info@kimiyatrading.com

☎️+982191311234 ☎️+987191311234

۹ میلیارد مترمکعب آب به خاطر ضایعات کشاورزی از بین می رود
    
تعداد بازدید: 3867
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1396/11/4

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۹ میلیارد متر مکعب آب به خاطر ضایعات بخش کشاورزی از بین می‌رود که ظرف مدت ۵ سال می‌توانیم آن را به نصف کاهش دهیم.

عباس کشاورز امروز (سه‌شنبه 3 بهمن ماه) در پنجمین نمایشگاه تخصصی نهادهای کشاورزی تهران اظهار کرد: بهای واردات کلیه نهاده‌‌های کشاورزی مانند بذر و آفت‌کش‌ها اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه برای توسعه کشاورزی بیولوژیکی، افزود: در برنامه ششم توسعه به بحث کمک مدیریت آب تاکید شده و حکم قانونی برای آن صادر شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به کمبود بارش در سال زراعی جاری اظهار کرد: بارش‌ها در سال زراعی جاری که از ابتدای مهر‌ماه آغاز شده مناسب نبوده است اما همه برای رفع این بحران باید کمک و تلاش کنیم تا این مشکل رفع شود.

کشاورز تصریح کرد: کارشناسان گیاه‌پزشکی می‌توانند بذوری مقاوم با خشکی برای ما تولید کنند که این امر میزان مصرف آب در بخش کشاورزی را کاهش می‌دهد. کشاورز با بیان این که عامل اصلی بروز ضایعات در تولیدات کشاورزی عوامل خسارت‌زا هستند، گفت: مقاوم نبودن در برابر خشک‌سالی خود عامل افزایش ضایعات در بخش کشاورزی و حدرفت آب می‌شود.

* 9 میلیارد مترمکعب آب به خاطر ضایعات بخش کشاورزی از بین می‌رود

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت ادامه داد: 9 میلیارد مکعب آب به خاطر ضایعات بخش کشاورزی از بین می‌رود که ظرف 5 سال می‌توانیم این رقم را به نصف کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: با اینکار متخصصان سازمان حفظ نباتات گویی آب برای کشور تولید کرده و میزان خسارت وجود در بخش کشاورزی را کاهش می‌دهیم.

کشاورز در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این که صاحبان صنایع آفت‌کش با مزارع فاصله دارند گفت: میزان آگاهی کشاورزان در استفاده از سموم کشاورزی باید افزایش یابند که صاحبان خود صنایع می‌توانند نقش مهمی در این ارتباط داشته باشند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که دولت قصد ندارد که در فعالیت‌های تامین و توزیع سموم کشاورزی نقش داشته باشد، گفت: بخش خصوصی کارآمدی بیشتری دارد و ما نگرانی بابت فعالیت این بخش ندارم.

وی میزان استفاده از قارچ‌کش‌ها را در تولید گندم ایران پایین دانست و گفت: کشورهای اروپایی استانداردهای بالاترین در مواد غذایی خود را دارند و تا دو مرتبه از آفت‌کش‌ها برای تولید گندم استفاده می‌کنند در حالی که میزان استفاده ان در کشور ما کمتر است، اما آنها از سموم و آفت‌کش‌های با کیفیت‌ بالاتری استفاده می‌کنند.

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت کیمیا زرین است

طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس