info@kimiyatrading.com

☎️+982191311234 ☎️+987191311234

قیمت آزاد جو دامی خارجی و داخلی
    
تعداد بازدید: 2708
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1400/12/12

قیمت های جو دامی در بازار آزاد و دولتی از 1800تا 9000تومان به فروش میرسد که نرخ این فاصله قیمتها برای هر فردی در این حوزه وسوسه کننده است.جو به دلیل اینکه از منبع غذایی زیادی در خوراک دام به حساب می آید دامداران وابستگی زیادی به این محصول دارند.این محصول که در بیشتر مواقع با واردات تامین بازار داخلی میشود در چندین دهه از ارز دولتی برای رفاه حال دامداران و تولیدکنندگان خوراک دام و طیور به صورت عمده وارداتی از کشورهای نظیر روسیه-اکراین-قزاقستان-رومانی-آرژانتین و کشورهای دیگر جهت تامین نیاز داخلی وارد میشد که با چالشهای زیادی برخوردار بود.

در روزهای طرح بندی های مختلف دولت اعم از طرح صیانت و حذف ارز ترجیهی و همزمان با بزرگترین مشکل جهانی جنگ روسیه با ناتو و اکراین و از طرفی تحریم های حداکثری زودهنگام روسیه توسط اتحادیه اروپا قیمت جهانی نفت و اقلام کشاورزی بسیار رشد داشته که این رشد در صدر رشدهای چند سال اخیر بوده به همین دلیل محصولات کشاورزی جو و ذرت هم بین 40 تا 60 دلار ذدر یازار جهانی افزایش قیمت داشته که این که بحران همگانی به حساب می آید.


هرآنچه که در مورد جوباید بدانید در اینجا بهش اشاره میکنیم:


1-جو منبع انرژی در خوراک دام و طیور که در اولویت کارخانجات خوراک دام و دامداران قرار دارد به حساب میاد.

2-جو نسبت به گندم با داشتن الیاف زیاد و نشاسته کمتر نسبت به گندم به خاطر دچار نشدن دام به اسیدوز مورد استفاده قرار میگیرد که باید توجه داشت اگر از جو هم زیاد استفاده کنیم امکان اسیب دیدگی اسیدوزی در دام وجو دارد.

3- جو با پروتئین 12 تا 15 درصدی، نسبت به گندم ازدرصدی پروتئین خیلی کمتری برخوردار است و فقط به دلیل انرژی بالا درخوراک دام استفاده میشود.

4-جو چه داخلی و چه خارجی را عملا در جیره غذایی گاوهای شیری و تلیسه ها تا 50 درصد و گاوهای پرواری نزدیک به کشتار میشه استفاده کرد و اگر به مدت طولانی از جو استفاده کنیم در گاوها میتواند دچارخونریزی معده شود.اما تنها از جو زمانی زیاد میشود استفاده کرد که دام ها نزدیک به کشتار باشند.

5-جو حدود 60 درصد نشاسته را در خود جا داده که اگر آن را در آسیاب دقت نکنیم و بیش از حد نرم شود باعث اسیدوز در دام میشود.

6- با توجه به تحقیقات زیاد انجام شده کیفیت جو خارجی از جو داخلی بیشتر است زیرا از الیاف کمتر و نشاسته بیشتر جو خارجی از جو داخلی دارد که این امر در آسیاب و خوراک دام به وضوح دیده میشود.اما جو داخلی باتوجه به داشتن رطوبت بیشتر از جو خارجی برای فلی کردن بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد بهتر است.



گزارش ماه مارچ ديروز عرضه و تقاضاى USDA، با توجه به شرايط حوزه بالتيك، تا حدودى به نظر با جنبه احتياط، برآورد شد. به طور كلى؛
گندم 🌾
بيشترين تغيير را در افزایش برآوردهای تولید استرالیا از ٣٤ میلیون تن به ٣٦.٣ میلیون تن ، با پیش بینی صادرات تمام تا سقف ٢٧.٥ میلیون تن افزایش داشتيم.
در رابطه با دریای سیاه، صادرات روسیه با کاهش ٢ میلیون تنی به ٣٥ میلیون تن کاهش یافته است، در حالی که برای اوکراین، صادرات با کاهش ٤ میلیون تنی به ٢٠ میلیون تن برآورد ميشود.
ذرت 🌽
برآورد صادرات ذرت ایالات متحده به ٦٣.٥ میلیون تن افزایش یافت و متعاقباً ذخایر از ٣٩.١١ میلیون تن به ٣٦.٥٧ میلیون تن کاهش یافت.
تغییرات در آمریکای جنوبی با کاهش ١ میلیون تنی تولید ذرت در آرژانتین برآورد شد، در حالی که برآوردهای صادرات تمام فصل برای آرژانتین و برزیل بدون تغيير نسبت به گزارش ماه فوريه، ثابت ماند.
برآوردها برای اوکراین کاهش صادرات از ٣٣.٥ میلیون تن به ٢٧.٥ میلیون تن بود.
دانه سويا 🌱
برای ایالات متحده، برآوردهای صادرات تمام فصل از ٥٥.٧٩ میلیون تن به ٥٦.٨٨ میلیون تن افزایش یافته است، با کاهش ذخایر نهایی از 8.84 ٨.٨٤ میلیون تن به ٧.٧٧ میلیون تن.
برای آمریکای جنوبی، برآورد تولید در آرژانتین از ٤٥ میلیون تن به ٤٣ میلیون تن کاهش یافت، در حالی که برای برزیل برآوردهای تولید از ١٣٤ میلیون تن به ١٢٧ میلیون تن کاهش یافت. با کاهش تولید آمریکای جنوبی، برآورد واردات چین از ٩٧ میلیون تن به ٩٤ میلیون تن کاهش یافت.

از   1   رای
4

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت کیمیا زرین است

طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس