐪 - ٢٩٢/٢٩٥ دلار
كنجاله آفتاب 🌻 🐄 - ٢٩٥/٣١٥ دلار

بازار ديروز دانه سويا برزيل، وضعيت آرامى را پشت سر گذاشت. قيمت هاى بازار آتى جهت حمل ماه آوريل، حدود ٦٣٥ دلار تحويل بندر Santos اعلام شد.
روند برداشت دانه در برزيل هم، فعلا شرايط نرمالى را طى ميكند و به جز بارش هاى بيش از حد انتظار در مناطق مركز و غرب، شرايط خاصى در حين برداشت به چشم نميخورد. ضمن اينكه حدود ٣٣٪؜ از اراضى تحت كشت دانه تا تاريخ ١٧ام فوريه برداشت شده است. (حدود ١٥٪؜ بيشتر از ميزان مشابه در سال قبل). در استان Mato Grosso هم بعنوان يكى از اصلى ترين مناطق تحت كشت دانه، حدود ٦٧.٧٥٪؜ از اراضى تحت كشت، برداشت شده است. در نظر داشته باشيم كه با توجه به تقويت رئال برزيل در مقابل دلار، تا حدودى كشاورزان از فروش دانه، امتنان ميورزند.
بازار كنجاله سويا برزيل هم تقريبا روند آرامى را داشت بطوريكه حدود قيمت ها جهت ماه آوريل تحويل بندر Paranagua به ٥١٨.٨٥ دلار رسيد.

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت کیمیا زرین است

طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس